Hiilten vaihto
Hiilten vaihto
Kaipaisin apuja tonnarin hiilten vaihtoon. Kyseessä on siis CC 2.0i vm. 88.
ps. Etin haulla enkä löytäny jos on tästä samanlainen aihe niin poistakaa tämä.
ps. Etin haulla enkä löytäny jos on tästä samanlainen aihe niin poistakaa tämä.
Latauksensäätimen, jossa hiilet on kiinni saa vaihdettua parhaiten kun menet auton alle makaamaan ja tarjoat käsiä pakoputken, väliakselin ja ohjaustehostimen vierestä ylöspäin kohti laturia. Säädin on kiinni laturin päädyssä kahdella ruuvilla. Kannattanee siis laittaa uusi säädin, eikä vaan vaihtaa hiiliä siihen vanhaan säätimeen.
Jos liukureinkaissa tuntuu kovin syvät urat, ei voi odottaa pääsevänsä kovin pitkälle uudella säätimellä, mutta kyllä se hetkekesi auttaa.
Säätimen saa ruuvattua myös yläkautta moottoriöljyn mittatikun vierestä, imusarjan ja irrotettavan tulipellin välistä, mutta siihen tarvitaan pitkät, hoikat mutta vahvat kädet ja sopiva ruuvari
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 6847#96847
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=4156
Jos liukureinkaissa tuntuu kovin syvät urat, ei voi odottaa pääsevänsä kovin pitkälle uudella säätimellä, mutta kyllä se hetkekesi auttaa.
Säätimen saa ruuvattua myös yläkautta moottoriöljyn mittatikun vierestä, imusarjan ja irrotettavan tulipellin välistä, mutta siihen tarvitaan pitkät, hoikat mutta vahvat kädet ja sopiva ruuvari

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 6847#96847
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=4156
Viimeksi muokannut jus, Ke Helmi 16, 2005 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jos kuten epäilen kyseessä on laturi. Paska homma, korjaa koko laturi samalla laakerit liukurenkaat ja säätäjä (suosittelen alkuperäistä lämpökompensoitua). 5:egen hiilten takia hommaa ei kannata ruveta tekemään. Siis irroita akku, irroita oikea eturengas ja sisälokasuoja, (vähintään takaosa) irroita hihna ja sen kiristinpyörä telineineen, irroita laturi ja sen kaapelit. Ja korjaa laturi. Ja kasaus.
En tiedä kuinka paljon 2,3T moottori eroaa aiheesta, mutta itse tein juuri
kyseisen operaation. Polvilleen koneen päälle, polvet DI boksille
ja kumarrus koneen yli. Öljyntäyttö suppilon kampesin pois sijoiltaan.
Pienellä "tumppi" ristipää meisselillä n. 15min työ oli vaihtaa jännitteensäädin
hiili yhdistelmä. Siis nimenomaan yläkautta, eikä ollut paha homma.
Tarvitaan vain kädet jotka osaa toimia vaikkei silmä aina näe.
Haynes käskee tosiaan irroittamaan yhtä sun toista, mutta
tuo tuntui hieman helpommalta tavalta.
kyseisen operaation. Polvilleen koneen päälle, polvet DI boksille

ja kumarrus koneen yli. Öljyntäyttö suppilon kampesin pois sijoiltaan.
Pienellä "tumppi" ristipää meisselillä n. 15min työ oli vaihtaa jännitteensäädin
hiili yhdistelmä. Siis nimenomaan yläkautta, eikä ollut paha homma.
Tarvitaan vain kädet jotka osaa toimia vaikkei silmä aina näe.

Haynes käskee tosiaan irroittamaan yhtä sun toista, mutta
tuo tuntui hieman helpommalta tavalta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Vahvistetaan tämä. Saksanmaalla vieraillessani paikallinen Saab-velho vaihtoi purkamatta mitään ylimääräistä 2,3T:n laturiin hiilet yläkautta, minä seurasin asiantuntevasti toimitusta sivussaMarko A kirjoitti:En tiedä kuinka paljon 2,3T moottori eroaa aiheesta, mutta itse tein juuri
kyseisen operaation. Polvilleen koneen päälle, polvet DI boksille
ja kumarrus koneen yli. Öljyntäyttö suppilon kampesin pois sijoiltaan.
Pienellä "tumppi" ristipää meisselillä n. 15min työ oli vaihtaa jännitteensäädin
hiili yhdistelmä. Siis nimenomaan yläkautta, eikä ollut paha homma.
Tarvitaan vain kädet jotka osaa toimia vaikkei silmä aina näe.![]()

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Niin minäkin vaihdoin yläkautta purkamatta mitään pois tieltä.V.J.S kirjoitti:Vahvistetaan tämä. Saksanmaalla vieraillessani paikallinen Saab-velho vaihtoi purkamatta mitään ylimääräistä 2,3T:n laturiin hiilet yläkautta, minä seurasin asiantuntevasti toimitusta sivussaMarko A kirjoitti:En tiedä kuinka paljon 2,3T moottori eroaa aiheesta, mutta itse tein juuri
kyseisen operaation. Polvilleen koneen päälle, polvet DI boksille
ja kumarrus koneen yli. Öljyntäyttö suppilon kampesin pois sijoiltaan.
Pienellä "tumppi" ristipää meisselillä n. 15min työ oli vaihtaa jännitteensäädin
hiili yhdistelmä. Siis nimenomaan yläkautta, eikä ollut paha homma.
Tarvitaan vain kädet jotka osaa toimia vaikkei silmä aina näe.![]()
Siis säätimen vaihdoin.
Ja pata on B234.
Ei se minusta niin paha rasti ollut ( 15min ).
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#