
Omituinen ääni
Omituinen ääni
auto on vm 98 automaatti ja päästää omituisen vonkasun aina kun nopeammin painaa kaasua, olisiko laatikossta peräisin? ääni tosin tuntuisi tulevan enempi takapuolelta mutta ei pysty tarkemmin määrittelemään. jos jollakin samanlaisesta kokemusta niin kaikki tieto otetaan vastaan arvauksiakin toki voi esittää. 

SAAB 9-5 2.3 SE VM 98 aut. uudella koneella.Softa by vesa 67 Stage abt ? toinenkin 2.3 aut 9-5. vm -98 piristetty aeron koneella. softa by Nappe .
Re: Omituinen ääni
Hmm no siis ykkösellä loota ulisee ja se on normaalia... Kait se vonkasee hieman kun loota vaihtaa?
Edit: eikun hetkonen,takaa? Joku laakeri?
Edit: eikun hetkonen,takaa? Joku laakeri?
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Omituinen ääni
se on ihan sama millä ollaan likkeellä olen kokeillut 1 2 3 ja D kun auto on liikkeellä jä siitä lisätään nopeutta esim ohitustilanne niin aina vonkasee ei älyttömän kovaa mutta kuultavasti. jos paikallaan antaa kierroksia niin ääntä ei kuulu elikkä ainoastaan vedättäessä laatikko vaihtaa pehmeästi enkä ainakaan ole huomannut luistoa.
onhan siinä jo kohta 300 tkm mittarissa ja koneessa stage 1 niin saattaa se hiukan laatikkoa rasittaa vaikkei sillä nyt revitelty olekkaan. mutta kokemuksia laatikoista ei ole että mitä ne kestää ja miten ne oireilee kun tuolla on kohta 10 v menty ilman ongelmia. 


SAAB 9-5 2.3 SE VM 98 aut. uudella koneella.Softa by vesa 67 Stage abt ? toinenkin 2.3 aut 9-5. vm -98 piristetty aeron koneella. softa by Nappe .
Re: Omituinen ääni
Ettei olisi bypassin ääni ? Tapahtuuko samalla hetkellä kaasuläpän transientti kuten vaihteenvaihdossa ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Omituinen ääni
Meillä vonkaisi imusarjasta tulipellissä olevalle magneettiventtiilille (bypassin ohjain) menevän letkun pää, koska se oli kyseisestä venttilistä irti, mutten muista enää oliko se kaasua lisätessä vai höllätessä. Paikalleen työntö auttoi ensiapuna ja vaihtui sitten tuoreeseen kumiletkuun eikä ole enää vaivannut.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH