Automaattivaihteiston lukkoturbiinin ohjaus
Automaattivaihteiston lukkoturbiinin ohjaus
Kyseessä 4-vaihteinen loota, WISin ja ohjekirjan mukaan turbiinin lukko pitäisi toimia 3- ja 4-vaihteilla mutta eipä toi mun kottero yritäkään lukkoa päälle kuin 4-vaihteella noin 80kmh vauhdissa, onko tollasesta kokemusta / tietoa meneekö lukko päälle 3-vaihteellakin?
Lootasta oli lukkosolenoidin käämi poikki ja solenoidia vaihtaessa tuli laitettua lisäksi kojelautaan merkkivalo näyttämään kun solenoidin ohjaus menee päälle, siitä varmistus ettei yritäkään lukita 3-vaihteella.
Lootasta oli lukkosolenoidin käämi poikki ja solenoidia vaihtaessa tuli laitettua lisäksi kojelautaan merkkivalo näyttämään kun solenoidin ohjaus menee päälle, siitä varmistus ettei yritäkään lukita 3-vaihteella.
9-5 2.3tA -00 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
Re: Automaattivaihteiston lukkoturbiinin ohjaus
Ainakin 9-3:ssa tuo nelivaihteisen turbiinilukko menee päälle kovemmissa kiihdytyksissä tai jos vetäisee pakkovaihteella kolmoselle riittävän kovassa vauhdissa ja antaa mennä tasakaasulla. SID-infosta muuten pitäisi nähdä mikä vaihde ja lukon asento on kulloinkin päällä symbolista gear. Pikainen hakeminen toi tämän sivun esiin: viewtopic.php?f=16&t=87456&p=853020&hilit=gear#p853020
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Automaattivaihteiston lukkoturbiinin ohjaus
Ei tuon nelivaihteisen sielunelämästä taida paljoa ottaa tolkkua SID:stä? 5-vaihteisesta näkeekin juuri mikä vaihde päällä ja miten lämmin laatikko.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Automaattivaihteiston lukkoturbiinin ohjaus
Näkee 4-lovisestakin vaihteen sidistä, 1 vaihde =5 näytössä, 2=6, 3=7, 4=8, 3+lukko=11 ja 4+lukko=12.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Automaattivaihteiston lukkoturbiinin ohjaus
Mistä valikosta nuo laatikon tiedot löytyy?jooseppi78 kirjoitti:Näkee 4-lovisestakin vaihteen sidistä, 1 vaihde =5 näytössä, 2=6, 3=7, 4=8, 3+lukko=11 ja 4+lukko=12.
IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Automaattivaihteiston lukkoturbiinin ohjaus
Itsellä taitaa löytyä mode 1 tai 2. Riippunee softasta/softaajasta mihin modeen on laitettu.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Automaattivaihteiston lukkoturbiinin ohjaus
Entä mitkä ovat vaihdearvojen lyhynteet sidissä? Gear?jooseppi78 kirjoitti:Itsellä taitaa löytyä mode 1 tai 2. Riippunee softasta/softaajasta mihin modeen on laitettu.
IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Automaattivaihteiston lukkoturbiinin ohjaus
Gearpa hyvinni. Itsellä vielä sattuu olemaan hetkellisen kulutuksen näyttö elikäs olikos se fuel ja gear peräkkäin. Melekosia lukemia saa tauluun kun kiihdyttelee sillä optimaalisella 80% kaasulla
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Automaattivaihteiston lukkoturbiinin ohjaus
Näköjään joo, suht samoilla kierroksilla (1800rpm) kun nelosella lukittuu 80kmh vauhdissa niin menee kolmosellakin lukko päälle, eli normi ajossa valitsin D:llä ei juuri koskaan ehdi lukita kolmosella kun vaihtaa neloselle jo alemmilla kierroksilla, kai tuo sitten toimii normaalisti.Mertmi kirjoitti:Ainakin 9-3:ssa tuo nelivaihteisen turbiinilukko menee päälle kovemmissa kiihdytyksissä tai jos vetäisee pakkovaihteella kolmoselle riittävän kovassa vauhdissa ja antaa mennä tasakaasulla.
9-5 2.3tA -00 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
Re: Automaattivaihteiston lukkoturbiinin ohjaus
liittyykö tämä ongelma samaan? 9-5 2.0t -05 malli, kiihdyttäessä D-vaihteella tuntuu että luistattelee 2-3 vaihteella, manuaali asennossa ei luistata, ei vikakoodeja ym.
Re: Automaattivaihteiston lukkoturbiinin ohjaus
Kuvauksesi perusteella kyseessä on normaali toiminta.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Automaattivaihteiston lukkoturbiinin ohjaus
Olen myös huomannut että puolikaasulla mreq on 650-750 mutta mAir jää 550-600. Täyskaasulla kyllä vastaa toisiaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Automaattivaihteiston lukkoturbiinin ohjaus
Missä nopeuksissa tämä 5-vaihteinen laittaa lukkoja päälle,tuntuu että saa olla yli 80km/h vauhtia ennenkuin menee lukko päälle. Ja ihan vaan uteliaisuudesta,ihmetelly tuota että saa olla melkein 90 vauhtia että kierrokset tippuu jonnekin 1800 luokkaan.
Joku kipotin.
Re: Automaattivaihteiston lukkoturbiinin ohjaus
Käsittääkseni 5—vaihteisessa se ei ole ihan on/off, vaan ohjaus voi "luistattaa" turbiinilukkoa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01