kaasarinsäätö
kaasarinsäätö
Hei vaan kaikille! Tulipa tehtyä kaupat eilen tuollaisesta 900 Gl:stä vm 1983. Harvinaisen siisti peli. Niinpä heti kirjautumaan sivustoille:)Tosin aikanaan ensimmäinen autoni oli tupla ysi 1979. Oiva peli.
Osaako kukaan neuvoa kuinka säädän kaasaria rikkaammalle helpoiten vai tarviinko sen erikoisavaimen. Säätö on tosi laihalla katastuksen takia ja veto näin ollen puuttuu. Muuten kaikki ok. myös pellit.Kiitos
Osaako kukaan neuvoa kuinka säädän kaasaria rikkaammalle helpoiten vai tarviinko sen erikoisavaimen. Säätö on tosi laihalla katastuksen takia ja veto näin ollen puuttuu. Muuten kaikki ok. myös pellit.Kiitos
Saab-900Gl-1983-3d
Taitaa olla Römppänen tuon ikäisessä autossa. Säätöön tarvitsee sen "erikoisavaimen" tai itse tehdyn vastaavan. Myötäpäivään kiertämällä rikastuu ja vastapäivään menee laihemmalle.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Hmmm... no, yritetäänpä ihan perusteista.
Eli, kyseessä on Strömbergin 175CD malli, alipainekaasari. Kaasarin neulan säätäminen tapahtuu yläkautta. Otetaan se muovikorkki irti, missä on myös vaimennusmäntä. Siellä putkessa on ruuvi, joka liikuttaa kaasarin neulaa ylös ja alas. Ruuvin kanta on hieman ovela, joten siihen tarvitsee muistaakseni sellaisen vaikkapa ohuesta tangosta tehdyn työkalun, jossa hahlo ja keskellä reikä(olikohan näin). Eli melkein vastaava, kuin on rengasventtiilin irroitus/kiinnitystyökalu. Helpompaa tietysty olisi olla se vakiotyökalu, mutta eipä kaikilla korjaamoillakaan sellaista ole, vaan itse tehty ruuvain.
Kun on saatu neula säädettyä(kannattaa edetä 5 min kerrallaan, siis kellotaulun viisarin liikkeistä puhun, en ajasta) ja koneen käynti kuullostaa sopivalle, niin kaasariöljyä/automaattilaatikon öljyä sinne samaan reikään, missä se säätöruuvi. Öljynpinta 10mm kaasarin luistin yläreunasta(luisti on se alipaineen liikuttama mäntä) ja korkki kiinni.
Suurinpiirtein näillä ohjeilla. Yritän vielä katsella löytyykö ihan oikeita ohjeita omalta koneelta ja jos löytyy, niin laitan viestiä.
Matti
Eli, kyseessä on Strömbergin 175CD malli, alipainekaasari. Kaasarin neulan säätäminen tapahtuu yläkautta. Otetaan se muovikorkki irti, missä on myös vaimennusmäntä. Siellä putkessa on ruuvi, joka liikuttaa kaasarin neulaa ylös ja alas. Ruuvin kanta on hieman ovela, joten siihen tarvitsee muistaakseni sellaisen vaikkapa ohuesta tangosta tehdyn työkalun, jossa hahlo ja keskellä reikä(olikohan näin). Eli melkein vastaava, kuin on rengasventtiilin irroitus/kiinnitystyökalu. Helpompaa tietysty olisi olla se vakiotyökalu, mutta eipä kaikilla korjaamoillakaan sellaista ole, vaan itse tehty ruuvain.
Kun on saatu neula säädettyä(kannattaa edetä 5 min kerrallaan, siis kellotaulun viisarin liikkeistä puhun, en ajasta) ja koneen käynti kuullostaa sopivalle, niin kaasariöljyä/automaattilaatikon öljyä sinne samaan reikään, missä se säätöruuvi. Öljynpinta 10mm kaasarin luistin yläreunasta(luisti on se alipaineen liikuttama mäntä) ja korkki kiinni.
Suurinpiirtein näillä ohjeilla. Yritän vielä katsella löytyykö ihan oikeita ohjeita omalta koneelta ja jos löytyy, niin laitan viestiä.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki