Lämmitin
Lämmitin
Miten toimii vanhempi (olikose DCC tjs). bensalammitimen ohjauksessa.
Jossakin luki jotta siihen voi ohjelmoida, jotta lämmin auto esim. klo 07.00.
ottaako ulkolämmön huomioon yms. Siis tietääkö riittääkö 1/2 vai koko tunti. Ja toinen juttu pystyisikö ton nykyisen (s ja jotain) vaihtaan helpolla tollaseen vanhempaan. (En tarvitse etäisyyttä kohteeseen yms. tietoja) ne näkyy navigaattorista tarkemmin. Kiinnostaisi vaan saada tuo lämmittimen kello pois.
Jossakin luki jotta siihen voi ohjelmoida, jotta lämmin auto esim. klo 07.00.
ottaako ulkolämmön huomioon yms. Siis tietääkö riittääkö 1/2 vai koko tunti. Ja toinen juttu pystyisikö ton nykyisen (s ja jotain) vaihtaan helpolla tollaseen vanhempaan. (En tarvitse etäisyyttä kohteeseen yms. tietoja) ne näkyy navigaattorista tarkemmin. Kiinnostaisi vaan saada tuo lämmittimen kello pois.
Re: Lämmitin
Kurko kirjoitti:Miten toimii vanhempi (olikose DCC tjs). bensalammitimen ohjauksessa.
Jossakin luki jotta siihen voi ohjelmoida, jotta lämmin auto esim. klo 07.00.
ottaako ulkolämmön huomioon yms. Siis tietääkö riittääkö 1/2 vai koko tunti. Ja toinen juttu pystyisikö ton nykyisen (s ja jotain) vaihtaan helpolla tollaseen vanhempaan. (En tarvitse etäisyyttä kohteeseen yms. tietoja) ne näkyy navigaattorista tarkemmin. Kiinnostaisi vaan saada tuo lämmittimen kello pois.
Vastaus kysymyksiisi on KYLLÄ. Itse olen asentanut SCC:n tilalle DCC:n molempiin 9000:iin vm 95 ja 97. Olen kirjoittanut aiheesta aikaisemminkin...
Taitaisi löytyä vielä yksi DCC:kin...
Kytkin omassani DCC:n viimein ohjaamaan lämmitystä muutama viikko sitten. Bensalämppäriä ei ole, lohko- ja sisätilalämmitin vaan.
DCC sopii säännölliselle ihmiselle. Lämmitys lakkaa kun ohjelmoitu lähtöaika täyttyy. Jos menee aamutoimet pitkäksi, lämmitys on jo sammunut kun viimein pääset autolle. Puolen tunnin myöhästyminen tarkoittaa että auto ei ole sisältä enää kovin lämmin. Toisaalta lämmitys alkaa hyvissä ajoin (tarkkaa tietoa toiminnasta ei vielä ole), joten kellonajan voinee ohjelmoida jonkin verran todennäköisen lähtöajan jälkeen. Näin lämmitys pysyy lähtöön asti päällä maanantai-aamuisinkin, ja silti auto lämpenee tarpeeksi.
Toinen kiusallinen ominaisuus DCC:ssä on, että lämmityksen käsiohjaus välittömästi päälle on kankeahkoa - virrat päälle, odottelet että DCC:n näyttö herää, painat lämmitysnapista vehkeen oikeaan moodiin, ja sitten painat samanaikaisesti kahta nappia neljän sekunnin ajan, niin johan alkaa lämmittää. Selitäpä näitä sitten vaimolle...
Hyvin tuo DCC-pohjainen lämmityksenohjaus toimii jos muistaa ajastaa etukäteen ja lähtee liikkeelle arvioidussa aikataulussa.
Ehkä tämä on vielä tottumattoman käyttäjän valitusta, kun takana on alle kymmenen DCC:n ohjaamaa aamulähtöä. Kirjoitinpa kuitenkin.
Voi olla, että DCC jää käyttämättä kun kohta taas on alle kymmenen asteen pakkasia, ja riittää että käy laittamassa johdon kiinni heräämisen jälkeen, ja auto lämpenee aamutoimien ajan - aika näyttää.
DCC sopii säännölliselle ihmiselle. Lämmitys lakkaa kun ohjelmoitu lähtöaika täyttyy. Jos menee aamutoimet pitkäksi, lämmitys on jo sammunut kun viimein pääset autolle. Puolen tunnin myöhästyminen tarkoittaa että auto ei ole sisältä enää kovin lämmin. Toisaalta lämmitys alkaa hyvissä ajoin (tarkkaa tietoa toiminnasta ei vielä ole), joten kellonajan voinee ohjelmoida jonkin verran todennäköisen lähtöajan jälkeen. Näin lämmitys pysyy lähtöön asti päällä maanantai-aamuisinkin, ja silti auto lämpenee tarpeeksi.
Toinen kiusallinen ominaisuus DCC:ssä on, että lämmityksen käsiohjaus välittömästi päälle on kankeahkoa - virrat päälle, odottelet että DCC:n näyttö herää, painat lämmitysnapista vehkeen oikeaan moodiin, ja sitten painat samanaikaisesti kahta nappia neljän sekunnin ajan, niin johan alkaa lämmittää. Selitäpä näitä sitten vaimolle...
Hyvin tuo DCC-pohjainen lämmityksenohjaus toimii jos muistaa ajastaa etukäteen ja lähtee liikkeelle arvioidussa aikataulussa.
Ehkä tämä on vielä tottumattoman käyttäjän valitusta, kun takana on alle kymmenen DCC:n ohjaamaa aamulähtöä. Kirjoitinpa kuitenkin.
Voi olla, että DCC jää käyttämättä kun kohta taas on alle kymmenen asteen pakkasia, ja riittää että käy laittamassa johdon kiinni heräämisen jälkeen, ja auto lämpenee aamutoimien ajan - aika näyttää.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
On siinä herätyskellokin, se on eri toiminto kuin tämä lämmityksen ohjaus.ng900aero kirjoitti:Ai sekös se alarmi on, luulin että herätyskelloItse asiassa käytin sitä herätyskellona kun pari vuotta sitten nukuin tonnarissa Saksanreissulla
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Varmaankin DCC jäi pois nimenomaan hankalien kombinaatioiden takia, mutta mitenkäs muuten saat paljon toimintoja parin napin taakse. Oletko huomannut ettei virtoja tarvitse välttämättä laittaa päälle. Saman asian ajaa, kun painat INFO:a, silloin tosin joudut pitämään kolmea nappia pohjassa ohjelmoidaksesi lämmityksen päällejus kirjoitti:
Toinen kiusallinen ominaisuus DCC:ssä on, että lämmityksen käsiohjaus välittömästi päälle on kankeahkoa - virrat päälle, odottelet että DCC:n näyttö herää, painat lämmitysnapista vehkeen oikeaan moodiin, ja sitten painat samanaikaisesti kahta nappia neljän sekunnin ajan, niin johan alkaa lämmittää. Selitäpä näitä sitten vaimolle...

-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
ng900aero kirjoitti:Oliko DCC saatavana vielä vuonna -94 vai jäikö se pois tuotannosta? Meinaan että olisin voinut motkottaa tonnarin edelliselle omistajalle piheydestä jos senkin on jättänyt ruksaamatta lisävarustelistasta



9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Tämähän oli hyvä vinkki. Osasin kyllä katsoa kellonajan INFO-nappulalla ilman virtojen päällekytkemistä, mutta tuo ei tullut mieleen, eikä tainnut olla ohjeessakaan mainittuna. Kiitos, pevi!pevi kirjoitti:Oletko huomannut ettei virtoja tarvitse välttämättä laittaa päälle. Saman asian ajaa, kun painat INFO:a, silloin tosin joudut pitämään kolmea nappia pohjassa ohjelmoidaksesi lämmityksen päällejus kirjoitti:Toinen kiusallinen ominaisuus DCC:ssä on, että lämmityksen käsiohjaus välittömästi päälle on kankeahkoa - virrat päälle, odottelet että DCC:n näyttö herää, painat lämmitysnapista vehkeen oikeaan moodiin, ja sitten painat samanaikaisesti kahta nappia neljän sekunnin ajan
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00