Jt 3" melutaso
Jt 3" melutaso
Ajattelin säästää hieman ja laittaa ng 900 JT 3 röörin ilman kattia. Onko kokemuksia pitääkö paljon pahempaa ääntä kun katin kanssa? Joudun ajeleen pitkää matkaa, eikä kiinnostais alkaa pitään korvatulppia.
Onko muuten kukaan asentanut pelkkää 3 dp:a, pitäen loput putkeasta orkkiksena stage 3 kanssa?
Onko muuten kukaan asentanut pelkkää 3 dp:a, pitäen loput putkeasta orkkiksena stage 3 kanssa?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mulla on JT 3", ilman kattia ja simmonssin loppupätkällä ja ei ole kovaääninen ollenkaan vaikka on ollu paikalla n.2vuotta.Tietenkin sillon kun mennään lapikas lattiassa kierrokset melkein tapissa niin sillon kuuluu murinaa koppiin mutta ei muulloin.Normaalissa ajossa ei ääntä kuulu sisälle juuri ollenkaan.
-
- "Viggen"
Re: Jt 3" melutaso
Kyselin tuota vaihtoehtoa Maptunilta eikä ongelmaa pitäisi olla. Loppuputki oli vain jonkun 100e joten otin sen. Jos orkkis vaimentaja hajoaa voi tulla kalliimmaksi hankkia uusi kuin mitä koko JT.n loppuosa maksaa.deportivo kirjoitti:Onko muuten kukaan asentanut pelkkää 3 dp:a, pitäen loput putkeasta orkkiksena stage 3 kanssa?
Onhan toi ainakin mulla selvästi äänekkäämpi kuin vakio, niin tyhjäkäynnillä kuin ajaessakin. 3-henkeä kun on autossa tulee jo tasaisessa nopeudessa murinaa. Ja kyllä selvästi kuulee parin sadan metrin päähän kun eukko lähtee autolla pihasta. Onhan tuo silti hiljainen kun vertaa vapari vehkeitä jossa viriputki.
Jos ääni arveluttaa kannattaa käydä kuuntelemassa jonkun toisen Saabia jossa on 3" putki.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Siis minkäläinen konstruktio sinulla on siinä putkessa?NG900SET -95 kirjoitti: Onhan toi ainakin mulla selvästi äänekkäämpi kuin vakio, niin tyhjäkäynnillä kuin ajaessakin. 3-henkeä kun on autossa tulee jo tasaisessa nopeudessa murinaa. Ja kyllä selvästi kuulee parin sadan metrin päähän kun eukko lähtee autolla pihasta. Onhan tuo silti hiljainen kun vertaa vapari vehkeitä jossa viriputki.
-
- "Viggen"
Ihan normi 3" JT race-katilla. Äänitaso on alusta asti ollut samanlainen eikä putki vuoda. Vähän on kahden vaiheilla tykkäänkö vai enkö. Välillä työreissuilla kun pitäisi keskestella takapenkkiläisten kanssa tuo ääni häiritsee mutta kenkiessä hymy tulee väkisinkin. Tyhjäkäynnillä on mukavan matalat murinat mutta kyllä se vähän kuuluu sisällekin.pevi kirjoitti:Siis minkäläinen konstruktio sinulla on siinä putkessa?NG900SET -95 kirjoitti: Onhan toi ainakin mulla selvästi äänekkäämpi kuin vakio, niin tyhjäkäynnillä kuin ajaessakin. 3-henkeä kun on autossa tulee jo tasaisessa nopeudessa murinaa. Ja kyllä selvästi kuulee parin sadan metrin päähän kun eukko lähtee autolla pihasta. Onhan tuo silti hiljainen kun vertaa vapari vehkeitä jossa viriputki.
Ehkä jossainvaiheessa askartelen alkuperäisen putkiston takavaimentajan paikalleen.
9-5 2.3t Biopower A -08
Katti vaimentaa ääntä yllättävän paljon. JT 3'' racecat:llakin on huomattavasti orggisputkistoa äänekkäämpi. Näin ainakin 9-5:ssa. Voisi jopa melkein sanoa, että turhankin äänekäs.deportivo kirjoitti:Ajattelin säästää hieman ja laittaa ng 900 JT 3 röörin ilman kattia. Onko kokemuksia pitääkö paljon pahempaa ääntä kun katin kanssa? Joudun ajeleen pitkää matkaa, eikä kiinnostais alkaa pitään korvatulppia.

-
- "Viggen"
Ainakin NG900:sessa olisi tilaa laittaa lisää vaimentajia putkeen. En vain ole saanut aikaiseksi.95power kirjoitti:Katti vaimentaa ääntä yllättävän paljon. JT 3'' racecat:llakin on huomattavasti orggisputkistoa äänekkäämpi. Näin ainakin 9-5:ssa. Voisi jopa melkein sanoa, että turhankin äänekäs. :twisted:deportivo kirjoitti:Ajattelin säästää hieman ja laittaa ng 900 JT 3 röörin ilman kattia. Onko kokemuksia pitääkö paljon pahempaa ääntä kun katin kanssa? Joudun ajeleen pitkää matkaa, eikä kiinnostais alkaa pitään korvatulppia.
Joku oli tehnyt JT:n takapönttöön kuulemma onnistuneen viritelmän rälläköimällä pöntön auki ja laittamalla muutaman n. 30mm leveän latan putkeen limittäin niin ettei vaimentajasta näe enää läpi muta virtaus säilyy kohtuullisena.
9-5 2.3t Biopower A -08
mites muut?
mites muut valmistajat? möriseeks tuo ferritan cat-backikin samallalailla kuin JT?
nimim. "kohta putoo orggis"
nimim. "kohta putoo orggis"
9-3 Coupe 2.0T
Tässähän tulee tuon JT:n kanssa kohta siihen tulokseen, että sitä ei tule.
Jos stage 3 vaan toimii pelkällä 3"dp:n vaihdolla, orkkista loput eikä ahdista niin se olis varteenotettavin vaihtoehto. Mä tarvin vaan lisää poweria, enkä ääntä.

Jos stage 3 vaan toimii pelkällä 3"dp:n vaihdolla, orkkista loput eikä ahdista niin se olis varteenotettavin vaihtoehto. Mä tarvin vaan lisää poweria, enkä ääntä.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Ei JT:ssä oo pahat äänet.Kuhan sanovat. Tavallisella ajolla ei kuulu mitään ja sit ku polkasee niin tietenkin hieman ääni muuttuu möriämmäksi mut niinhän sen pitääkin.
Ja todellakin voit keskustella takapenkkiläisten kanssa ajaessasi vaikka laitat JT:n putkiston. Mulla vieläpä downpipe puhki niin ei ole siltikään pahat äänet. 

Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Mulla on katin jälkeen siihen asti mistä alkaa "jousto" 3" ja loput vakiota joustosta eteenpäin. Ja äänet on vakiot, lähes. Vakiossa kun on 2 kattia.NG900SET -95 kirjoitti:Kyselin tuota vaihtoehtoa Maptunilta eikä ongelmaa pitäisi olla. Loppuputki oli vain jonkun 100e joten otin sen. Jos orkkis vaimentaja hajoaa voi tulla kalliimmaksi hankkia uusi kuin mitä koko JT.n loppuosa maksaa.deportivo kirjoitti:Onko muuten kukaan asentanut pelkkää 3 dp:a, pitäen loput putkeasta orkkiksena stage 3 kanssa?
Onhan toi ainakin mulla selvästi äänekkäämpi kuin vakio, niin tyhjäkäynnillä kuin ajaessakin. 3-henkeä kun on autossa tulee jo tasaisessa nopeudessa murinaa. Ja kyllä selvästi kuulee parin sadan metrin päähän kun eukko lähtee autolla pihasta. Onhan tuo silti hiljainen kun vertaa vapari vehkeitä jossa viriputki.
Jos ääni arveluttaa kannattaa käydä kuuntelemassa jonkun toisen Saabia jossa on 3" putki.
9-3.1972