etualatukivarret vaihdettu, pitääkö pyörät suunnata?
etualatukivarret vaihdettu, pitääkö pyörät suunnata?
Moro
Oletteko käyttäneet kikottimenne pyöränsuuntauksessa alatukivarsien vaihdon jälkeen, suoraan tuo kulki ainoastaan hidastetöyssyyn ajaessa oikealta edestä kuului voimakas narahdusparahdus mikä lie?
Saabimaista syksyä
Oletteko käyttäneet kikottimenne pyöränsuuntauksessa alatukivarsien vaihdon jälkeen, suoraan tuo kulki ainoastaan hidastetöyssyyn ajaessa oikealta edestä kuului voimakas narahdusparahdus mikä lie?
Saabimaista syksyä
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: etualatukivarret vaihdettu, pitääkö pyörät suunnata?
Ite en käyttänyt koska suoraan tuntui menevän vaihdon jälkeenkin. Vieläkin olis kyllä erinäisiä puslien vaihtoja eessä, ehkä käytän kun alkaa olemaan enempi osia uusittu..
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Re: etualatukivarret vaihdettu, pitääkö pyörät suunnata?
Virallinen kanta lienee, että aina kun alustanosia vaihdetaan niin kulmat tulisi mitata ja tarvittaessa säätää.
Kaikkia muutoksia pyörän asennoissa ei välttämättä perstuntumalla ajossa huomaa. Tylsä se on huomata, että renkaat on kuluneet epätasaisesti.
Mutta kukin tyylillään. Eipä sitä aina ole itsekään tullut säädettyä heti jokaisen rempan jälkeen.
Kaikkia muutoksia pyörän asennoissa ei välttämättä perstuntumalla ajossa huomaa. Tylsä se on huomata, että renkaat on kuluneet epätasaisesti.
Mutta kukin tyylillään. Eipä sitä aina ole itsekään tullut säädettyä heti jokaisen rempan jälkeen.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: etualatukivarret vaihdettu, pitääkö pyörät suunnata?
Jep..huomenna perjantaina euromasterille tarkastukseen.
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: etualatukivarret vaihdettu, pitääkö pyörät suunnata?
Joka vehkeessä missä etu- ja takatukivarsia / puslia, palloja, raidepäitä,tai iskareita uusittu on kulmat muuttunut enemmän tai vähemmän. Mieluummin käytän tarkistuksessa/ säädössä kuin alan uusia esim sivuilta kuluneita renkaita.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: etualatukivarret vaihdettu, pitääkö pyörät suunnata?
Jonninjoutavaa, tämän ikäisissä rotteloisssa on pääasia, että rattaat pyörii. Suotta korjaamoita elättämään.
9-5 Aero - 00
Re: etualatukivarret vaihdettu, pitääkö pyörät suunnata?
Eikse kuitenkin ois kivaa, että se rottelo sentään pysyis kaistalla ilman jatkuvaa paimentamistaJulle kirjoitti:Jonninjoutavaa, tämän ikäisissä rotteloisssa on pääasia, että rattaat pyörii. Suotta korjaamoita elättämään.
Aeroon vaihdoin perän isot puslat ja käytin nelipyöräsuuntauksessa, niin mittausraportin perusteella rottelo meni ennen säätöä senverran kylkimyyryä, että lumihankeen ois varmaan tullu neljä rengaslatua
80e homma kustansi, luultavasti säästin sen rengaskuluissa, kun heti puslajumpan päätteeksi piti Aerolla lähteä kesälomareissulle.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: etualatukivarret vaihdettu, pitääkö pyörät suunnata?
Niimpä... elättää silläkin rahalla rengasliikkeitä.Julle kirjoitti:Jonninjoutavaa, tämän ikäisissä rotteloisssa on pääasia, että rattaat pyörii. Suotta korjaamoita elättämään.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: etualatukivarret vaihdettu, pitääkö pyörät suunnata?
Olis ihan fiksua kun pysyttäis asiassa, tuommoiset jonninjoutavat länkytykset kuuluu skoda ja audi foorumeille
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Re: etualatukivarret vaihdettu, pitääkö pyörät suunnata?
Emännän S60 huomenna klo 15 kulmien säätöön, vaihettu just sisempi raidetangon pää ja alatukivarsi. Ratti ainakin vinos ja lievästi kampeaa oikealle vaikka mitattu raidetangosta kierre samaan kohtaan joten en usko että kohdillaan on.
Nykyisistä sekä tonnari että puimuri puslien, pallojen tai tukivarsien vaihdon jälkeen säädöt tehtynä menee tasaisella suoraan kädet irti ratistakin kun aikaisemmin joutui vähän väliä korjailemaan ratista myös sen 2pv - viikon ennen säätöä.
Nykyisistä sekä tonnari että puimuri puslien, pallojen tai tukivarsien vaihdon jälkeen säädöt tehtynä menee tasaisella suoraan kädet irti ratistakin kun aikaisemmin joutui vähän väliä korjailemaan ratista myös sen 2pv - viikon ennen säätöä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: etualatukivarret vaihdettu, pitääkö pyörät suunnata?
Jos raidetankoja ei ole pyöritelty eikä kulmia säädetty puslien ollessa jo väljähtyneitä niin pitäisi kulmien olla kohdillaan. Jos rempan jälkeen ratti on samassa asennossa auton kulkiessa suoraan kuin ennenkin niin jättäisin rahat seuraavaan remppaan
"Hevoseton" mies on huoleton mies