![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
En löytäny haulla mitään vastaavaa, mutta jos on joku aihe niin saa linkittää.
Mutta joo asiaan. Tossa viikko sitten kävi niin, että aamulla lähin ihan normaalisti töihin (auto käynnisty normaalisti ja toimi ilman vikaa) perinteisen suomalaisen kesän tapaan kaatosateessa. Oli satanu koko sen ajan töissä oltaessani, mutta kun olin päässyt töistä ja olin autoa käynnistämässä huomasin, että kojetaulun valot oli tosi himmeät ja startti vaan naksuili... Akku oli ihan tyhjä.
Sain sitten isäni tuomaan vara-akun (joka oli aikalailla latausta vailla myöskin), jonka sitten vaihdoin työpaikan parkkipaikalla. Saabi lähti käyntiin ihan normaalisti ja toimi ihan kun ei olisi mitään tapahtunut. Menin sitten Motonetistä hakemaan uuden akun tilalle ja sielä, sitten motonetin työntekijä teki sen vaihdon. Jossa hän putsas akkukengät myös. Sen jälkeen ajoin auton kotipihaan parkkiin ja annoin olla, kun huoltamoon sain ajan huomiselle 10.8.
Hassuinta tässä koko touhussa on se, että eilen kävin yleismittarilla mittaamassa akkua (viime torstaina 3.8. Ajoin viimeksi auton pihan parkkiin ja eilen 8.8. vasta seuraavan kerran menin autolle. Välissä oli monta rankkasade päivää.) ja huomasin, että kun ei ollut virrat päällä akussa oli vähän päälle 13V ja sitten kun auton käynnistin niin akussa oli vähän päälle 14V. Joten laturi vissiin ok?
Kiitän ku jaksoitte iltasatuni lukee.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kysymys nyt kuuluu mikä on syynä akun purkaantumiselle? Ja miksi nyt uus akku ei myöskään purkaudu
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)