Sehän se piti kirjoittaa, mutta kun tuossa luin samalla edellistä virhettäni, niin näemmä taas toistin senAudiojack kirjoitti:Vai mekatroniikka?
Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Ihmettelyketju
The best or nothing ja maailma tarvitsee esikuvia.Henkka #2283 kirjoitti:Semmoista se on näiden kanssa. Mersuun on viimeisen vuoden aikana vaihdettu hammastanko, moottorituet, toinen alustan venttiiliyksiköistä ja viimeisimpänä alustan ja ohjaustehostuksen tandempumppu.kribe kirjoitti:On se vaan niin perkeleen hyvä auto
Tällä hetkellä jonossa on takapenkin ilmastoinnin paineputki ja toinen alustan venttiiliyksiköistä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ihmettelyketju
Saa nähdä paljonko tästä kertyy itselle korjsuskustannuksia. Voi hyvinkin olls että nyt on todellinen haastaja femmalle huoltokustannuksissa. Siihen ei mennyt kuin 4000€ vuodessa..
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Ihmettelyketju
Ihmetellä täytyy että eikö siellä aidan toisella puolella ollutkaan vihreämpää.. taitaa olla niin että saksalaisesta laadusta on jäljellä enää muistot.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ihmettelyketju
Vähissä oli Saabilla kiisselivaihtoehdot. Tehokkainkin on laiska. Tossa sentään jotain mieltä ajella. Lastuttaahan tuokin pitäis, mutta pistetään se nyt eka muuten kuosiin.
En odottanutkaan että tuo sen parempi olisi kun Saabit. Osa sähkövioista oli jo etukäteen tiedossa että tulee kutakuinkin jokaiseen yksilöön. Ovat helppoja ja halpoja korjata, mutta en ole saanut aikaiseksi metsästää silikonijohtoa jossa olisi ohut vaippa. Ei löydy ihan joka kaupasta.
Ilmastoinnin, laatikon, parkkitutkat ja rengaspainevahdin korjaukset lupasi myyjäliike kustantaa. Maksavat myös hehkureleen ja puolet vaihtotöistä, itse hommaan hehkutulpat. Takaluukun johtosarjan korjaan itse, niin saapi keskuslukituksen kauko-ohjauksen ja takalasin lämmittimen pelaamaan.
En odottanutkaan että tuo sen parempi olisi kun Saabit. Osa sähkövioista oli jo etukäteen tiedossa että tulee kutakuinkin jokaiseen yksilöön. Ovat helppoja ja halpoja korjata, mutta en ole saanut aikaiseksi metsästää silikonijohtoa jossa olisi ohut vaippa. Ei löydy ihan joka kaupasta.
Ilmastoinnin, laatikon, parkkitutkat ja rengaspainevahdin korjaukset lupasi myyjäliike kustantaa. Maksavat myös hehkureleen ja puolet vaihtotöistä, itse hommaan hehkutulpat. Takaluukun johtosarjan korjaan itse, niin saapi keskuslukituksen kauko-ohjauksen ja takalasin lämmittimen pelaamaan.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Ihmettelyketju
Sillon kun ite sitä dieselautoa etsin niin ei kohdanneet mun mielestä saappien hintapyynnit kilometreihin nähden joten oli aika helppoa kallistua toiseen merkkiin
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Ihmettelyketju
Onko Nokian Renkaat antanut markkinaoikeudellekin väärää tietoa:
http://www.markkinaoikeus.fi/fi/index/p ... 49652.html
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/salaise ... sien-ajan/
http://www.markkinaoikeus.fi/fi/index/p ... 49652.html
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/salaise ... sien-ajan/
Re: Ihmettelyketju
Hauska ilmiö. Nokian renkaita kyseenalaistetaan jälleen aiheesta tai aiheetta. Mutta kukaan tai missään ei ole esitetty lähdekritiikkiä uutisoinnista. Onko niin, että sanomalehdissä esitetyt asiat ovat aina faktoja?
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ihmettelyketju
Tämä on hyvää vertaistukea itselle, näköjään en ole ihan ainut joka näiden käytettyjen romujen kanssa taisteleekribe kirjoitti:Ihmetyttää tämä omistamani Saksalainen premium auto:
- Parkkitutkat ei toimi (kaksi anturia pimeenä)
- Ilmastointi ei toimi (vuotaa järjestelmä tyhjäksi parissa päivässä)
- Keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi (luultavasti takaluukun johtosarjassa johto poikki)
- Takalasin lämmitys ei toimi. Luultavasti sama syy kuin keskuslukituksen kauko-ohjauksessa)
- Hehkurele pimeänä
- Kaikki hehkut pimeänä
- Immusta vikakoodi
- Rengaspaineanturi herjaa parin viikon välein puhjennutta rengasta
Myyjäliike lupasi korjauttaa omaan piikkiinsä Hehkureleen, parkkitutkat ja ilmastoinnin. Ilmastoinnin korjaus voikin olla kallis toimenpide, kun näissä menee tyypillisesti joku ilmastoinnin letku/putki poikki tulipellin läpiviennin kohdilta eikä sitä saa vaihdettua muuta kun purkamalla kojelauta tulipeltiin asti..
Lisäksi olis kuluvaa osaa vaihdettavana toinen ajovaloumpio, sumarit, apulaitehihnat rullineen ja kiristimineen.. toinen kääntölaakeri on just vaihdettu, toinen vaihtokunnossa. Akunkin ehdin jo vaihtaa.
Edellinen omistaja oli edellisen vuoden aikana vaihdettu kaikki iskarit, eteen molemmin puolin kaikki tukivarret, raidetangon päät, navat, koiranluut, jarrulevyt ja -palat, taakse ilmajouset, tuulilasi, toinen ajovaloumpio, yms.
Se on ainakin käynyt selväksi, että liikkeestä ostaessa saa usein hajalla olevan auton, ja se on monesti jotain sellaista, että ne tulevat esiin vasta noin viikon sisällä ostosta, koeajolla noita harvemmin saa esiin ja sitten iästä riippuen korvataan jotain liikkeen toimesta jne, ja luultavasti ne onkin toimineet syynä siihen, miksi auto on sinne vaihtoautohalliin päätynyt.
Nyt on yksityisiltä tullut pari autoa ostettua ja ovat olleet täysin sellaisia kuin on luvattukin, vikoineen päivineen, ilmeisesti eivät kehtaa ihan yhtä paljoa vedättää kuin liikkeet. Enkä sinäänsä usko, että monikaan liike suoranaisesti vedättää, ei niillä vaan ole aikaa tutustua niihin yksityiskohtaisesti...
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Ihmettelyketju
Nokian kumeihin meni luottamus jo silloin kun siirsivät tuotannon venäjälle.ZeiPii kirjoitti:Hauska ilmiö. Nokian renkaita kyseenalaistetaan jälleen aiheesta tai aiheetta. Mutta kukaan tai missään ei ole esitetty lähdekritiikkiä uutisoinnista. Onko niin, että sanomalehdissä esitetyt asiat ovat aina faktoja?
Pravdakin kertoi aikoinaan aina totuuden suomalaisille ja perustui puhtaasti faktoihin (tosin neuvostoliittolaisiin ) joita tai joista ei voinut kritisoida , totuushan on aina tullut itärajan takaa
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Ihmettelyketju
Vastahan maaliskuussa saatiin lukea päätoimittajien julkilausuma, jossa he kertoivat, että heidän julkaisuissaan ei ylehdellä.
Re: Ihmettelyketju
Olen ostanut yhteensä 9 autoa elämäni aikana jos oikein muistan. 5 yksityiseltä ja 4 liikkeestä. Tämä on ensimmäinen "pommi" mikä liikkeestä on tullut ostettua. Yksityisiltä ostetuista myös yksi on ollut "pommi".Rommitommi kirjoitti:Tämä on hyvää vertaistukea itselle, näköjään en ole ihan ainut joka näiden käytettyjen romujen kanssa taistelee
Se on ainakin käynyt selväksi, että liikkeestä ostaessa saa usein hajalla olevan auton, ja se on monesti jotain sellaista, että ne tulevat esiin vasta noin viikon sisällä ostosta, koeajolla noita harvemmin saa esiin ja sitten iästä riippuen korvataan jotain liikkeen toimesta jne, ja luultavasti ne onkin toimineet syynä siihen, miksi auto on sinne vaihtoautohalliin päätynyt.
Nyt on yksityisiltä tullut pari autoa ostettua ja ovat olleet täysin sellaisia kuin on luvattukin, vikoineen päivineen, ilmeisesti eivät kehtaa ihan yhtä paljoa vedättää kuin liikkeet. Enkä sinäänsä usko, että monikaan liike suoranaisesti vedättää, ei niillä vaan ole aikaa tutustua niihin yksityiskohtaisesti...
Nyt oli eka kerta kun meni vanha vaihdossa liikkeeseen. Yleensä ollu vaihtotarjoukset niin sälittäviä, että olen ensin myynyt oman eteenpäin ennen kun uutta ostan. Katselin nytkin tarjontaa sekä yksityisiltä, että liikkeistä ja tämä kyseinen oli tuossa hintaluokassa kunnoltaan siistein ja ajoltaan paras. Oli myös ahkerasti huollettu ja viimeisen vuoden aikana uusittu mm. eteen molemmin puolin kaikki tukivarret, raidetangonpäät, navat, jarrulevyt ja -palat sekä koiranluut. Lisäksi vuoden sisään uusittu tuulilasi, kaikki iskarit, taakse ilmajouset jne. Soittelin ja kyselin autosta edelliseltä omistajaltakin ennen ostoa ja sanoi vaihtaneensa radikaalisti vähentyneiden kilsojen takia (huoltokirjan mukaan viimeisen vuoden aikana ajettu 7tkm)..
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Ihmettelyketju
Onko Ruotsissa ja Norjassa (muka) huonolaatuisempaa tai muulla tavoin erilaista polttoainetta kuin Suomessa vai mikä mahtaa vaikuttaa? Tehtiin viime viikonloppuna roadtrippi Ruotsin läpi Norjaan ja tankattuamme molemmissa maissa 98:a auto alkoi nykimään jonkin verran varsinkin täyskaasukiihdytyksissä ja joskus sopivalla osakaasulla. Ruotsissa tankattiin kerran Gulfilta, muutoin lähinnä V-Poweria Shell-asemilta. Tuppaa tuo korkeaoktaanisen saatavuus muutenkin olevan hieman heikompaa naapurissa.
Nyt on taas ajettu yli tankillinen suomalaisella 98:lla ja nykimiset ja räkimiset loppuneet. Autona AMW Dyno Servicellä säädetty Mitsubishi Lancer Evolution 9, joka höpisee noin 80kw vakiota enemmän.
Nyt on taas ajettu yli tankillinen suomalaisella 98:lla ja nykimiset ja räkimiset loppuneet. Autona AMW Dyno Servicellä säädetty Mitsubishi Lancer Evolution 9, joka höpisee noin 80kw vakiota enemmän.
Re: Ihmettelyketju
Nyt on hehkurele ja -tulpat uusittu, samoin kaksi parkkitutkan anturia.kribe kirjoitti:Ihmetyttää tämä omistamani Saksalainen premium auto:
- Parkkitutkat ei toimi (kaksi anturia pimeenä)
- Ilmastointi ei toimi (vuotaa järjestelmä tyhjäksi parissa päivässä)
- Keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi (luultavasti takaluukun johtosarjassa johto poikki)
- Takalasin lämmitys ei toimi. Luultavasti sama syy kuin keskuslukituksen kauko-ohjauksessa)
- Hehkurele pimeänä
- Kaikki hehkut pimeänä
- Immusta vikakoodi
- Rengaspaineanturi herjaa parin viikon välein puhjennutta rengasta
Myyjäliike lupasi korjauttaa omaan piikkiinsä Hehkureleen, parkkitutkat ja ilmastoinnin. Ilmastoinnin korjaus voikin olla kallis toimenpide, kun näissä menee tyypillisesti joku ilmastoinnin letku/putki poikki tulipellin läpiviennin kohdilta eikä sitä saa vaihdettua muuta kun purkamalla kojelauta tulipeltiin asti..
Lisäksi olis kuluvaa osaa vaihdettavana toinen ajovaloumpio, sumarit, apulaitehihnat rullineen ja kiristimineen.. toinen kääntölaakeri on just vaihdettu, toinen vaihtokunnossa. Akunkin ehdin jo vaihtaa.
Edellinen omistaja oli edellisen vuoden aikana vaihdettu kaikki iskarit, eteen molemmin puolin kaikki tukivarret, raidetangon päät, navat, koiranluut, jarrulevyt ja -palat, taakse ilmajouset, tuulilasi, toinen ajovaloumpio, yms.
Ilmastoinnin vuotoa on etsitty, vuotopaikkaa ei löytynyt, eli tulee ilmeisesti kennosta, jota ei purkamatta pääse näkemään. Seuraavaksi siis se vaihtoon.
Laatikon ongelmaa lähdetään nyt ensisijaisesti kokeilemaan jos korjaantuisi huuhtelulla ja öljypohjan vaihdolla (suodatin sisäänrakennettu öljypohjaan).
Rengaspaineanturi ei ole enää herjannut puhjennutta rengasta kalibroinnin jälkeen.
Immun vikakoodi nollattiin muutama viikko sitten. Ei ole tullut takaisin. Pitäis vielä käydä läppäri kiinni ajamassa ja katsoa onko oikeasti kunnossa.
Takaluukun johtosarja olisi tarkoitus korjata lähiaikoina, mutta sopivaa silikonijohtoa ei ole löytynyt.
Vinkkejä mistä saisi ohuella kuorella olevaa hienosäikeistä silikonijohtoa?
0,5mm2-0,75mm2 johto olisi hakusessa. Takalasin lämmittimelle joku paksumpi, en ole selvittänyt vielä minkä kokoista. Luultavasti 4-6mm2.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Ihmettelyketju
^Voisin kuvitella Elektorilta löytyvän, tai ainakin olevan hankittavissa: http://elektori.com/
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla