Katsastukseen --> päästöt?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Katsastukseen --> päästöt?
Pitkällisen ja tuskallisen pelti projektin jälkeen olisi leimaan menossa. Kaikki on reilassa ja tsekattu... paitsi... päästöt.
siinä on peltihommien kuvii + muitakin
http://osonet.pointclark.net/saab/
Kuvista ei näe:
Alatukivarret edessä (Oikea puoli oli jo irti, vasen oli varttii vaille irti). Runkopalkit jotka tulee moottorin alta, jousen lautanen, olemattomat pohjaus kumit.
Eikös niitä päästöjä saa säädettyä jostain, meinaan että jos menee vähän yli ni ruuvilla säätää takaspäin?
Lambdaa ei ole, kun OG900 -84vm T16 LHtronic on kyseessä?
Auto on ensimmäistä vuotta minulla, ja ei oikein ole kerennyt tutkia että miten se toimii. Noloa ajaa leimaan ja huomata että kultsi Sabrinan:D pästöt on liian isot
[OT]
Ja prkl TÄNÄÄN olisi PsSh kokous Nesteellä.. Pakkokai ottaa mutsin toiota.
siinä on peltihommien kuvii + muitakin
http://osonet.pointclark.net/saab/
Kuvista ei näe:
Alatukivarret edessä (Oikea puoli oli jo irti, vasen oli varttii vaille irti). Runkopalkit jotka tulee moottorin alta, jousen lautanen, olemattomat pohjaus kumit.
Eikös niitä päästöjä saa säädettyä jostain, meinaan että jos menee vähän yli ni ruuvilla säätää takaspäin?
Lambdaa ei ole, kun OG900 -84vm T16 LHtronic on kyseessä?
Auto on ensimmäistä vuotta minulla, ja ei oikein ole kerennyt tutkia että miten se toimii. Noloa ajaa leimaan ja huomata että kultsi Sabrinan:D pästöt on liian isot
[OT]
Ja prkl TÄNÄÄN olisi PsSh kokous Nesteellä.. Pakkokai ottaa mutsin toiota.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8098
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Katsastukseen --> päästöt?
No aja johonkin nyrkkipajalle päästömittaukseen, maksaa n. 10-20€. Ota ruuvari mukaan, niin saat säädöt kohdilleenDIggItaLLr kirjoitti:...Noloa ajaa leimaan ja huomata että kultsi Sabrinan:D pästöt on liian isot.....


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Jaa
Kävi kylä mielessä, siinä jopa säästää. Kun nyrrkipajajn Keijo Kangisto mittaa päästöt ja printtaa lapunkin vielä. Säästää pitkän pennin
katsatuksessa.
Mutta kun, Ei oikein kerkeä. Tarttee auton samantien
Seoksetko on se ainoa säätö, entäs CO arvo tms, mikäs se happi arvo on?
Mitä pitäisi miettii, vinkkejä kiitos.
Helpottaako jos "polttaa karstoja" suoralla:D? Tai pitkä tyhjäkäynti?. Auto on seissyt nyt 2kk, ilman mitään ajoa. Pitäiskö ajaa lenkki ennen leimaa tms??
tnX
__________________
Porvoon Saabisti
katsatuksessa.
Mutta kun, Ei oikein kerkeä. Tarttee auton samantien
Onko se potikka siinä kyljessä näkösällä, vai pitääkö availla jotain muoveja, Ei olisi kellään kuvii?, onko siellä useempikin ruuvi sekoittamassa?.Joo ilmammassamittarin kyljessä on säätöpotikka. Myötäpäivään kiertämällä rikkaammalle ja vastapäivään laihemmalle. Säätö on aika hidas.
Seoksetko on se ainoa säätö, entäs CO arvo tms, mikäs se happi arvo on?
Mitä pitäisi miettii, vinkkejä kiitos.
Helpottaako jos "polttaa karstoja" suoralla:D? Tai pitkä tyhjäkäynti?. Auto on seissyt nyt 2kk, ilman mitään ajoa. Pitäiskö ajaa lenkki ennen leimaa tms??
tnX
__________________
Porvoon Saabisti
Re: Jaa
Ei ole muita kuin yksi ruuvi. Suorapäinen lyhytvartinen ruuvari. Ruuvi voi olla peitetty tulpalla. Siinä se on johtoliittimen vieressä. Laitoit kuvaan kameran hihan siihen kohtaan, niin ei näy. Kyllä se ruuvi löytyy siellä korjaamolla missä pakokaasumittarikin on.DIggItaLLr kirjoitti:Onko se potikka siinä kyljessä näkösällä, vai pitääkö availla jotain muoveja, Ei olisi kellään kuvii?, onko siellä useempikin ruuvi sekoittamassa?.

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Arvoista
O2-arvo osoittaa, onko ongelmia pakopuolella; palanutta pakoventtiiliä, vuotoa pakoputkistossa tms. Kyllähän päästömittaukseen kannattaa ehdottomasti mennä lämpimällä, miltei kuumalla koneella - tällöin kaikki vuotoja mahd. aiheuttavat välykset ovat kiinni jne.
Kyllä käynti asiantuntevalla Saab-pajalla olisi nyt oikea tapa edetä. Vaarahan on, että kone käy liian laihalla seoksella (=selvästi tehoton, vie bensaa) jolloin kunnolla "kengitettäessä" on vaarana männän palaminen tai muut ikävät vauriot. Kun seos on oikein, T16 on oikein kiva ajettava; tehoa löytyy kummasti lisää
Kyllä käynti asiantuntevalla Saab-pajalla olisi nyt oikea tapa edetä. Vaarahan on, että kone käy liian laihalla seoksella (=selvästi tehoton, vie bensaa) jolloin kunnolla "kengitettäessä" on vaarana männän palaminen tai muut ikävät vauriot. Kun seos on oikein, T16 on oikein kiva ajettava; tehoa löytyy kummasti lisää

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
nooh
Nooh, parempi maalaa piruja seinille, ku kattoo miten ruususta tippuu terälehdet.
Toivottavasti se menee nyt "heittämällä" läpi, viime kerralla kun ei läpi päästänyt. J
arrut, valot, iskarit, yms kaikki tekninen oli oikein hyvää. Ei ollu edes lähellä mitään ala-arvoja, sitten se nyyhkyttely alko kun ajettiin nosturi halliin:
Ei saanu pakokaasuarvoja, putki vuoti pikkasen. O2 arvot oli jotain 15:D.
Ja sitten kun se nostettiin ilmaan se auto. huhhuh.. varmaan 20 kiloo ruostetta naputti irti siinä. Eisen nyt ihan NIIIN huonossa kunnossa pitäny olla.
Kun ostin, oli vain ala-tukivarren kiinnike huonossa hapessa, leimasta oli menny ilmaan mitään kummempaa. Ja nyt vuodessa sitten... huhhuh.
Eipä hirveesti maksanukkaan. Tosin nytten rupeen olemaan aika lähellä "hyväpeltisen" auton hinta haarkukkaa...
Kuka väitti että auto harrastus ilmainen olisi
Kiitos vinkeistä
___________________
Porvoo Saabisti
Toivottavasti se menee nyt "heittämällä" läpi, viime kerralla kun ei läpi päästänyt. J
arrut, valot, iskarit, yms kaikki tekninen oli oikein hyvää. Ei ollu edes lähellä mitään ala-arvoja, sitten se nyyhkyttely alko kun ajettiin nosturi halliin:
Ei saanu pakokaasuarvoja, putki vuoti pikkasen. O2 arvot oli jotain 15:D.
Ja sitten kun se nostettiin ilmaan se auto. huhhuh.. varmaan 20 kiloo ruostetta naputti irti siinä. Eisen nyt ihan NIIIN huonossa kunnossa pitäny olla.
Kun ostin, oli vain ala-tukivarren kiinnike huonossa hapessa, leimasta oli menny ilmaan mitään kummempaa. Ja nyt vuodessa sitten... huhhuh.
Eipä hirveesti maksanukkaan. Tosin nytten rupeen olemaan aika lähellä "hyväpeltisen" auton hinta haarkukkaa...
Kuka väitti että auto harrastus ilmainen olisi

Kiitos vinkeistä
___________________
Porvoo Saabisti