Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin
Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin
Aattelin vaan vinkata, että Speedparts on pitkästä aikaa saanut myyntiin tuota seksikästä alumiinitukea femman konehuoneeseen:
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 9-5-1.html
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 9-5-1.html
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin
Joku malli (en muista mikä) on sellainen, että vaikeuttaa tulppien ja sytkäkassun vaihtoa. Tuo ei liene niiden tiellä "tangon" mallista päätellen?
9-5 2,3t Wagon `06
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin
Millainen homma releboksin siirto on?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin
Ei haittaa millään tapaa öljyn- tai tulppien vaihtoa. Femmassa on tuo kyseinen tuki, ja en siitä luopuisi enää. Jämäköittää se niin paljon etupäätä mielestäni että erittäin hyvä parannus.900S kirjoitti:Tuo ei liene niiden tiellä "tangon" mallista päätellen?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin
Tilasin omaan -03 femmaan tollaisen, suoraan meni paikalle, ei mitään ongelmia, siistin näköinen ja tosi kevyt!
Jäykkyyttäkin tuli lisää
Jäykkyyttäkin tuli lisää
Saab 9-5 Vector -03
Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin
Tilasin itsekin tuon poikkituen, koitan malttaa siirtää asennusta siihen saakka, kunnes kesärenkaat on alla. Pääsee paremmin vertaamaan tuen vaikutusta.
Mites te, joilla tuo on jo asennettu, laitoitteko ne originaalit iskarien suojakuvut myös paikoilleen?
Mites pulttien pituus riittää siinä tapauksessa, kannattaako hommata pidemmät?
Teoriassahan tukevin asennustapa on laittaa tuki ilman suojakupuja, mutta näyttää rumalta ja hyötykin mahtaa olla marginaalinen
Mites te, joilla tuo on jo asennettu, laitoitteko ne originaalit iskarien suojakuvut myös paikoilleen?
Mites pulttien pituus riittää siinä tapauksessa, kannattaako hommata pidemmät?
Teoriassahan tukevin asennustapa on laittaa tuki ilman suojakupuja, mutta näyttää rumalta ja hyötykin mahtaa olla marginaalinen
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin
Ei pitäis olla kovin kimuranttia, boksi on kiinni simppelissä peltikehikossa.nalleolut kirjoitti:Millainen homma releboksin siirto on?
En ehtinyt sovitella poikkitukea vanhemman femman konehuoneeseen, mutta kaivelin parit kuvat netistä.
Tuossa näkyy 98-01 femman releboksin sijainti:
Tuossa näkyy Speedpartsin poikkituen viemä tila uudemman femman konehuoneessa:
Paisuntasäiliön korkkia ja konepellin hälykytkintä jos käyttää vertailupisteinä, niin näyttää siltä, että releboksia tarttis siirtää vain hitusen alemmas.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin
Täällä asennettiin eilen illalla kyseinen poikkituki femmaan ja vaikka ajotapa ei niin sporttinen olekaan, niin vaikutuksen kyllä huomasi heti mutkaan ajettaessa jämäkämpi on
Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin
Mimmoinen homma tuo on asentaa? Ja onko taakse jotain vastaavaa viritystä olemassa?
Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin
Asennus, 6 tolpan mutteria irti, poikkituki pultteihin kiinni, mutterit takasin kiinni. Ainakin og 9-3 löytyy taakse tuki. Joku näppärä tuollaisen väsää itsekin.TuomasR kirjoitti:Mimmoinen homma tuo on asentaa? Ja onko taakse jotain vastaavaa viritystä olemassa?
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin
Kiitos, epäilinkin asennuksen olevan helppo. Osaako joku vinkata valmiin tuen 9-5 taka-akselille?
Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin
Enpä äkkiseltään moista löytänyt, enkä ole edes vakuuttunut takatuen hyödyllisyydestä normaalissa katuajossa. Kiinnityspisteet on aika hankalan muotoiset toteuttaa järkevästi, ja kontin verhoilut pitää pakosti silputaTuomasR kirjoitti:Osaako joku vinkata valmiin tuen 9-5 taka-akselille?
Femman korin jäykisteet takapään iskareiden kiinnityskohdissa vaikuttavat aika tukevilta:
Toisin kun tuo iskarin pellistä prässätty kiinnityskehikko kumipuslineen:
Ekassa kuvassa näkyvät pultinpäät ovat siis samat, kuin alemmassa kuvassa näkyvät ylimmät pultit. Selkeetä, eikös
Enivei, kyseiset pultit ovat ainoat mahdolliset takatuen kiinnityspisteet vakiona.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin
https://www.maptunparts.fi/alusta/front ... -2010.html
Onko tämä ollut kauan myynnissä ? Ei vain ole osunut silmään. Mielestäni vaan sopivamman näköinen kuin
tuo speedpartsin malli....
Onko tämä ollut kauan myynnissä ? Ei vain ole osunut silmään. Mielestäni vaan sopivamman näköinen kuin
tuo speedpartsin malli....
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin
Jes..ja tonnariinkin näköjään saa myös taas poikkitukea tuolta
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Poikkituki konehuoneen iskaritornien väliin
Mitä tapahtuu (jos mitään), kun tolppien pultit irroitetaan. Pääseekö mikään siirtymään pois paikoiltaan, jos auton paino on jousien päällä. Ilmeisesti ei?Tonnari88 kirjoitti:Asennus, 6 tolpan mutteria irti, poikkituki pultteihin kiinni, mutterit takasin kiinni. Ainakin og 9-3 löytyy taakse tuki. Joku näppärä tuollaisen väsää itsekin.TuomasR kirjoitti:Mimmoinen homma tuo on asentaa? Ja onko taakse jotain vastaavaa viritystä olemassa?