Eli kyseessä on auto minkä ostin liikkeeltä n. Kuukausi sitten. Auton piti olla n. 320hp "stage 4"-softalla. Siinä sitten nopeesti silmäilin kaikki läpi mitä ehdin niin autossa näytti olevan valmiudet tehoille (jumalaton turbo, 3" putkisto siitä eteenpäin, king cobra, iso lisäjäähdytin ja mitä vielä) ja noiden ohella oletin että varmasti järeämpi kytkinlevykin.. myös hansikaslokerosta löyty ikäänkuin penkitystodiste jossa oli kyseisen auton rekisterinumero samassa tarrassa missä oli diagrammi tehoista ja luki myös 320hp, saab 9-5 '00 jne..
Sit lähdin testaamaan niin auto oli arviolta n. 190-200 hp omien kokemuksien perusteella. Se myös röpötti/putputti jonkun verran. Päätin silti tehdä kaupat ja ottaa riskin koska oletin että kyseessä todennäkösesti pieni vika.
Tämän hetken tilanne on sellainen että olen testannut autoon näitä ehjiä osia mun toisesta femmasta jossa kaikki toimii:
-sytytyskasetti
-uudet tulpat
-bensapumppu
-kaasuläppäkotelo
-magneettivena
-Evap-vena
-uusin kaikki alipaineletkut magneettiventtiilistä
Takaiskuventtiili (läppäkotelolta lähtevä)
Noiden jälkeen testasin mäntien paineet, nii oli mahtavat paineet- n
15-16 bar väliltä. Sitten tuntui ecun sekoilu jäävän viimeiseksi vaihtoehdoksi.
-ecun vaihto ja paritus. Nyt autossa vakiosofta. Auto alkoi tuntumaan ihan ok:lta. Silti jonkin verran röpöttävä mut kelpaava just ja just.
Sitten aloin miettimään taas tehojen puolta mahdollisesti tulevaa softaamista korkeisiin tehoihin (260-300hp). Päätin testata turbon kunnon sillä legendaarisella että irroitin keskimmäisen letkun ja lähdin koeajolle tutkimaan turbon kuntoa. Auto alkoikin ahtamaan n. 1,5 bar parhaimmillaan! Eli jippii, turbo kunnossa!
Noh, kunhan auto lämpeni niin ei antanut enää ahtaa 0,8 baria enempää ja kovalla kaasunpainalluksella auto taas röpöttää ja putputtaa kuin viimeistä päivää. Jos esim. Kolmosvaihteella painaa kaasun pohjaan niin siinä vaiheessa kun pitäis alkaa ahtamaan nii turbonpainemittarin viisari alkaa tärisemään, auto putputtaa ja pörisee, kunnes päästää kaasun niin yleensä pakoputkessa räjähtää niinkuin joku ammuttais.
Ne kerrat kun auto antaa kiihdyttää ilman röpinää, se alkaakin tekemään fuel cuttia eli pää tuulilasiin-tekniikkaa..
Nyt turhauttaa. Itellä ja lähikorjaamollakin on kaikki ideat loppu. Keksiskö joku täällä mistä ihmeen helv3tistä vois olla kysymys?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)