jt kirjoitti:Tuo 8 vai 16 kait vähän riippuu siitä, minkä verran ymmärtää tekniikan päälle. Ja onko tiloja + taitoja ropaamiseen / rahaa korjuuttaa , jos tuo em. asentoanturi sattuu kilahtamaan. Väittävät kasitapinkin ruiskussa olevan ongelmia, mutta tumpelommalle vähäisempi määrä tekniikkaa tuntuu aina jotenkin turvallisemmalta.
Ei kai se asentoanturin vaihto sen kummempi juttu ole, kuin vaikka samassa paikassa sijaitsevan stefan vaihto. Paskamainen homma, mutta tehtävissä. Lähinnä mulla on taka-ajatuksena se, että mitä tehdä, kun osia ei enää tahdo saada?
jt kirjoitti:Jokseenkin samantyyppinen dilemma kuin V4:n FoMoCo/Ford ykskurkkunen vastaan Solexin vaiheittainaukeava 2-kurkkuinen. Jotta onko uudempi ja tehokkaampi systeemi sitten kumminkaan enää luotettavampi, kun käyttötunteja alkaa kertyä... Ja onko valmis maksamaan mahdollisesta luotettavuudesta isomman bensankulutuksen hinnan?
Kaasarikoneet on siinä mielessä helpompia, että kaasarin voi ottaa atomeiksi pöydälle, puhdistaa, tarkastaa osat ja säätää perusasetuksiin ja laittaa takaisin kasaan. Joitain kuluneita osiakin voi koneistaa mittoihin tai vaikka teetättää. Mutta mitäs teet ruiskulle, kun se alkaa pätkiä? Siinä voi olla osien kulumaa tai vaikka elektroniikan komponenteissa vikaa (kärvähtäneet konkat, murtuneet juotokset, hapettumia, murtunut piirilevy, viallisia antureita jne.) Varmaan tosiaan tulee hankittua noita ruiskun osia pahan päivän varalle ja jos niin käy, ettei enää saa autoa kuntoon, niin laitettavahan se sitten on tuollainen tarvikeruisku.