Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Ennen takapenkin pesemistä jouduin korjaamaan selkänojan kiinnityksen. Joku on joskus yrittänyt väkivalloin irroittaa selkänojaa koska kiinnikerauta oli aivan vääntynyt. Jouduin muotoilemaan raudan uusiksi ja kiinnittämään sen ruuvulla puurunkoon jotta sen muoto säilyy.
Takapenkkki oli uskomattoman likainen, pesuvettä meni noin kaksikymmentä litraa! Mutta kyllä tuli puhdasta ja enen kaikkea tuoksu muuttui tuoksuksi pahasta hajusta.
Takapenkkki oli uskomattoman likainen, pesuvettä meni noin kaksikymmentä litraa! Mutta kyllä tuli puhdasta ja enen kaikkea tuoksu muuttui tuoksuksi pahasta hajusta.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Heti kun saa sisustan pestyä ja siistittyä tulee muutoksia suunnitelmiin vastaan käveli nahkaiset etupenkit, neljä ovisen rungoilla tosin, mutta päätin ne kuitenkin ostaa ja siirtää nahat näihin omiin runkoihin. Nyt pitää keksiä miten takapenkkiin saisi myös nahat...
Eikös joku seppä ollut asentanut satkuun tonnarin/femman takapenkkiä????
Eikös joku seppä ollut asentanut satkuun tonnarin/femman takapenkkiä????
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Nyt on etupenkit haettu, ovat kyllä siistissä kunnossa.
Pitää vaan siirtää nahat niistä noihin kippaaviin runkoihin.
Samalla voi tarkistaa toppausten yms kunnon että saa priimat penkit.
Takapenkiksi on tulossa farkkufemman takapenkki jonka nahan väri on hyvin lähelle samaa tumman harmaa kuin noiden etupenkkien.
Nyt viimeistään voi sanoa että tämän projektin kohdalla on se paljon puhuttu mopo päässyt karkuun niin työn määrän kun bujetin suhteen
Toivon vaan kovasti että loppuloksesta tulee edes jokunlainen...
Pitää vaan siirtää nahat niistä noihin kippaaviin runkoihin.
Samalla voi tarkistaa toppausten yms kunnon että saa priimat penkit.
Takapenkiksi on tulossa farkkufemman takapenkki jonka nahan väri on hyvin lähelle samaa tumman harmaa kuin noiden etupenkkien.
Nyt viimeistään voi sanoa että tämän projektin kohdalla on se paljon puhuttu mopo päässyt karkuun niin työn määrän kun bujetin suhteen
Toivon vaan kovasti että loppuloksesta tulee edes jokunlainen...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
No jos saan ennustaa niin ulkonäön ja sisustan laiton jälkeen huomaat että eihän tämä mihkään kulje ja pienen tuumailun jälkeen mekaanisesti ahdettu trionic 7 alkaa vaikuttaan ihan hyvältä idealta
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Älä maalaa piruja seinille, viikonloppuna on 900S:n tekniikan nouto sovittuHenri S kirjoitti:No jos saan ennustaa niin ulkonäön ja sisustan laiton jälkeen huomaat että eihän tämä mihkään kulje ja pienen tuumailun jälkeen mekaanisesti ahdettu trionic 7 alkaa vaikuttaan ihan hyvältä idealta
Mutta saa nähdä millon sen kanssa jaksaa alkaa painia
Olisihan se vapari T5 konversiokin hauska
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
16 tappinen tuplakaasareilla ja peltisatsilla ois aika pervo
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Gm etuveto-V8-tekniikka sieltä kuuskyt-luvun hämyistä. Jos ei muuten niin ihan katsastuskonttorin takia
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Takapenkki sujahti takaisin paikelleen. Tuli kyllä hyvä tuoksu autoon. Nyt kun yksi projekti on saatu valmiiksi on aika aloittaa seuraava. Päätin irroittaa kattoverhoilun ja c-pilarien verhoilut jotta voin vaihtaa niihin uudet kankaat. Aloitin työn c-pilarien verhoilusta. Irroittamalla turvavyön ohjaimen ja sivuikkunan avausmekanismin sai verhoilun ujutettua pois.
Sitten jatkoin eteenpäin irroittaen kaikki katossa olevat kiinnikkeet, peilin, kauhukahvat, vaateripustimet, aurinkolipat, etupenkkien turvavyöt ja
a-pilarien verhoilut. Kun kaikki jotka kannattelevat kattoverhousta oli irroitettu päästin sisäkaton pois takaluukun tiivisteen alta ja nykäisin sitä hieman taaksepäin.
Ja sisäkatto on irti. Ottamalla hattuhylly pois ja kaatamalla takapenkin sai verhoilun ulos takaluukun kauta tosi helposti. Samalla tarkistin kattopellin ja totesin että äänen eristystä voisi olla siellä enemmän.
Kun sisäkatto oli irti aloin nyhtää kangasta irti reunoilta. Pikkuhiljaa sain kankaan koko matkalta irti ja sitten aloin repiä sitä irti sisäkatosta.
Kangas lähti kokonaisena irti mutta jätti jälkeensä ohuen vaahtomuovin joka tarvitsee vielä poistaa hiomalla tms. Sitten revin kankaat irti myös c-pilarien verhoiluista. Homma alkaa olla jo hyvällä mallilla.
Ja lopuksi kuvat vielä niistä nahkapenkeistä
Sitten jatkoin eteenpäin irroittaen kaikki katossa olevat kiinnikkeet, peilin, kauhukahvat, vaateripustimet, aurinkolipat, etupenkkien turvavyöt ja
a-pilarien verhoilut. Kun kaikki jotka kannattelevat kattoverhousta oli irroitettu päästin sisäkaton pois takaluukun tiivisteen alta ja nykäisin sitä hieman taaksepäin.
Ja sisäkatto on irti. Ottamalla hattuhylly pois ja kaatamalla takapenkin sai verhoilun ulos takaluukun kauta tosi helposti. Samalla tarkistin kattopellin ja totesin että äänen eristystä voisi olla siellä enemmän.
Kun sisäkatto oli irti aloin nyhtää kangasta irti reunoilta. Pikkuhiljaa sain kankaan koko matkalta irti ja sitten aloin repiä sitä irti sisäkatosta.
Kangas lähti kokonaisena irti mutta jätti jälkeensä ohuen vaahtomuovin joka tarvitsee vielä poistaa hiomalla tms. Sitten revin kankaat irti myös c-pilarien verhoiluista. Homma alkaa olla jo hyvällä mallilla.
Ja lopuksi kuvat vielä niistä nahkapenkeistä
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Melko paljon helpomman näköstä tuo kattoverhoilun irrottaminen tämmösessä 3D mallissa kuin 2D:ssä. Saa helposti ulos peräkontin kautta. Ite kun joutui kikkailemaan etuovien kautta tuossa 2D:ssä
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Joo, tuli kyllä helposti ulos verrattuna tohon 2D 99:in kattoon jonka muutama vuosi sitten uusin.pullasorsa kirjoitti:Melko paljon helpomman näköstä tuo kattoverhoilun irrottaminen tämmösessä 3D mallissa kuin 2D:ssä. Saa helposti ulos peräkontin kautta. Ite kun joutui kikkailemaan etuovien kautta tuossa 2D:ssä
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Valtavan hienoa työtä teet! Edistyisipä nuo omatkin projektit yhtä joutuin.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Onhan tässä laiskoteltu, tänäänkin telkkari voittipullasorsa kirjoitti:Valtavan hienoa työtä teet! Edistyisipä nuo omatkin projektit yhtä joutuin.
Viikonloppuna yrittäisi saada kattoverhouksen valmisteltua uudelle kankaalle.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Aloitin poistamaan vanhan kankaan vaahtomuovia sisäkatosta. Työkaluina käytin hiomapaperia ja imuria.
Kun sisäkatto oli puhdistettu vaahtomuovista käsittelin sen Pattex:in geeli liimalla. Tämän tarkoitus on estää sprayliiman liika imeytyminen sisäkaton runkoon. Tuosta liimasta lähtee muuten sellainen käry että hyvä hengityssuojain on tarpeen. Kun liima on kuivunut voi aloittaa uuden kankaan liimamisen.
https://youtu.be/BM4CU9cTD3Y
Kun sisäkatto oli puhdistettu vaahtomuovista käsittelin sen Pattex:in geeli liimalla. Tämän tarkoitus on estää sprayliiman liika imeytyminen sisäkaton runkoon. Tuosta liimasta lähtee muuten sellainen käry että hyvä hengityssuojain on tarpeen. Kun liima on kuivunut voi aloittaa uuden kankaan liimamisen.
https://youtu.be/BM4CU9cTD3Y
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Tulee tietenkin vähän myöhässä tässä vaiheessa mutta mitenköhän tuo vaahtomuovi olisi lähtenyt monitoimityökalulla ja lastaterällä? Muovimaton irroituksessa moinen yhdistelmä on osoittautunut toimivaksi.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D
Toi katon runko on aika pehmeää ja siihen tulee helposti koloja ja lovia. Siksi päädyin tähän ratkaisuun ettei tulisi korjattavaa lisää....tsaarela kirjoitti:Tulee tietenkin vähän myöhässä tässä vaiheessa mutta mitenköhän tuo vaahtomuovi olisi lähtenyt monitoimityökalulla ja lastaterällä? Muovimaton irroituksessa moinen yhdistelmä on osoittautunut toimivaksi.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.