Nyt on sitten 2 Aeroa pihassa.. =)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Tarkasta käyttöönotto-päivämäärästä ei ole enää tietoa, koska on tuotu yksityistuotu Ruotsiin (Saksasta?), ja rekisteröity siellä vasta 13.9.1987. Ruotsin rek.otteessa lukee kuitenkin että vuosimalli on 1984, ja kuten yhdestä kuvastakin näkyy, vasemman etupyöränkotelon päällä olevassa tarrassakin lukee tuo "SE 84". Joten eiköhän se taida olla sitten ihan aito -84..? :?

Ratista vielä, semmonen missä lukee "turbo", onko vanhempimallinen 4-puolainen? Semmonen kun minulla muuten löytyy! :)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Blocketissa oleva joo. Kaupathan tehtiin tosiaan jo parikin kuukautta sitten, ja ent.omistaja muuti Turkkiin jo yli kuukausi sitten. Ilmoitus vaan jäi poistamatta.

Ja sairaudesta puheenollen.. :roll: tosiasiahan on että tämä on KOLMAS Aero omistuksessani jo tämän vuoden aikana. 8) (9k CC Aero -91, automaatti, jonka myin melkein heti kun CS:ä löytyi, ei ollut edes 2vko:a)

Ei kyllä hyvältä näytä... :lol:
jakki
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 17:50
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jakki »

Tri-Lo kirjoitti:Ratista vielä, semmonen missä lukee "turbo", onko vanhempimallinen 4-puolainen? Semmonen kun minulla muuten löytyy! :)
Mulla on -84:ssa ainakin 3-puolainen turbo tekstillä. Katoppa mikä vuosi lukee ikkunoiden leimassa. Täällä ainakin lukee 83 jokaisessa.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Harmi et noi valot on REF:ittömät... oisin muuten varmaan hieronut kauppoja niistä. Paljos sä haluisit muuten niistä boscheista??? (...jotka tuli aeron mukana, laita vaikka yv:nä, en kyllä lupaa ostaa, mutta ihan mielenkiinnosta, eihän sitä koskaan tiedä :D )
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Mahtavaa nyt on sulla AUTO alla... Komea... :lol:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ai että 20 vaan?? og:n umpioissahan on varmasti 22,5? Mikä olikaan se kokonais-max? Meneekö alle..? :?
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

75. 22,5+22,5+20+20=85, että yli menee kympillä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kympillä..hmm. Mutta eikö se yleensä ole niin useimmissa autoissa, että tommoset 17,5 lisäpitkät on sallittuja? Nehän on sitten yhteensä vaan 5:sen pienemmät..?
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Ei saa ylittää tuota 75. Mutta monellakohan sitten todellakin ylittää?
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

oho 8O itelle tuli laskettua 190 :oops:

Ja yhet valot on vielä hyllyssä... :roll:

Ei kerrota kellekkän...
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Hah hah haaa :D Mitäs sanoin , ja katsastuksessa normaalin ajovalot vain.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Tri-Lo kirjoitti:Ai että 20 vaan?? og:n umpioissahan on varmasti 22,5? Mikä olikaan se kokonais-max? Meneekö alle..? :?
Pystärissä kauko ref on 25 per puoli ja viistokeulassa 20. Ellei sitten ole jotain valmistaja kohtaisia eroja. En kuitenkaan ole törmännyt sellaisiin. Eli pystäriin sais laittaa max 12,5 per puoli. Tuollaisiakin valoja on vallan mainioita. Esin Cibie Turini. Helkkarin isokokoinen pyöreä, mutta leveä valokiila, ja tuleehan sitä pituuttakin ainakin jonkin verran. Suorakaiteen muotoisia 12,5 on sitten vaikka kuinka paljon. Näiden kohdalla pitäytyisin Cibien (Valeo) tuotteissa. Omakohtaista kokemusta ei kylläkään ole, mutta TM-testeissä vei mennen tullen Hellaa ja muita. Pyöreät on sitten asia erikseen.

Tosin itsellä on Hella aura-auto H4 suorakaide lamput ja hyvät on. Kaukovalot vois olla paremmatkin, mutta silti huomattava parannus alkuperäisiin.

Ota lamput pois katsastukseen, tai kokeile ne kiinni. Voi olla että ei edes vilkaise. Laitoin isän Golf II:seen lasikeulan (Omat H4+sumarimaski+Ralley 1000) ja katsastuksessa olivat vilkaisseet vasta kun faija oli nimenomaan kysynyt: "Onkos toi pojan viritelmä laillinen". No olihan se.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

jos menee pitkät yli ref. 75, nii pitää laittaa vaihtokytkimellä (laillistaa valot). Eli auton omat pitkäthän pitää toimia, mutta niiden ei tarvitse palaa. Vaihtokytkimellä saat vaihdettua niin että sulla palaa auton omat pitkät (katsastukseen sedille valoa) tai nappulasta niin että se kytkee vain ne lisäpitkät. Tämä mahdollistaa jopa ref 37.5 valot. (ja konttorillahan ei puhuta siitä kytkimestä joka kytkee ne kaikki samanaikaisesti päälle :lol: )
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kävinhän jo perjantaina katsastamassa, ja olihan ne sitä mieltä siellä, että poistaa piti. Olisinkin, mutten silloin vielä ehtinyt.
jos menee pitkät yli ref. 75, nii pitää laittaa vaihtokytkimellä (laillistaa valot). Eli auton omat pitkäthän pitää toimia, mutta niiden ei tarvitse palaa. Vaihtokytkimellä saat vaihdettua niin että sulla palaa auton omat pitkät (katsastukseen sedille valoa) tai nappulasta niin että se kytkee vain ne lisäpitkät. Tämä mahdollistaa jopa ref 37.5 valot.
Tuoko on ihan laillista? Kaikki samaa mieltä? :?
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Tri-Lo kirjoitti:Kävinhän jo perjantaina katsastamassa, ja olihan ne sitä mieltä siellä, että poistaa piti. Olisinkin, mutten silloin vielä ehtinyt.
jos menee pitkät yli ref. 75, nii pitää laittaa vaihtokytkimellä (laillistaa valot). Eli auton omat pitkäthän pitää toimia, mutta niiden ei tarvitse palaa. Vaihtokytkimellä saat vaihdettua niin että sulla palaa auton omat pitkät (katsastukseen sedille valoa) tai nappulasta niin että se kytkee vain ne lisäpitkät. Tämä mahdollistaa jopa ref 37.5 valot.
Tuoko on ihan laillista? Kaikki samaa mieltä? :?
Kyllä. Lue vaikka AKEn sivuilta. Mutta toimimattomia(ylimääräisiä) lisävaloja ei saa olla.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Vastaa Viestiin