Pääsee siis helpoimman kautta, kun laittaa uuden anturin. Kiitän.AZP kirjoitti:Kyllä mulla ainakin vääränmerkkisessä öljynpaineanturin vika jätti nimen omaan valon pysyvästi pimeäksi.
Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Nopeat kysymykset
Se on ihan täysin riippuvainen siitä, kumpaan asentoon öljynpaineanturi jumiutuu. Molemmat vaihtoehdot mahdollisia.Tonnari88 kirjoitti:Luulisi, että anturivian sattuessa valo palaisi jatkuvasti, vai onko näin? Täytys saada cabben valo toimimaan, ennen kuin kesäkelit alkaa.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Useimmin se jää jumii pohjaa ja ei sytytä valoa lainkaan.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Taas hajosi sumarista lasi, vuosi sitten uusin kummankin ja kolmatta en enää viitsi hankkia. Tilalle voisi hankkia tällaiset peitelevyt:
https://genuinesaab.com/catalog/product ... 5pp5fg49t0
Mistähän tuollaiset saisi halvimmalla tai olisiko jollain jopa myydä sellaiset? Ebaysta katsoin ja ei löytynyt kuin toiselle puolelle. Marmorilta nyt ainakin luulisi saavan.
https://genuinesaab.com/catalog/product ... 5pp5fg49t0
Mistähän tuollaiset saisi halvimmalla tai olisiko jollain jopa myydä sellaiset? Ebaysta katsoin ja ei löytynyt kuin toiselle puolelle. Marmorilta nyt ainakin luulisi saavan.
Re: Nopeat kysymykset
Tämä sopisi ehkä enemmän tuonne styling/tuning osioon, mutta kysytään nyt täältä ensin.
Kesärenkaat vaihtuivat isompaan ja nyt olisi haaveissa hankkia jonkinlaiset spacerit, jotta rengas ei uppoaisi niin paljon kaaren sisään. Huomasin myös, että etenkin edessä rengas on yllättävän lähellä jousitusta. Ainakaan toistaiseksi en ole vielä huomannut, että kuitenkaan raapisi mihinkään ja näiden pitäisi kuitenkin ihan sopivat tuohon kolkkiin olla. Vanteiden ja renkaiden speksit ovat seuraavanlaiset: Saab ALU 48, ET49, 17x7", 5x110. Renkaat ovat kokoa 225/45/17.
Lähinnä tuo spacereiden valinta nyt aiheuttaa päänvaivaa. Talvirenkaissa minulla oli aftermarket vanteet joita varten navoissa oli keskitysrenkaat, kun taas saabin orkkis kesävanteiden kanssa ne oli otettava pois. Pitääkö spacereiden olla näitä keskittäviä vai ei keskittäviä tämän johdosta? Terminologia ei ole ehkä ihan hanskassa näiden osalta kun en ole koskaan omistanut spacereita. Pidemmät pultit nuo ilmeisesti vaatii ja maksimissaan haluaisin noin 10-15mm kokoiset palat.
Vinkkejä kaivataan mahdollisilta tietäjiltä
Kesärenkaat vaihtuivat isompaan ja nyt olisi haaveissa hankkia jonkinlaiset spacerit, jotta rengas ei uppoaisi niin paljon kaaren sisään. Huomasin myös, että etenkin edessä rengas on yllättävän lähellä jousitusta. Ainakaan toistaiseksi en ole vielä huomannut, että kuitenkaan raapisi mihinkään ja näiden pitäisi kuitenkin ihan sopivat tuohon kolkkiin olla. Vanteiden ja renkaiden speksit ovat seuraavanlaiset: Saab ALU 48, ET49, 17x7", 5x110. Renkaat ovat kokoa 225/45/17.
Lähinnä tuo spacereiden valinta nyt aiheuttaa päänvaivaa. Talvirenkaissa minulla oli aftermarket vanteet joita varten navoissa oli keskitysrenkaat, kun taas saabin orkkis kesävanteiden kanssa ne oli otettava pois. Pitääkö spacereiden olla näitä keskittäviä vai ei keskittäviä tämän johdosta? Terminologia ei ole ehkä ihan hanskassa näiden osalta kun en ole koskaan omistanut spacereita. Pidemmät pultit nuo ilmeisesti vaatii ja maksimissaan haluaisin noin 10-15mm kokoiset palat.
Vinkkejä kaivataan mahdollisilta tietäjiltä
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: Nopeat kysymykset
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=124116Vodetti kirjoitti:Tämä sopisi ehkä enemmän tuonne styling/tuning osioon, mutta kysytään nyt täältä ensin.
Kesärenkaat vaihtuivat isompaan ja nyt olisi haaveissa hankkia jonkinlaiset spacerit, jotta rengas ei uppoaisi niin paljon kaaren sisään. Huomasin myös, että etenkin edessä rengas on yllättävän lähellä jousitusta. Ainakaan toistaiseksi en ole vielä huomannut, että kuitenkaan raapisi mihinkään ja näiden pitäisi kuitenkin ihan sopivat tuohon kolkkiin olla. Vanteiden ja renkaiden speksit ovat seuraavanlaiset: Saab ALU 48, ET49, 17x7", 5x110. Renkaat ovat kokoa 225/45/17.
Lähinnä tuo spacereiden valinta nyt aiheuttaa päänvaivaa. Talvirenkaissa minulla oli aftermarket vanteet joita varten navoissa oli keskitysrenkaat, kun taas saabin orkkis kesävanteiden kanssa ne oli otettava pois. Pitääkö spacereiden olla näitä keskittäviä vai ei keskittäviä tämän johdosta? Terminologia ei ole ehkä ihan hanskassa näiden osalta kun en ole koskaan omistanut spacereita. Pidemmät pultit nuo ilmeisesti vaatii ja maksimissaan haluaisin noin 10-15mm kokoiset palat.
Vinkkejä kaivataan mahdollisilta tietäjiltä
Jäsen #6332
Re: Nopeat kysymykset
Kiitokset! Haulla ja googlella alkoi löytymään tietoa. Tilaukseen lähtee todennäköisesti H&R 15mm ja keskittävää mallia.saapas_89 kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=124116Vodetti kirjoitti:Tämä sopisi ehkä enemmän tuonne styling/tuning osioon, mutta kysytään nyt täältä ensin.
Kesärenkaat vaihtuivat isompaan ja nyt olisi haaveissa hankkia jonkinlaiset spacerit, jotta rengas ei uppoaisi niin paljon kaaren sisään. Huomasin myös, että etenkin edessä rengas on yllättävän lähellä jousitusta. Ainakaan toistaiseksi en ole vielä huomannut, että kuitenkaan raapisi mihinkään ja näiden pitäisi kuitenkin ihan sopivat tuohon kolkkiin olla. Vanteiden ja renkaiden speksit ovat seuraavanlaiset: Saab ALU 48, ET49, 17x7", 5x110. Renkaat ovat kokoa 225/45/17.
Lähinnä tuo spacereiden valinta nyt aiheuttaa päänvaivaa. Talvirenkaissa minulla oli aftermarket vanteet joita varten navoissa oli keskitysrenkaat, kun taas saabin orkkis kesävanteiden kanssa ne oli otettava pois. Pitääkö spacereiden olla näitä keskittäviä vai ei keskittäviä tämän johdosta? Terminologia ei ole ehkä ihan hanskassa näiden osalta kun en ole koskaan omistanut spacereita. Pidemmät pultit nuo ilmeisesti vaatii ja maksimissaan haluaisin noin 10-15mm kokoiset palat.
Vinkkejä kaivataan mahdollisilta tietäjiltä
Nykyinen: Saab 900 Classic 1993
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Ex-Saab NG9-3 1.9 TTID Aero vm. 2008
Ex-Saab OG9-3 vm. 2003
Re: Nopeat kysymykset
Mitenkäs muilla mennyt auton katsastus jossa oisi alustasarjaa vaihdettu?
Kyseistä sarjaa harkinnut:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4382
Kyseistä sarjaa harkinnut:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4382
Re: Nopeat kysymykset
Pyöränkulmien säädöstähän nykyään vaaditaan todistus, ei muuten pitäisi olla yllätyksiä jos on asiallinen katsastusmies. Trafin rakennemuutosmääräyksestähän ne tarkat vaatimukset näkee.konu kirjoitti:Mitenkäs muilla mennyt auton katsastus jossa oisi alustasarjaa vaihdettu?
Kyseistä sarjaa harkinnut:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4382
Re: Nopeat kysymykset
...
Viimeksi muokannut Los_Lelle, Su Huhti 09, 2017 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2.0t -01 RE85
#7391
#7391
Re: Nopeat kysymykset
Näin on, lappu pitää olla pyöränkulmien säädöstä ja kulmat pitäisi tehtaan ohjearvoihin myös saada. Meni sillä lailla että näytin TUV-nivaskaa konttorille, sanoivat että ei riitä, kävin säädättämässä pyöränkulmat, ukko totesi että eivät nämä ihan kaikki vihreälle mene millään kun ei säätöjä ole mutta toivo armahdusta katsurilta, ja näin katsastusmies sitten pienen armahduksen antoikin, autossa nyt alustasarja leimalla.Audiojack kirjoitti:Pyöränkulmien säädöstähän nykyään vaaditaan todistus, ei muuten pitäisi olla yllätyksiä jos on asiallinen katsastusmies. Trafin rakennemuutosmääräyksestähän ne tarkat vaatimukset näkee.konu kirjoitti:Mitenkäs muilla mennyt auton katsastus jossa oisi alustasarjaa vaihdettu?
Kyseistä sarjaa harkinnut:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4382
Re: Nopeat kysymykset
Rakennemuutosmääräyksessä lukee näin:RokRoland kirjoitti:Näin on, lappu pitää olla pyöränkulmien säädöstä ja kulmat pitäisi tehtaan ohjearvoihin myös saada. Meni sillä lailla että näytin TUV-nivaskaa konttorille, sanoivat että ei riitä, kävin säädättämässä pyöränkulmat, ukko totesi että eivät nämä ihan kaikki vihreälle mene millään kun ei säätöjä ole mutta toivo armahdusta katsurilta, ja näin katsastusmies sitten pienen armahduksen antoikin, autossa nyt alustasarja leimalla.
Eli jos esimerkiksi alustasarjan valmistaja tmv. taho antaa eri todistuksen pyöränkulmista jotka pitäisi olla alustasarjan kanssa, niin senkin pitäisi leimaukolle käydä mukisematta. + tietenkin se oikea mittaustodistus, että ko. ajoneuvo on niissä annetuissa säädöissä.Muutoskatsastettaessa alustan korkeuden muutosta tulee aina esittää selvitys pyöränkulmista (ajoneuvon valmistaja, osavalmistaja tai tutkimuslaitos voi antaa lausunnon sopivista pyöränkulmista) ja tarkastaa valaisinten sijoitusvaatimusten täyttyminen muutoksen jälkeen.
Re: Nopeat kysymykset
Oliskohan tääkin "nopea kysymys"..? Keskuslukko toimii siten että avaimesta/kaukosäädöllä pelaa kaikki muut paitsi kuskin ovi. Myös takaluukku omasta napistaan. Kuskin ovi siis pitää avata perinteisesti avaimella kääntämällä mutta siitä pelaakin sitten taas kaikki muutkin ovet (ei tietenkään takaluukku). Kokemusta/näkemystä mistä lähtisi vikaa paikantamaan?
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Re: Nopeat kysymykset
Kuskin ovesta vaan ohjataan muita ovia. Jos siis kuskin ovi ei reagoi kakesta tai hantin ovesta, niin kuskin oven lukkomoottorissa tai sen sähköissä on häikkää.kesäjukka kirjoitti:Oliskohan tääkin "nopea kysymys"..? Keskuslukko toimii siten että avaimesta/kaukosäädöllä pelaa kaikki muut paitsi kuskin ovi. Myös takaluukku omasta napistaan. Kuskin ovi siis pitää avata perinteisesti avaimella kääntämällä mutta siitä pelaakin sitten taas kaikki muutkin ovet (ei tietenkään takaluukku). Kokemusta/näkemystä mistä lähtisi vikaa paikantamaan?
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Nopeat kysymykset
Okei. Kiitti! Pitääpä alkaa aukomaan oven verhoilua..
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76