K-jetti vie hermot...
K-jetti vie hermot...
Saab 900 tbo -83 k-jet. Talviseisokin jälkeen ei suostu käymään. Käy vaan manuaaliseksi muutetulla lisäbensasuuttimella. Polttoaineputkiin ei tule tavaraa kuin satunnaisesti. Kun kone käy polttoaineputket kuivat. Kun sammuttaa ja lautasta nostaa tulee jonkin verran löysätyn putken juuresta polttoainetta. Vaihdettu määränjakaja, ohjauspaineensädin jne. Pensapumppu toimii... hermot menee ja kohta saappi paaluun jos vika ei selviä.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: K-jetti vie hermot...
Kuulostaa siltä, että ilmavirta ei jaksa nostaa lautasta. Hiiri syönyt reiän lisäilmaventtiilille meneviin letkuihin, tai muu ilmavuoto lautasen ja koneen välillä?
Ottaisin myös kaikki suuttimet esille ja katsoisin aukeavatko ne suurinpiirtein samaan aikaan ja suihkuttavat siististi, kun lautasta nostaa. Ruiskutuksen pitää alkaa aika pienellä lautasen nostolla, mutta en nyt jaksa tähän hätään muistaa mitä se on millimetreissä.
Kyllä se vielä kuntoon tulee, kun melkein kaikki jo toimii.
Ottaisin myös kaikki suuttimet esille ja katsoisin aukeavatko ne suurinpiirtein samaan aikaan ja suihkuttavat siististi, kun lautasta nostaa. Ruiskutuksen pitää alkaa aika pienellä lautasen nostolla, mutta en nyt jaksa tähän hätään muistaa mitä se on millimetreissä.
Kyllä se vielä kuntoon tulee, kun melkein kaikki jo toimii.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: K-jetti vie hermot...
Toimiiko bensapumppu varmasti? Itsellä oli oireet saman tapaiset. Pumpun imusiivilä oli murtunut irti ja pumppu oli vähitellen kypsynyt kun oli horinut ilmaa sekaan.
Re: K-jetti vie hermot...
Sille lisäruiskulle tulee bensaa ja sillä käy. Sehän tässä ihmetyttää miksi sylintereille ei riitö kuin satunnaisesti. Ei vaikka käsin nostaa lautasta. Pumppu käytetty irti ja siivilä tarkistettu... mihin kytken painemittarin järjestelmäpaineen mittaamiseksi. Ohjauspainehan on eriasia.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: K-jetti vie hermot...
Mulla oli aikoinaan sama vika, ei tullut polttoaine läpi vaikka mitä teki. Purin määränjakajankin, mutta mitään vikaa ei tainnut löytyä, lähti vaan yhtäkkiä toimimaan lopulta.
edit.
"Paineet mitataan ohjauspaineventtiilin ja määräjakajan välille asennetulla mittarilla. Hana auki näyttää ohjauspaineen, hana kiinni näyttää järjestelmäpaineen. "
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=55160
edit.
"Paineet mitataan ohjauspaineventtiilin ja määräjakajan välille asennetulla mittarilla. Hana auki näyttää ohjauspaineen, hana kiinni näyttää järjestelmäpaineen. "
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=55160
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: K-jetti vie hermot...
Suuttimet testiin ensimmäisenä. Sitten mittarin kanssa järjestelmä- ja ohjauspaineiden tarkistus. Mulla on mittari, meinasin itekkin kypsyä kuningasjetin kanssa...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: K-jetti vie hermot...
Itellä vielä eessä sen kanssa tappelu. Ostettuani auton ajoin pihaan ja senjälestä ei oo suostunu kunnolla käymään. Noh. Kunhan se on vuorostaan työnalla niin perehdyn tarkemmin sitten asiaan.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: K-jetti vie hermot...
Muistakaa loirauttaa ajokauden aikana 2T-öljyä bensan sekaan niin voiteleepi bensapumpun ja muut liikkuvat osat, itse laitoin litran tankilliseen kerran vuodessa ja hyvin toimi sen 5-6 vuotta ku mulla noppa oli
Niin ja nyt joku ihmettelee et eihän nopassa mitään K-jettiä oo...vaan tässäpä oli ja peltipakosarjakin vielä
Niin ja nyt joku ihmettelee et eihän nopassa mitään K-jettiä oo...vaan tässäpä oli ja peltipakosarjakin vielä
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: K-jetti vie hermot...
Minulta myös ääni 2t öljylle 900 GLEA -80
Saab, ihmisen tekemä. Sitä pystyy korjaamaan .
Re: K-jetti vie hermot...
entä jos on se viimeisia 8V villityksiä, elikkä katalysaattorilla uskaltaako siihenkin laittaa 2 T öljyä?
Re: K-jetti vie hermot...
Ainakin omaan laitoin. Maltilla.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015