FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Mä luulen, että se H7-polttimoiden palaminen johtuu sähköistä eikä polttimosta. Esimerkiksi just Sprinttereis niitä menee ihan saakelisti, ja edellinen työnantajaki haki aina laatikollisen jotain halvimpia GE-polttimoita. Usein niitä sai vaihtaa, helposti kerran viikos. Plus mitä muut vaihto, niin en tiä. Ite katoin aina valot ennen ajoon lähtöä. Ja niitä Sprinttereitä oli se neljä rivis, ja kaikis sama ominaisuus.
Sitä en sit tiä, et vaikuttaako se polttimoiden ikään, että esimerkiks just taksikäytös autot louskuttaa etenki talvella varmaan 15h vuorokaudesta tyhkäkäyntiä, jos on vuoros kokoajan ja pakkasta niin paljo, että koppiin jäätyy. Ja liikennevalois seistään jne. Toki en tiä, että mikä taajuus on sille langalle pahin, mutta jos se osuu siihen tyhjäkäynnille, niin onhan se polttimo mekaanisesti aika kovilla.
Vastaavasti S- ja V40 Volvois (niis 2000-luvun taitteen malleis) on käytännös aina takavaloista osa pimenänä. Ihan tavallisia B15S tjsp ne käyttää, mut ei kuukauttakaan koko rivi pala. Helppo huomata liikentees, kun neljä takaparkkia kuuluu loistaa, ja yleensä on vain kolme tai kaks. Ite lopulta kyllästyin ominaisuuteen ja vaihdoin ledit tilalle, jokka sitte kesti yli vuoden kunnes auto lähti vaihtoon. Kuinka usein tonnareihin vaihdetaan takaparkit? Ehkä kerran viides vuodes
Sitä en sit tiä, et vaikuttaako se polttimoiden ikään, että esimerkiks just taksikäytös autot louskuttaa etenki talvella varmaan 15h vuorokaudesta tyhkäkäyntiä, jos on vuoros kokoajan ja pakkasta niin paljo, että koppiin jäätyy. Ja liikennevalois seistään jne. Toki en tiä, että mikä taajuus on sille langalle pahin, mutta jos se osuu siihen tyhjäkäynnille, niin onhan se polttimo mekaanisesti aika kovilla.
Vastaavasti S- ja V40 Volvois (niis 2000-luvun taitteen malleis) on käytännös aina takavaloista osa pimenänä. Ihan tavallisia B15S tjsp ne käyttää, mut ei kuukauttakaan koko rivi pala. Helppo huomata liikentees, kun neljä takaparkkia kuuluu loistaa, ja yleensä on vain kolme tai kaks. Ite lopulta kyllästyin ominaisuuteen ja vaihdoin ledit tilalle, jokka sitte kesti yli vuoden kunnes auto lähti vaihtoon. Kuinka usein tonnareihin vaihdetaan takaparkit? Ehkä kerran viides vuodes
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
en ole tonnariin vaihtanut takaparkkeja vielä 13 vuotta jo kestäneet
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Mistä liikkeistä noita Narva timoja voi ostaa? Täytyy kokeeksi hakea.Pakari kirjoitti:Eipä ole ollu ongelmia H7-polttimoiden kanssa. Monet kyllä kertoo että niitä menis kuin leipää mutta ei omien kokemusten mukaan. Hyvin ovat tuntuneet kestävän. Toki nykkisääntönä voidaan pitää että mitä enemmän niitä lisäprosentteja siitä polttimosta löytyy, sen lyhytikäisempi se poltin on. Ja taas päinvastoin, eli mitä vähemmän niin kestää pitkään mutta ei näe mitään.
Sen jälkeen kun Narva:n polttimot asensin 9-3:seen ja 900seen ja sitten femmaan, ja 9000seen.. en ole muita polttimoita ajovaloissa käyttänyt. Kestoikä-valoteho-hinta suhde on mielestäni ylivoimainen. Paketissa lukee +50% mutta paremmin minusta ne näyttävät kuin esim. GE:n +120%:set polttimot.
Itellä on toisella puolella käyny samalla tavalla ton liittimen kanssa... revin kokonaan pois ja pistin pelkät nuo abiko-liittimet kiinni polttimoon ja avot.. Olishan se iso homma ostaa H7-kanta ja vaihtaa... mutta vielä ei ole niin paljoa kiinnostanut
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Tylsä auto. Mittarissa seisoo 292 tkm, öljyt pitäs vaihtaa ja tulpat varmaan kans. No oli täs vikaaki: pyyhkijät hukkas asentotietonsa eli kaikki pyyhkiminen aina manuaalisesti. Tihku vasta sekasin oliki. Facebookis alettiin kauppaan moottoria ja jokku kerto moottorin putsauksen auttavan. No minähän en laiskana tehny asialle mitään ja yks sadepäivä vika korjaantui itsestään. Helppoa, näin parin kuukauden kiroilun jälkeen
Auton vaihto kävi taas tosi lähellä. Syyskuun loppuun saakka työmatka venähti tasolle 300+ km eli Tku - Hki - Tku viis kertaa viikos. Koko komennus siis n. 35 tkm. Vaihtoehtoja oli oikeastaan kolme:
A: Aja femmalla 130 lasis ja kuuntele Garretin vihellystä. Ööö en tiiä, kalliiks käy.
B: Aja avopuolison dieselillä. Aika itsekästä mones suhtees...
C: Osta halpa ja hyvä diesel, ja siirrä femma vara-autoks. Hyöty realisoituu syksyllä kun romun myy eteenpäin - olettaen että remonttia ei tule.
C oli ratkaisu. Vag-konsernin tuote tuli pihaan. Erehdyin käymään sillä siskon pojan synttäreillä, kunnes eka fiilis oli, että kai sen vois säästää hänelle peltoautoks.
Neljäs vaihtoehto tuli kuvioon.
D: 1750 rpm, viisarin verran yli 80 km/h jotta turbiini ei heitä osaluistolle ja nautitaan 9l kulutuksesta. Rekkapenakki ohittelee vasemmalta ja oikeelta, mutta onhan motarilla tilaa. Matka-aika kärsii jokusen minuutin, mutta polttoainekulut on ainoastaan 7e päiväs "halpaa diesel-pakua" isommat.
Tän työrupeaman jälkeen femmas pitäs olla 340 tkm mittaris. Vaihtoarvo lienee niin alhaalla, että pakko ajaa suosiolla sinne museoikään saakka
Auton vaihto kävi taas tosi lähellä. Syyskuun loppuun saakka työmatka venähti tasolle 300+ km eli Tku - Hki - Tku viis kertaa viikos. Koko komennus siis n. 35 tkm. Vaihtoehtoja oli oikeastaan kolme:
A: Aja femmalla 130 lasis ja kuuntele Garretin vihellystä. Ööö en tiiä, kalliiks käy.
B: Aja avopuolison dieselillä. Aika itsekästä mones suhtees...
C: Osta halpa ja hyvä diesel, ja siirrä femma vara-autoks. Hyöty realisoituu syksyllä kun romun myy eteenpäin - olettaen että remonttia ei tule.
C oli ratkaisu. Vag-konsernin tuote tuli pihaan. Erehdyin käymään sillä siskon pojan synttäreillä, kunnes eka fiilis oli, että kai sen vois säästää hänelle peltoautoks.
Neljäs vaihtoehto tuli kuvioon.
D: 1750 rpm, viisarin verran yli 80 km/h jotta turbiini ei heitä osaluistolle ja nautitaan 9l kulutuksesta. Rekkapenakki ohittelee vasemmalta ja oikeelta, mutta onhan motarilla tilaa. Matka-aika kärsii jokusen minuutin, mutta polttoainekulut on ainoastaan 7e päiväs "halpaa diesel-pakua" isommat.
Tän työrupeaman jälkeen femmas pitäs olla 340 tkm mittaris. Vaihtoarvo lienee niin alhaalla, että pakko ajaa suosiolla sinne museoikään saakka
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Viekö "varmari" noin paljon enemmän?
Mulla on kulutus femmassa ollut talvella vakkarilla n. 10l/100km ja kesänopeuksilla ja kuormalla n. 11,5l/100km, suurin osa motaria ja kehäteitä. Lohkaria oon käyttänyt ahkerasti.
Etanolia saa nyt n. 83c/l, ja harva samankokoinen Diesel menee alla 5l/100km + verot...
Mulla on kulutus femmassa ollut talvella vakkarilla n. 10l/100km ja kesänopeuksilla ja kuormalla n. 11,5l/100km, suurin osa motaria ja kehäteitä. Lohkaria oon käyttänyt ahkerasti.
Etanolia saa nyt n. 83c/l, ja harva samankokoinen Diesel menee alla 5l/100km + verot...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Ysiä tuo polttaa kaheksankympin marssivauhdilla. Ja siis tasan 80 ilman ohitteluita. Käytännös menee 10 l, mut motarilla mahdollista eurot silmis paahtaa yhdeksällä. Tosin se on henkisesti rankkaa.
Vertailupohjana ei ollu femmaan verrattavis oleva vag, vaan puhtaasti eurot silmis valittu vekotin. Eli 1.9 SDI imudiesel. Ei turhia hienouksia, ei edes abseja Erinomainen valinta jos tarkoitus on liikkua paikasta a paikkaan b mahdollisimman halvalla. Kaveri ajoi Seat Cordoballa pari vuotta isolle kirkolle ja kulutusdata oli ihan innostavaa luettavaa.
Vertailupohjana ei ollu femmaan verrattavis oleva vag, vaan puhtaasti eurot silmis valittu vekotin. Eli 1.9 SDI imudiesel. Ei turhia hienouksia, ei edes abseja Erinomainen valinta jos tarkoitus on liikkua paikasta a paikkaan b mahdollisimman halvalla. Kaveri ajoi Seat Cordoballa pari vuotta isolle kirkolle ja kulutusdata oli ihan innostavaa luettavaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Niin niin. Audi A2 1.2 TDI vois mennä vielä vähemmällä...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
.
Viimeksi muokannut Suojis, La Loka 22, 2022 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
SDI lähti ja femmalla mennään. Esson baarissa väittävät, että menisi neljällä litralla, mutta totuus oli kuitenkin 5,8 litraa. Ja vauhtina oli 90 ja 110, ei edes lappu lattias motaria. Jotain positiivista oli siinä, että juuri jakopäärempattu SDI meni kolmes päiväs kaupaks, eikä kokeilusta jäänyt rahallista tappioo. Toki työlle ei laskettu hintaa (päivän ruuvailut matkoineen). Ajelen nyt taas femmalla... Sen vajaa 2 tkm viikkoon...
Kilometrejä kun kertyy huimaa tahtia, niin öljynvaihdoissakin on helppo lipsua. Tällä kertaa meni 10 tkm. Valoa vasten katottuna näytti punertavalta, mtuta ei se täysin mustaa kuraa ollut. Tosin en tiä, mitä se musta väri edes indikoi öljystä.
Vaihdoin samalla myös tulpat.
Coltti myi mulle puolitoistavuotta sitten ison remontin yhteydes väljän Garretin tilalle vähemmän väljän, ja ei se ihan loppu voi olla, kun edes tolla 10 tkm matkalla tikusta silmämääräisesti mitattuna öljynpinta ei laske yhtään. Toki nyt kun menin kehumaan, niin kai se laukeaa tänään kotimatkalla
Konepellin tiiviste on ollut irti jo pitkän aikaa. Ehkä puoli vuotta. Ärsyttävää, kun ensin pitää laskea tuulihakaa vasten, sitte laittaa tiiviste alle ja lopuks painaa konepelli kii. Ei voi vain pamauttaa. No itseporautuvilla homma on nopeasti hoidettu
Tarkkasilmänen huomaa kolme ruuvinreikää
Ihan sama. Ruostuvia koloja koko konepelli muutenki täynnä. Ei vaikuta tän louskun ulkonäköön tai arvoon mitenkään.
Kilometrejä kun kertyy huimaa tahtia, niin öljynvaihdoissakin on helppo lipsua. Tällä kertaa meni 10 tkm. Valoa vasten katottuna näytti punertavalta, mtuta ei se täysin mustaa kuraa ollut. Tosin en tiä, mitä se musta väri edes indikoi öljystä.
Vaihdoin samalla myös tulpat.
Coltti myi mulle puolitoistavuotta sitten ison remontin yhteydes väljän Garretin tilalle vähemmän väljän, ja ei se ihan loppu voi olla, kun edes tolla 10 tkm matkalla tikusta silmämääräisesti mitattuna öljynpinta ei laske yhtään. Toki nyt kun menin kehumaan, niin kai se laukeaa tänään kotimatkalla
Konepellin tiiviste on ollut irti jo pitkän aikaa. Ehkä puoli vuotta. Ärsyttävää, kun ensin pitää laskea tuulihakaa vasten, sitte laittaa tiiviste alle ja lopuks painaa konepelli kii. Ei voi vain pamauttaa. No itseporautuvilla homma on nopeasti hoidettu
Tarkkasilmänen huomaa kolme ruuvinreikää
Ihan sama. Ruostuvia koloja koko konepelli muutenki täynnä. Ei vaikuta tän louskun ulkonäköön tai arvoon mitenkään.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Öljyt vaihtui taas. Johan niillä kuukauden ja 10 tkm ehdein ajamaan... Todennäköisesti etupyörän laakeri huutaa. On pikkuhiljaa alkanut vaimea ulina, ja rattia käännettäessä ulina on korvia särkevä.
Kesätassuina ajan viime jouluna ostettuja kitkoja loppuun. Tuli kesähelle, kulutuspinta on lopussa, rungot on löysät ajaa kuumalla kelillä. Tankilla saa käydä nykään päivittäin, koska E85-asemien strategisesta sijainnista johtuen en käytännössä voi ajaa kahta päivää putkeen. Puolitoista vuotta yhteistä taivalta kesti, mutta nyt tuli loppu. Hieman taukoa Saabien kanssa.
Tilalle tuli musta Audi. Huulivanteilla. Uusilla kesärenkailla. Trendikäs ja sporttinen Avant. Eli '93 Audi 80 1.9 TDi
Mä oon aina skeptinen kaikkeen huuhailuun kulutuksesta. Reilu 1000km takana, ja kulutus 5,66 l/100km. Ja siinä on huomioitu nopeusmittarin heitto, joka on n. 5 %. Pakko kai se on uskoa, että toi paska kulkee pyhällä hengellä eteenpäin. Ajosta n. 50 % 120 lasis motaria, muuten rajotus +10 ja pk-seudun kaupunkisuhailua ehkä 100 km. Aina kiihdyttäes lusikka lattias, aina jarrutus jarrulla eikä moottorilla.
Okei, joku siihen voi vaikuttaa:
-185 leveet kumit 3,5 bar paineilla
-Maski ummes ylhäältä ja alhaalta (pienen pienet aukot)
-Päiväajovalot (kuulemma halogeenit joka nurkas kuluttaa 0,2 l/100km)
-Puhallin ei oo ollu kertaakaa päällä
Ilmastointia ei ole, mutta olen havainnut aika hyväksi konstiksi motariajossa pistää puhallin pois päältä ja avata apukuskin lasia pari senttiä. Vaihtuu ilma aika hyvin patopaineella ja paine-eron avittamana sivulasista imemällä.
V*ttuako sitä haaveilla Priuksesta. Toi makso tasan tonnin. Ja kuluttaa vähemmän kuin uus ekoauto. No okei, Priukses olis ilmastointi ja automaattilaatikko.
Nyt säästö on noin 400 e/kk femmaan verrattuna. Polttoaineessa. Veroja en oo huomioinu, mutta toisaalta liikennevakuutus puolittu femmaan verrattuna. Sitte vasta on syytä avata olut, kun investointi on kuoletettu. Muutenhan toi ei säästä euroakaan, jos vaikka Saab-piireissäkin tuttu porsimus maximus iskee.
Kesätassuina ajan viime jouluna ostettuja kitkoja loppuun. Tuli kesähelle, kulutuspinta on lopussa, rungot on löysät ajaa kuumalla kelillä. Tankilla saa käydä nykään päivittäin, koska E85-asemien strategisesta sijainnista johtuen en käytännössä voi ajaa kahta päivää putkeen. Puolitoista vuotta yhteistä taivalta kesti, mutta nyt tuli loppu. Hieman taukoa Saabien kanssa.
Tilalle tuli musta Audi. Huulivanteilla. Uusilla kesärenkailla. Trendikäs ja sporttinen Avant. Eli '93 Audi 80 1.9 TDi
Mä oon aina skeptinen kaikkeen huuhailuun kulutuksesta. Reilu 1000km takana, ja kulutus 5,66 l/100km. Ja siinä on huomioitu nopeusmittarin heitto, joka on n. 5 %. Pakko kai se on uskoa, että toi paska kulkee pyhällä hengellä eteenpäin. Ajosta n. 50 % 120 lasis motaria, muuten rajotus +10 ja pk-seudun kaupunkisuhailua ehkä 100 km. Aina kiihdyttäes lusikka lattias, aina jarrutus jarrulla eikä moottorilla.
Okei, joku siihen voi vaikuttaa:
-185 leveet kumit 3,5 bar paineilla
-Maski ummes ylhäältä ja alhaalta (pienen pienet aukot)
-Päiväajovalot (kuulemma halogeenit joka nurkas kuluttaa 0,2 l/100km)
-Puhallin ei oo ollu kertaakaa päällä
Ilmastointia ei ole, mutta olen havainnut aika hyväksi konstiksi motariajossa pistää puhallin pois päältä ja avata apukuskin lasia pari senttiä. Vaihtuu ilma aika hyvin patopaineella ja paine-eron avittamana sivulasista imemällä.
V*ttuako sitä haaveilla Priuksesta. Toi makso tasan tonnin. Ja kuluttaa vähemmän kuin uus ekoauto. No okei, Priukses olis ilmastointi ja automaattilaatikko.
Nyt säästö on noin 400 e/kk femmaan verrattuna. Polttoaineessa. Veroja en oo huomioinu, mutta toisaalta liikennevakuutus puolittu femmaan verrattuna. Sitte vasta on syytä avata olut, kun investointi on kuoletettu. Muutenhan toi ei säästä euroakaan, jos vaikka Saab-piireissäkin tuttu porsimus maximus iskee.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Rekisteröi Audikin pakuksi sen teidän dieselfemman tapaan, niin ei dieselverokaan enää vaivaa. Tosin ei kai tuollainen kovin hirvittävästi paina, että henkilöautonakin vero alkanee kolmosella.
Kuten olen varmaan täällä joskus maininnukkin, niin ittelle tulee ihan todelliseen harkintaan pakufarmari jos alkaa jossain vaiheessa kertymään työmatkakilsoja reilusti (tosin tuolle 10tkm/kk-tahdille en laske kovin suurta todennäköisyyttä ); 9-3 SC:llä on kokonaismassaa jopa 2100 kiloa, isoilla Citikoilla ja Bemareilla parhaimmillaan päälle 2400. Tällöin puhutaan jo päälle 400 euron säästöstä vuodessa pakettiautoksi rekisteröitynä. Lisäksi ainakin edellismallin C5:lla vakuutuksetkin olivat jopa halvemmat pakettiautona, vaikka toisilla malleilla taas toisinpäin.
Kuten olen varmaan täällä joskus maininnukkin, niin ittelle tulee ihan todelliseen harkintaan pakufarmari jos alkaa jossain vaiheessa kertymään työmatkakilsoja reilusti (tosin tuolle 10tkm/kk-tahdille en laske kovin suurta todennäköisyyttä ); 9-3 SC:llä on kokonaismassaa jopa 2100 kiloa, isoilla Citikoilla ja Bemareilla parhaimmillaan päälle 2400. Tällöin puhutaan jo päälle 400 euron säästöstä vuodessa pakettiautoksi rekisteröitynä. Lisäksi ainakin edellismallin C5:lla vakuutuksetkin olivat jopa halvemmat pakettiautona, vaikka toisilla malleilla taas toisinpäin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Tänää tankkasin ku trippimittari pyörähti taas ympäri. Tällä kertaa 5,97 l/100km ja ajosta n. 650 km motaria n. 135 lasis. Edellisellä tankilla oli perusmaantietä enemmän plus ajoin motaria vain 120 km/h. Kova peli.
Äüdi on jo pakettiauto. Tosin nelipaikkanen pehmeellä takapenkillä eli verot menee henkilöauton mukaan. Joku veropieru muinaisilta ajoilta. Vyöt on kyllä viidelle. En ajatellu katsastaa kakspaikkaseks. Ei viitti pitää taloudes ainoina autoina kakspaikkasia...
Ettei kukaa pahota mieltään, niin onhan toi Audi ihan hauska läppä, mut tänää ku ajoin avopuolison sporttipenkkisellä femmalla, oli fiilis kuin kotiin olis tullu. Ja se 125 hp tuntu niin tehokkaalta, et kepitin sillä meneen ihan fiiliksis
Äüdi on jo pakettiauto. Tosin nelipaikkanen pehmeellä takapenkillä eli verot menee henkilöauton mukaan. Joku veropieru muinaisilta ajoilta. Vyöt on kyllä viidelle. En ajatellu katsastaa kakspaikkaseks. Ei viitti pitää taloudes ainoina autoina kakspaikkasia...
Ettei kukaa pahota mieltään, niin onhan toi Audi ihan hauska läppä, mut tänää ku ajoin avopuolison sporttipenkkisellä femmalla, oli fiilis kuin kotiin olis tullu. Ja se 125 hp tuntu niin tehokkaalta, et kepitin sillä meneen ihan fiiliksis
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Audilla on tullu kesän mittaan ajettua kymmeniä tuhansia kilometrejä. Rahaa on mennyt vakuutusten ja verojen lisäksi:
-Katsastus
-Alapallonivel
-Uusinkatsastus
-Yksi öljynvaihto
Eturenkaat näyttää tätä nykyä tältä:
Tämä on se hetki, kun pitää pysähtyä miettimään, että pistääkö paska kiertoon vai laittaako siihen rahaa. Minä valitsin ensimmäisen. Auton hinta on jo haukuttu polttoaineessa takaisin ja myyntihintakin oli "ihan ok" kun sen kaverin isälle myin. Eli Femma kuusen alta ajoon
Vähän turhaan tuli tilattua renkaat Femmaan. Ensiks ne piti mennä Audiin ja Femma olis ollu "vara-auto kunnon talvirenkailla", mutta eihän siinä olisi mitään ilollista hyötyä sitte. Kitua jonku Audin puikos. Kylmäki siä on talvella. Ja Femma nököttäis mädäntymäs kuusen alla. Auto tykkää kun sillä ajetaan. Ja Saab on Auto isolla Aalla.
Noh tommosilla vastaavilla All Weatreilla (huom. eri asia kuin ns. All Season) on tullu ajettua Kanadassa kolmenkympin pakkases ja Italias kolmenkympin heltees ja hyväthän ne on. Toki ne liukkaimmat nollakelit on kokematta, mut kai se keskimäärin on sit siltä pakkasen ja helteen väliltä se pito
Se hyvä puoli nois on, että niitä voi hyvällä omatunnolla ajaa loppuun sit kesäsin. Rehdit "pohjolan" kitkat on kamalat kesällä. Ei mee auto suoraan edes 50 km/h vauhdis vaikka olis renkais 3 bar painetta. Noilla All Seasoneilla menee. Eli summasummarum: "pohjolan" kitkat ei sovellu loppuun ajettuina talveen eikä kesään. Eli ne pitää dumpata hyvis ajoin kiertoon. Lompakko ja luonto kiittää etc. Toki kiittää se siitäki, ku ajaa auton katolleen luonnonsuojelualueelle ja öljyt valuu sit suoraan maahan
Mut joo. Huomatkaa loppukesän superinvestointi eli tunkki! Ei tarvi enää haitarin kans leikkiä
Laatikko nykii vanhaan tapaan ja kakkonen ulisee tutusti, mut keväällä äänimaailmaan tuli mukaan myös vain vedättäessä kuuluvua snadi ujellus. Toisessa ketjussa jotkut hypettävät RVS:n taikatahnaa ja kertovat sen parantavan moottoria, laatikkoa, lompakkoa, plaseboa, libidoa, elämäniloa ja mitä näitä mitattavissa olevia tärkeitä määreitä nyt onkaan.
Selailin laatikoiden hintoja, ja tulin siihen lopputulokseen, että minäkin voin kokeilla vajaa 70€ taikatahnaa paremman elämän toivossa, kun purkaamolla puoli milliä ajetut laatikot maksaa 1500€, Saabpartsilla tehdasuusi vain 1070€ ja tämä kaiken korjaava taikatahna siis vain 70€. Lisäksi työn osuus on aika pieni.
Parastahan tossa 70€ taikatahnassa on myyntipaketin sisältö. Eli öljyä pitäisi imeä laatikosta suoraan.
Tosta kun vähä pyörittelee mielessään ton letkun pituutta ja suhteutaa sen tohon tikkuun, niin eihän se sinne öljypintaan yllä. VMP.
Kiire oli ja olin aivan varma, että jossain pitäisi olla purkin pohjalla viä vähä oikeaa viiniä, jotta vois vain lisätä sitä eikä imeä vanhaa tuubiin, mutta ei löytyny. Jostain sit löysin silikoniletkua, jolla sitte jatkoin tota köyhien kuihduttamaa penninvenytyspakettia. Siis oikeesti, 70€ tuote joka pitää ranettaa euron jämäosalla itse? Jooh, sitä minäki.
Noh onnistu taikatahnan lisäys, ohjeen mukaiset ajelut ja on the road.
Femmalla on tullu ajettua jo reilusti yli 1000 km viikonlopun aikana Fiilis on kuin kotiin olisi mennyt. Kesä meni rattosasti Audin puikois, mut on Femma vaa hieno auto.
RVS:ää en nyt sen kummemmin kommentoi, mutta sanottakoon, että on vähän kiikun kaakun lähdenkö ostamaan toista 70€ putelia "koska ohje suosittelee niin tietyis tapauksis". Fiilis on se, että kankkulan kaivoon menee seki.
Ajan nyt ton nykivän ja ulisevan laatikon kans niin kauan kuin se kulkee. Sen jälkeen voi sitte pysähtyä miettimään, että ostaakko laatikko vaí esim moottorivikainen viiru johon ottaa kone tästä.
Autokuumetta pukkaa sen verran pahasti, että tekisi mieli varustella tätä. Jos vaihtais kaiuttimet etuoviin ja kojelaudalle, BT-soitin ja ehkä alustasarja. Niillä varmaan sais vähän uuden kulkineen fiilistä.
Reilun viikon päästä pääsee katsastukseenki, joten jään innolla odottamaan mitä siellä tuumataan tällä kertaa. Käsijarrun vois säätää, jos oikeen viitteliäs olis.
-Katsastus
-Alapallonivel
-Uusinkatsastus
-Yksi öljynvaihto
Eturenkaat näyttää tätä nykyä tältä:
Tämä on se hetki, kun pitää pysähtyä miettimään, että pistääkö paska kiertoon vai laittaako siihen rahaa. Minä valitsin ensimmäisen. Auton hinta on jo haukuttu polttoaineessa takaisin ja myyntihintakin oli "ihan ok" kun sen kaverin isälle myin. Eli Femma kuusen alta ajoon
Vähän turhaan tuli tilattua renkaat Femmaan. Ensiks ne piti mennä Audiin ja Femma olis ollu "vara-auto kunnon talvirenkailla", mutta eihän siinä olisi mitään ilollista hyötyä sitte. Kitua jonku Audin puikos. Kylmäki siä on talvella. Ja Femma nököttäis mädäntymäs kuusen alla. Auto tykkää kun sillä ajetaan. Ja Saab on Auto isolla Aalla.
Noh tommosilla vastaavilla All Weatreilla (huom. eri asia kuin ns. All Season) on tullu ajettua Kanadassa kolmenkympin pakkases ja Italias kolmenkympin heltees ja hyväthän ne on. Toki ne liukkaimmat nollakelit on kokematta, mut kai se keskimäärin on sit siltä pakkasen ja helteen väliltä se pito
Se hyvä puoli nois on, että niitä voi hyvällä omatunnolla ajaa loppuun sit kesäsin. Rehdit "pohjolan" kitkat on kamalat kesällä. Ei mee auto suoraan edes 50 km/h vauhdis vaikka olis renkais 3 bar painetta. Noilla All Seasoneilla menee. Eli summasummarum: "pohjolan" kitkat ei sovellu loppuun ajettuina talveen eikä kesään. Eli ne pitää dumpata hyvis ajoin kiertoon. Lompakko ja luonto kiittää etc. Toki kiittää se siitäki, ku ajaa auton katolleen luonnonsuojelualueelle ja öljyt valuu sit suoraan maahan
Mut joo. Huomatkaa loppukesän superinvestointi eli tunkki! Ei tarvi enää haitarin kans leikkiä
Laatikko nykii vanhaan tapaan ja kakkonen ulisee tutusti, mut keväällä äänimaailmaan tuli mukaan myös vain vedättäessä kuuluvua snadi ujellus. Toisessa ketjussa jotkut hypettävät RVS:n taikatahnaa ja kertovat sen parantavan moottoria, laatikkoa, lompakkoa, plaseboa, libidoa, elämäniloa ja mitä näitä mitattavissa olevia tärkeitä määreitä nyt onkaan.
Selailin laatikoiden hintoja, ja tulin siihen lopputulokseen, että minäkin voin kokeilla vajaa 70€ taikatahnaa paremman elämän toivossa, kun purkaamolla puoli milliä ajetut laatikot maksaa 1500€, Saabpartsilla tehdasuusi vain 1070€ ja tämä kaiken korjaava taikatahna siis vain 70€. Lisäksi työn osuus on aika pieni.
Parastahan tossa 70€ taikatahnassa on myyntipaketin sisältö. Eli öljyä pitäisi imeä laatikosta suoraan.
Tosta kun vähä pyörittelee mielessään ton letkun pituutta ja suhteutaa sen tohon tikkuun, niin eihän se sinne öljypintaan yllä. VMP.
Kiire oli ja olin aivan varma, että jossain pitäisi olla purkin pohjalla viä vähä oikeaa viiniä, jotta vois vain lisätä sitä eikä imeä vanhaa tuubiin, mutta ei löytyny. Jostain sit löysin silikoniletkua, jolla sitte jatkoin tota köyhien kuihduttamaa penninvenytyspakettia. Siis oikeesti, 70€ tuote joka pitää ranettaa euron jämäosalla itse? Jooh, sitä minäki.
Noh onnistu taikatahnan lisäys, ohjeen mukaiset ajelut ja on the road.
Femmalla on tullu ajettua jo reilusti yli 1000 km viikonlopun aikana Fiilis on kuin kotiin olisi mennyt. Kesä meni rattosasti Audin puikois, mut on Femma vaa hieno auto.
RVS:ää en nyt sen kummemmin kommentoi, mutta sanottakoon, että on vähän kiikun kaakun lähdenkö ostamaan toista 70€ putelia "koska ohje suosittelee niin tietyis tapauksis". Fiilis on se, että kankkulan kaivoon menee seki.
Ajan nyt ton nykivän ja ulisevan laatikon kans niin kauan kuin se kulkee. Sen jälkeen voi sitte pysähtyä miettimään, että ostaakko laatikko vaí esim moottorivikainen viiru johon ottaa kone tästä.
Autokuumetta pukkaa sen verran pahasti, että tekisi mieli varustella tätä. Jos vaihtais kaiuttimet etuoviin ja kojelaudalle, BT-soitin ja ehkä alustasarja. Niillä varmaan sais vähän uuden kulkineen fiilistä.
Reilun viikon päästä pääsee katsastukseenki, joten jään innolla odottamaan mitä siellä tuumataan tällä kertaa. Käsijarrun vois säätää, jos oikeen viitteliäs olis.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Jos laatikko nyt korjaantuu, se voi johtua myös tosta akkukotelon päältä tikun kanssa laatikkoon siirretystä hiekasta.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73