Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1
Perhanan vääräleuat TARKENNAN, pihaan ei tule Vw-konsernin henkilöautovessoja. Ultimaattinen poikkeus on T4 Portteri, T5 omaa sen sijaan sen samaisen porttikiellon myös pakettiautopuolella. Transhiittorit ovat tosiaan kohtuuhintaisia ja onhan nyt paku kuin paku parempi ajettava kuin Hiace, vaikka kyllä silläkin pärjää, kolmesta on kokemusta. Jumpperi on suorastaan käsittämätön limusiini kun Hiaceen vertaa, mutta se on toisaalta hyvin miellyttävä kulkine aika moneen henkilöautoonkin verrattuna. Tuon hintaluokan Jumpperit ja kumppanit ovat vaan niin karmeita vikapesiä, ettei oikein kiinnosta. Laatu nousi oleellisesti -07 eteenpäin, mutta ne ovat vielä hinnoissaan. Vivaro ja Co olisi ihan miellyttävä vaihtoehto, mutta niistä porsii laatikot sun muut koska haluaa, vaikka olisi kerran korjattukin. Tai kaksi. Roiskevoitelu ei mihinkään muutu, puhumattakaan sähkö-ym. vioista.
Mitä tuossa korjaamon kokeneiden setien kanssa olen vuosien aikana turissut ja seuraillut kun työkaluja ruuvataan, niin Hiacea ja T4 Portteria lukuunottamatta tuo halvempi kalusto saa ruman tuomion muissa merkeissä. Mutta tuo Transit on siinä rajoilla, ei tippuisi niin korkealta ajo-ominaisuuksien ja tilojen suhteen. No, ajon luonne ja kmsuorite tulee olemaan sellainen, että Hiace on kuitenkin ykkössijalla, semmonen on vaan aika hyvä sijoitus autojen joukossa kun hyvän löytää ja edelleen hyvänä pitää.
C1 menis muuten edelleen, mutta jos se isoin osa ajoista lankeaa taas henkilöautolle, pitänee edes hiukan isompi hankkia, motarilla tuo on vaan vähän pieni ja menee puskemiseksi. Kaikessa muussa kelpaa oikein hyvin.
Mitä tuossa korjaamon kokeneiden setien kanssa olen vuosien aikana turissut ja seuraillut kun työkaluja ruuvataan, niin Hiacea ja T4 Portteria lukuunottamatta tuo halvempi kalusto saa ruman tuomion muissa merkeissä. Mutta tuo Transit on siinä rajoilla, ei tippuisi niin korkealta ajo-ominaisuuksien ja tilojen suhteen. No, ajon luonne ja kmsuorite tulee olemaan sellainen, että Hiace on kuitenkin ykkössijalla, semmonen on vaan aika hyvä sijoitus autojen joukossa kun hyvän löytää ja edelleen hyvänä pitää.
C1 menis muuten edelleen, mutta jos se isoin osa ajoista lankeaa taas henkilöautolle, pitänee edes hiukan isompi hankkia, motarilla tuo on vaan vähän pieni ja menee puskemiseksi. Kaikessa muussa kelpaa oikein hyvin.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1
Mä ajoin 2014 alkuvuodesta viime kevääseen '08 Hiacella n. 150tkm ja nyt oon reilut puoli vuotta päästellyt uudella Transitilla 42tkm. En allekirjoita tuota Transitin levollisuutta motarilla, ainakin toi oma iso-T hakee niin perhanasti. Koko ajan saat olla skarppina kun vekotin ei mee hetkeäkään suoraan. Sivutuuli vielä korostaa ominaisuutta. Ei mun mielestä pakussa tarvi olla mikroautomaisen tarkka ohjaus mutta tuossa tuntuu olevan. Hiace oli paljon levollisempi ajaa.Rattivaihde kirjoitti:Kokemusta on molemmista. Transitilla oli suoranainen ilo ajaa 15h ja 500km muuttokeikkaa putkeen (etenkin motarilla suorastaan levollinen ajettava), kun taas Hiacessa riitti puolet Tampereen motarista selän ja korvien kipeytymiseen...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1
Taitaa Transitista olla niin monta eri koko- ja voimansiirtoversiota, että on vaikea kommentoida yleisesti Transitin ominaisuuksia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1
Tuota... paljonko ja kuinka usein sitten tavaraa roudaat? Meinaan jos pakun tiloille ei ole tarvetta jatkuvasti, niin joku yleensä riittävä henkilöauto ja kuomukärry paikkaa aika hyvin. Kärryssä on vähemmän pääomaa kiinni kuin ehjässä pakussa, halvemmat vakuutukset, ei ajoneuvoveroa ja huomattavasti vähemmän ropauksentarvetta (etenkin jarruttomassa).IC1970 kirjoitti:Olen tulevia tuossa pähkäillyt kovasti, jos kaluston yritän realisoida. Pari vaihtoehtoa on framilla, kummassakin yhtälöön kuuluu max.6-7 tonnin paku ja nykyistä hiukka isompi henkilöauto. Henkilöauton osalta taas on kaksi vaihtoehtoa, uusi yksityisliisari max. 300e/kk kuluilla tai sitten n.3-4 tonnin käytetty auto.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1
^Hyvää pohdintaa.
Autoksi joku sopivan tehokas isohko diesel (150+ hv) koukulla, siihen vaikka ostaa kunnon kuomullisen kärryn ~2000...3000€:llä.
Käytettyjen kärryjen markkinoita seuranneena tommoset kärryt on 10-20v vanhoina läpilahoilla vanereilla ja toimimattomilla sähköillä vielä n. 70-80% hinnoissa verrattuna uuteen vastaavaan
Ellei sitten ole aktiivista tarvetta kahdelle autolle?
Autoksi joku sopivan tehokas isohko diesel (150+ hv) koukulla, siihen vaikka ostaa kunnon kuomullisen kärryn ~2000...3000€:llä.
Käytettyjen kärryjen markkinoita seuranneena tommoset kärryt on 10-20v vanhoina läpilahoilla vanereilla ja toimimattomilla sähköillä vielä n. 70-80% hinnoissa verrattuna uuteen vastaavaan
Ellei sitten ole aktiivista tarvetta kahdelle autolle?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1
^^Aiheellista pohdintaa. Ei sitä kuskattavaa ole edes joka viikko, ettei se siitä ole kiinni. Pakettiauto kuitenkin juuri siksi, ettei tarvitse kärryn kanssa pulata, on se vaan niin epäkäytännöllinen vehjes. Sain joskus aikoinaan faijan kanssa puuhommissa ym. touhutessa peräkärrystä kuormien tekemisineen, sitomisineen ym. tarpeeksi koko loppuelämäkseni. Ehkäpä myös kahden auton pitämisessä on se mun juttu, oli se sitten järkevää tahi ei.
Mitä Hiaceen tulee, niin samaa mieltä siellä ylempänä olevan kirjoituksen kanssa, maantiellä ihan leppoisa ajettava, varsinkin painavampana nelivetona ja pitkänä versiona. Lyhkäisistä mulla ei olekaan kokemusta. Jos ei ole mihinkään kiire ja malttaa pitää nopeuden kohtuullisena (max.105 km/h mittarinopeus motarilla) ettei melutaso nouse liiaksi, taittaa Hiacellakin pitkää matkaa ihan ok. Sen verran monta pelireissua poikien kanssa tuli kolmella Haisulla ajettua, että kehtaa sanoa. Penkki ei sovi kaikille, mutta ainakaan minulla ei ollut mitään ongelmaa ajoasennon kanssa. Mun viimeisin oli -08, 4wd ja 117-hepan koneella. Suurin ero Jumpperiin on melutasossa, etenkin moottorin äänen kantautumisessa sisälle, sekä siinä, miten poikittaisurat ja muut kuopat tulevat läpi jousituksesta. Hiace haistoi jokaisen, aivan jokaisen kuopan ja railon ja tuloksena oli enemmän tai vähemmän railakas peltinen paukahdus, Jumpperi menee nätisti yli ilman että niitä edes huomaa. Siinä on valtaisa ero. Allekirjoitan kyllä sen, että auton sisämelu rasittaa kuskia yllättävän paljon. Tämä tekee Hiacesta monen varsinkin satunnaisen kuskin mielestä ehkä karumman auton kuin se varsinaisten ajo-ominaisuuksiensa suhteen onkaan. Toki, varsinkin takavetona, auto on talvikelillä, yksityiskäytössä ilman peruskuormaa, suorastaan vaarallinen, ainakin normikuskille, jolla ei ole takavedosta kokemusta. Aika äkkinäinen on perä liikkeissään, minä kun opettelin ajamaan -76 Corollalla jossa lehtijouset takana, niin tuokaan ei hätkäytä. Se vasta äkkinäinen oli
Kun Jumpperin kabiinissa katselee ympärilleen huomaa, ettei paljasta peltipintaa juuri ole, ovet ja väliseinä on vuorattu pehmeällä ääntä eristävällä materiaalilla, kun samassa paikassa Hiacessa on joko paljasta peltiä tai kovaa muovia. Vuosimallista -09 eteenpäin sitä muovia on enemmän, sitä vanhemmissa löytyy pääosin paljasta peltiä...
Jaa, nyt lähtee ihan analyysit lapasesta, ihmetellään joskus lisää, ellen tule katumapäälle ja osta hyvää polkupyörää ja sade-asua, sikäli kun autoilun verotuksellinen ym. kuppaaminen menee sille perseilyn asteelle, mitä ennustellaan.
Mitä Hiaceen tulee, niin samaa mieltä siellä ylempänä olevan kirjoituksen kanssa, maantiellä ihan leppoisa ajettava, varsinkin painavampana nelivetona ja pitkänä versiona. Lyhkäisistä mulla ei olekaan kokemusta. Jos ei ole mihinkään kiire ja malttaa pitää nopeuden kohtuullisena (max.105 km/h mittarinopeus motarilla) ettei melutaso nouse liiaksi, taittaa Hiacellakin pitkää matkaa ihan ok. Sen verran monta pelireissua poikien kanssa tuli kolmella Haisulla ajettua, että kehtaa sanoa. Penkki ei sovi kaikille, mutta ainakaan minulla ei ollut mitään ongelmaa ajoasennon kanssa. Mun viimeisin oli -08, 4wd ja 117-hepan koneella. Suurin ero Jumpperiin on melutasossa, etenkin moottorin äänen kantautumisessa sisälle, sekä siinä, miten poikittaisurat ja muut kuopat tulevat läpi jousituksesta. Hiace haistoi jokaisen, aivan jokaisen kuopan ja railon ja tuloksena oli enemmän tai vähemmän railakas peltinen paukahdus, Jumpperi menee nätisti yli ilman että niitä edes huomaa. Siinä on valtaisa ero. Allekirjoitan kyllä sen, että auton sisämelu rasittaa kuskia yllättävän paljon. Tämä tekee Hiacesta monen varsinkin satunnaisen kuskin mielestä ehkä karumman auton kuin se varsinaisten ajo-ominaisuuksiensa suhteen onkaan. Toki, varsinkin takavetona, auto on talvikelillä, yksityiskäytössä ilman peruskuormaa, suorastaan vaarallinen, ainakin normikuskille, jolla ei ole takavedosta kokemusta. Aika äkkinäinen on perä liikkeissään, minä kun opettelin ajamaan -76 Corollalla jossa lehtijouset takana, niin tuokaan ei hätkäytä. Se vasta äkkinäinen oli
Kun Jumpperin kabiinissa katselee ympärilleen huomaa, ettei paljasta peltipintaa juuri ole, ovet ja väliseinä on vuorattu pehmeällä ääntä eristävällä materiaalilla, kun samassa paikassa Hiacessa on joko paljasta peltiä tai kovaa muovia. Vuosimallista -09 eteenpäin sitä muovia on enemmän, sitä vanhemmissa löytyy pääosin paljasta peltiä...
Jaa, nyt lähtee ihan analyysit lapasesta, ihmetellään joskus lisää, ellen tule katumapäälle ja osta hyvää polkupyörää ja sade-asua, sikäli kun autoilun verotuksellinen ym. kuppaaminen menee sille perseilyn asteelle, mitä ennustellaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1
Totta tämäkin. Itselläni on kokemusta ison Transitin keskipitkästä ja -korkeasta versiosta etuvetona mutta viime vuonna koeajamani Transit Custom oli hyvin samanlainen ohjaukseltaan. Toki pienempään autoon ei sivutuuli ottanut niin paljoa.AZP kirjoitti:Taitaa Transitista olla niin monta eri koko- ja voimansiirtoversiota, että on vaikea kommentoida yleisesti Transitin ominaisuuksia.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1
^Liekö uusimmassa Transitissa yliherkkä sähköinen tehostin? Omat kokemukset edellisestä sukupolvesta (V347, ensimmäisen etuvetoisen facelift).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1
Mikä ihme on ero kovakuomullisessa kärryssä vs. pakettiauto? No nii-i, ei mikään?IC1970 kirjoitti:Pakettiauto kuitenkin juuri siksi, ettei tarvitse kärryn kanssa pulata, on se vaan niin epäkäytännöllinen vehjes. Sain joskus aikoinaan faijan kanssa puuhommissa ym. touhutessa peräkärrystä kuormien tekemisineen, sitomisineen ym. tarpeeksi koko loppuelämäkseni.
Eli siihen KUOMULLISEEN kärryyn vo lapioida vaikka pari kolme kuutioo syksyn lehtiä, heittää kuomu päälle ja kovaa ajoo.
En näe miten eroaa pakusta? Paitsi että ovat turvallisempia, koska jos ISO KAKKA osuu tuulettimeen, niin aika paljon epätodennäköisemmin ne kärryssä olleet betonilaatat dekapitoi kuskin mitä pakuun lastatut ekvivalentit...
Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1
Esim taloa remontoidessa tai rakentaessa paku käyttöautona on kyllä siitä käytännöllisempi, että ei tarvitse sitä kärryä vedellä joka paikkaan, jonne sattuu osumaan samalla matkalla kuin on menossa hakemaan tavaraa. Jos vaikka duunissa on rajoitetut parkkitilat, niin sinne ei kärryä välttämättä parkkeerata. Siitä sitten ei käydäkään ruokatunnilla hakemassa tavaraa illan puuhiin, kun pitäisi ajella eestaas kärryä hakemaan. Eikä haeta ex tempore rakennuslevyjä kesken päivää, jos kärry ei tullut aamulla mukaan kotoa lähtiessä. Pakussa se kapasiteetti on aina mukana, kärryssä vain silloin kun se on koukussa kiinni.
Tonnin kantavuus pakussa on myös noin tuplat kevytkärryyn verrattuna. Ja sen pakun perään voi tarvittaessa pistää vielä kärryn jos alkaa kapasiteetti loppumaan.
Itse pärjäillyt talon remontin ihan ok Saabilla ja kärryllä, mutta tietyissä tilanteissa paku olisi ollut näppärämpi.
Tonnin kantavuus pakussa on myös noin tuplat kevytkärryyn verrattuna. Ja sen pakun perään voi tarvittaessa pistää vielä kärryn jos alkaa kapasiteetti loppumaan.
Itse pärjäillyt talon remontin ihan ok Saabilla ja kärryllä, mutta tietyissä tilanteissa paku olisi ollut näppärämpi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1
Juu, kyllä pakussa etunsa on. Lähinnä aiemmista kirjoituksista olen jäänyt käsitykseen, ettei kapasiteettia tarvita kauhean usein ja jos se paku ei ole arkiautona vaan ns. ylimääräisenä, niin sen ylläpidossa on ainakin omaan makuuni paljon enemmän puuhaa kuin kärryn kanssa puljaamisessa.
Kahden auton pitämistä fiiliksen perusteella, oli siinä järkeä tai ei, en tuomitse sitäkään yhtään. Miten voisinkaan, kun mulla on niitä 4...
Kahden auton pitämistä fiiliksen perusteella, oli siinä järkeä tai ei, en tuomitse sitäkään yhtään. Miten voisinkaan, kun mulla on niitä 4...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1
Hiace on kyllä edelleenkin vähän sellainen kehitysmaa-auto eurooppalaisiin pakuihin verrattuna. Ja niistä vanhemmista nyt ei viitsi puhua samana päivänäkään Porterin ja Transun kanssa. Ja ne ajo-ominaisuudet, tosiaan: oon jääny kerran Hiacella jumiin Prisman parkkipaikalla.IC1970 kirjoitti:Allekirjoitan kyllä sen, että auton sisämelu rasittaa kuskia yllättävän paljon. Tämä tekee Hiacesta monen varsinkin satunnaisen kuskin mielestä ehkä karumman auton kuin se varsinaisten ajo-ominaisuuksiensa suhteen onkaan. Toki, varsinkin takavetona, auto on talvikelillä, yksityiskäytössä ilman peruskuormaa, suorastaan vaarallinen, ainakin normikuskille, jolla ei ole takavedosta kokemusta. Aika äkkinäinen on perä liikkeissään, minä kun opettelin ajamaan -76 Corollalla jossa lehtijouset takana, niin tuokaan ei hätkäytä. Se vasta äkkinäinen oli
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1
^Jäin mun -09 takavedolla jumiin anoppilan eteen, suoralla ja tasaisella, kun yritin peruuttaa pihaan kääntääkseni vehkeen. Lunta oli tullut sellainen 15 cm ja oli auraamatta. Siihen se porasi ittensä. Pari äijää ja lapiot, että saatiin suoraan ja liikkeelle, sitten meni kun pysyi liikkeessä. Toi lukollinen myöhempien aikojen takaveto on oikea vitsaus, ne aikaisemmat ilman sitä lukkoa oli helpompia.
Siellä yllä olikin hyvää debattia pakusta vs. kuomukärry, aika lailla omat ajatukset meriselityksessä pakun paremmuudesta. Onhan se nyt ihan täysin eri planeetalta vedellä pakulla tai joku helevatan kuomukärry perässä. Ei voi puhua samalla viikollakaan.
Siellä yllä olikin hyvää debattia pakusta vs. kuomukärry, aika lailla omat ajatukset meriselityksessä pakun paremmuudesta. Onhan se nyt ihan täysin eri planeetalta vedellä pakulla tai joku helevatan kuomukärry perässä. Ei voi puhua samalla viikollakaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1
Kärrin kanssa pakittelu(peruuttaminen) on toisille hankalaa.V.J.S kirjoitti: En näe miten eroaa pakusta?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Rakastuin ranskalaiseen, Citroen Jumper & C1
Kukapa nyt ei talvikelillä olisi jäänyt lukottomalla takavedolla jumiin tasamaalla? Minä olen jumittanut C-Mersun kanssa tasaisella märällä nurmikolla
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K