Saab 9-3 2.0i ostaminen
Saab 9-3 2.0i ostaminen
Katsoin että olisi tämmöinen yksilö myynnissä http://www.nettiauto.com/saab/9-3/8103027
Mitä tuossa pitäisi ottaa huomioon ja mitä remppaa on odotettavissa tuon ikäisessä/ajetussa saabissa? Onko kalliit varaosat/huollot? Onko kone jakoketjulla vai hihnalla ja vaihtoväli?
Paljonkohan voi odottaa kulutukselle maantieajossa 60/80 km/h?
Soittimen näyttäisi pystyvän vaihtamaan 2DIN-soittimeen http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=70176
Mitä tuossa pitäisi ottaa huomioon ja mitä remppaa on odotettavissa tuon ikäisessä/ajetussa saabissa? Onko kalliit varaosat/huollot? Onko kone jakoketjulla vai hihnalla ja vaihtoväli?
Paljonkohan voi odottaa kulutukselle maantieajossa 60/80 km/h?
Soittimen näyttäisi pystyvän vaihtamaan 2DIN-soittimeen http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=70176
Re: Saab 9-3 2.0i ostaminen
Varsin huolettomia ovat nuo saabin vapaastihengittävät moottorit. Kone on ketjulla, ei pitäisi olla ongelma ns. T5-lohkoisessa moottorissa joka kyseisessä autossa on. Vaihtoväliä ei ole määritelty. Itellä oli 2,3 litrainen vapari eikä siihen 380tkm mennessä ollut ketjua tarve vaihtaa. Auto lähti eteenpäin tuossa kilometrimäärässä.
Varaosat ovat suhteellisen edullisia - alustan tukivarsia lukuunottamatta. Moni pitää tukivarsia kalliina.. 9-3 mallissa ns. etutolpat ovat heikkokohta, jostain syystä ruostuvat pilalle.
Kulutukseen on paha sanoa mitään, se riippuu mm. kaikesta. Referenssinä tuo entinen 2,3 litrainen suurinpiirtein vastaava niin eipä sillä tehnyt tiukkaa n. 7 litran kulutukseen päästä maantiellä.
Noilla kilometreillä ei hirveästi pitäisi olla vielä remppaa edessä, keskimäärin 250tkm kohdalla on tarve uusia bensapumppu ja kampiakselin asentotunnistin. Öljynpainevalon toiminnasta tulisi varmistua, anturivika yleensä. Eli virrat päälle niin öljykannun tulisi palaa mittaristossa ja sammua käynnistyksen jälkeen.
Varaosat ovat suhteellisen edullisia - alustan tukivarsia lukuunottamatta. Moni pitää tukivarsia kalliina.. 9-3 mallissa ns. etutolpat ovat heikkokohta, jostain syystä ruostuvat pilalle.
Kulutukseen on paha sanoa mitään, se riippuu mm. kaikesta. Referenssinä tuo entinen 2,3 litrainen suurinpiirtein vastaava niin eipä sillä tehnyt tiukkaa n. 7 litran kulutukseen päästä maantiellä.
Noilla kilometreillä ei hirveästi pitäisi olla vielä remppaa edessä, keskimäärin 250tkm kohdalla on tarve uusia bensapumppu ja kampiakselin asentotunnistin. Öljynpainevalon toiminnasta tulisi varmistua, anturivika yleensä. Eli virrat päälle niin öljykannun tulisi palaa mittaristossa ja sammua käynnistyksen jälkeen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Saab 9-3 2.0i ostaminen
Muista sit että vaparia et voi turbottaa oikein mitenkään fiksusti.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Saab 9-3 2.0i ostaminen
Sit joku muistaa mainita taas et vaparissa on yksi rikkoutuva osa vähemmän..se turbonugge kirjoitti:Muista sit että vaparia et voi turbottaa oikein mitenkään fiksusti.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Saab 9-3 2.0i ostaminen
Huonoakin kokemusta on. Ostin kevättalvella 126 tkm ajetun -98 mallin, hopeanharmaan. Oli äskettäin katsastettu ja ajoltaan äkkiä arvioiden ihan toimiva.
Vaan kaikenlaista on tullut esiin. Peruuttaessa kuului hurjaa meteliä, moottori oli putoamaisillaan, takaa kumityyny katkennut. Varaosa tosin oli saatavilla ja työkin vaivalla tehtävissä.
Ilmanvaihtojärjestelmä oli täysin jumissa. Puhalluksen suuntaa ei voinut vaihtaa, nuppi jumissa. Poliisikoulun otteella käännettäessä kuukui rusahdus ja nuppi jäi käteen, akseli poikki. Lämpötilaa säätäessä sama juttu, muovi murtui. Purkaminen oli pirun työlästä, sieltä jostain kojelaudan alta löytyi kieroksi vääntynyt ja jumiutunut muovirakennelma, jonka kotelo oli soikea ja sisällä olevat ohjaimet eivät liikkuneet.
Nyt sitten etsinnässä on jarrupääsylinteri, joiden hintaehdotukset näyttävät olevan 300 ja 600 euron välillä.
Näyttää siltä, että mallisarjan alapäässä on käytetty halvinta suunnittelijaa ja raaka-aineita. Silti harjoitus jatkuu.
Vaan kaikenlaista on tullut esiin. Peruuttaessa kuului hurjaa meteliä, moottori oli putoamaisillaan, takaa kumityyny katkennut. Varaosa tosin oli saatavilla ja työkin vaivalla tehtävissä.
Ilmanvaihtojärjestelmä oli täysin jumissa. Puhalluksen suuntaa ei voinut vaihtaa, nuppi jumissa. Poliisikoulun otteella käännettäessä kuukui rusahdus ja nuppi jäi käteen, akseli poikki. Lämpötilaa säätäessä sama juttu, muovi murtui. Purkaminen oli pirun työlästä, sieltä jostain kojelaudan alta löytyi kieroksi vääntynyt ja jumiutunut muovirakennelma, jonka kotelo oli soikea ja sisällä olevat ohjaimet eivät liikkuneet.
Nyt sitten etsinnässä on jarrupääsylinteri, joiden hintaehdotukset näyttävät olevan 300 ja 600 euron välillä.
Näyttää siltä, että mallisarjan alapäässä on käytetty halvinta suunnittelijaa ja raaka-aineita. Silti harjoitus jatkuu.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Re: Saab 9-3 2.0i ostaminen
Esim. tässä maksaa 99 € + rahti.kostape kirjoitti:Nyt sitten etsinnässä on jarrupääsylinteri, joiden hintaehdotukset näyttävät olevan 300 ja 600 euron välillä.
Re: Saab 9-3 2.0i ostaminen
kostapen kommentit pätee kaikkiin 9-3 ja ng900 autoihin. Noissahan ei ollut yhtään turbolliseen tai turbottomaan moottoriin itsessään liittyvää vikaa. Ja aika perus vikoja vanhenevissa saabeissa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Saab 9-3 2.0i ostaminen
Ja täältä vielä muutaman kympin halvemmalla: http://www.autonosat24.fi/7715196-abs-jarrupaasylinteriRisto kirjoitti:Esim. tässä maksaa 99 € + rahti.kostape kirjoitti:Nyt sitten etsinnässä on jarrupääsylinteri, joiden hintaehdotukset näyttävät olevan 300 ja 600 euron välillä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-3 2.0i ostaminen
Kiitos neuvoista. Ehdin jo tilata Saksasta, kun tulee noin halvalla niin mahtaa tulla suoraan Aten varastosta kyökin kautta.
Pentti
Pentti
Re: Saab 9-3 2.0i ostaminen
On tuo kone selkeesti tuoreemman oloinen kuin og:n 16venanen että siitä vaan osteleen.
Noin litran pienemmällä se menee samassa ajossa kuin tuo allekirjoituksen cabbe.
Hyvin sillä pysyy normiliikenteessä mukana.
Noin litran pienemmällä se menee samassa ajossa kuin tuo allekirjoituksen cabbe.
Hyvin sillä pysyy normiliikenteessä mukana.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Saab 9-3 2.0i ostaminen
Tere
Itsekkin olen ostattelemassa tuommoista vaparia tyttärelle, onkos noissa 2-litraisissa tuota tasapaino-akselia ja pystyykö päivittämään etanolilla kulkevaksi, niin onkos noissa niitä huohotin/öljysihti ongelmia?
Itsekkin olen ostattelemassa tuommoista vaparia tyttärelle, onkos noissa 2-litraisissa tuota tasapaino-akselia ja pystyykö päivittämään etanolilla kulkevaksi, niin onkos noissa niitä huohotin/öljysihti ongelmia?
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: Saab 9-3 2.0i ostaminen
Itte kohta 3 vuotta vaparilla ajellut, eikä ole tielle jättänyt...Lähes tulkoon kaikki mitä on vaihdettu uuteen, on paikalla ollut tehdaskamaa...ja ikää kuitenkin kohta 18vee.
Tällä hetkellä sidissä lukema 8,1l/100, talvella mun nurkka-ajolla nousee nafti litran...
Tällä hetkellä sidissä lukema 8,1l/100, talvella mun nurkka-ajolla nousee nafti litran...
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Saab 9-3 2.0i ostaminen
Vaparia ei saa viinalle.
Huonolla huololla ja lyhyillä ajoilla menee tukkoon kaikki.
Just meni paaliin siskon 260tkm ajettu 2.0i kun alakerta porsi. Kakkaa sihti täynnä.
Huonolla huololla ja lyhyillä ajoilla menee tukkoon kaikki.
Just meni paaliin siskon 260tkm ajettu 2.0i kun alakerta porsi. Kakkaa sihti täynnä.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Saab 9-3 2.0i ostaminen
Nyt tuli jarrupääsylinteri Saksasta ja aika helppo oli vaihtaa. Ilmauksen jälkeen ei enää ole joustoja polkimessa, vika ilmeisesti oli sylinterin sisäinen pieni vuoto.
Ajamaan olen päässyt ja todennut, että ilmanvaihtokin jotenkin toimii omatekoisesti korjatusta jakorummusta huolimatta. Tuulilasille tuulee hyvin, takaosan putkethan jätin pois, jäi ylimääräistä tavaraa pois aika paljon, mutta eihän coupessa kukaan takana istu.
Sitä vaan vanha saabisti ihmettelee kun ovat siirtäneet etupuskurin sinne kojetaulun sisään. Ennen Saab oli ylpeäkin joustopuskureistaan. GM kai ajatteli että antaa mennä ruttuun koko muovinen etuosa , sittenpähän ostavat tilalle uusia autoja. Mutta turhan ahdasta kojetaulun alla on tee-se-itse-miehelle. Mutta mikä on mennyttä, se on olutta.
Ajamaan olen päässyt ja todennut, että ilmanvaihtokin jotenkin toimii omatekoisesti korjatusta jakorummusta huolimatta. Tuulilasille tuulee hyvin, takaosan putkethan jätin pois, jäi ylimääräistä tavaraa pois aika paljon, mutta eihän coupessa kukaan takana istu.
Sitä vaan vanha saabisti ihmettelee kun ovat siirtäneet etupuskurin sinne kojetaulun sisään. Ennen Saab oli ylpeäkin joustopuskureistaan. GM kai ajatteli että antaa mennä ruttuun koko muovinen etuosa , sittenpähän ostavat tilalle uusia autoja. Mutta turhan ahdasta kojetaulun alla on tee-se-itse-miehelle. Mutta mikä on mennyttä, se on olutta.
Re: Saab 9-3 2.0i ostaminen
Tuosta etanolille muuttamisesta.
Minulla on joku edellisistä omistajista laittanut tälläisen systeemin pellin alle.
https://eflexfuel.fi/
Toimivuudesta ei ole tietoa kun en ole yhtään tankillista etanolia sillä ajanut.
Minulla on joku edellisistä omistajista laittanut tälläisen systeemin pellin alle.
https://eflexfuel.fi/
Toimivuudesta ei ole tietoa kun en ole yhtään tankillista etanolia sillä ajanut.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06