Takatukitangon kiinnike
Takatukitangon kiinnike
Perkeles, luottopelin repsikan puolen takatukitanko irtosi korroosion saattelemana korista, vaikka kesällä kuinka tarkistelin ja naputtelin pyöränkotelot että ovat kunnossa.
Semmoinen tuli mieleeni, että nyt kun käyn uuden kiinnikkeen hakemassa ja hitsaan kiinni, miten varmistan, että pyöränkulma menee oikein (kai tuo siihenkin vaikuttaa) vai joudunko turvautumaan ammattilaisen apuun?
Semmoinen tuli mieleeni, että nyt kun käyn uuden kiinnikkeen hakemassa ja hitsaan kiinni, miten varmistan, että pyöränkulma menee oikein (kai tuo siihenkin vaikuttaa) vai joudunko turvautumaan ammattilaisen apuun?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Mikä sattuma.
Tos viime viikolla, kun laittelin tuota 900i -85 jäärata iskuun huomasin että kuskin puolen ylätukivarsi ruostunut irti kotelosta
Noo, 2,5tunnin hitsauksen jälkeen tukivarsi hitsattuna kiinni koteloon.
Pysyy hitsaamalla kiinni, jos on vähänkään pyöränkotelossa jäljellä tervettä peltiä. Oli helppo saada hitsattua oikeaan kohtaan, kun tukivarressa oli kiinni pala joka oli irronnut pyöränkotelosta.
Edit: Lauantaina ja tänään ollut ankarassa testauksessa ja kiinni on pysynyt
Tos viime viikolla, kun laittelin tuota 900i -85 jäärata iskuun huomasin että kuskin puolen ylätukivarsi ruostunut irti kotelosta

Noo, 2,5tunnin hitsauksen jälkeen tukivarsi hitsattuna kiinni koteloon.
Pysyy hitsaamalla kiinni, jos on vähänkään pyöränkotelossa jäljellä tervettä peltiä. Oli helppo saada hitsattua oikeaan kohtaan, kun tukivarressa oli kiinni pala joka oli irronnut pyöränkotelosta.
Edit: Lauantaina ja tänään ollut ankarassa testauksessa ja kiinni on pysynyt

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Kyllähän tuossakin hyvät jäljet on siitä missä kohtaa on ollut, pitänee hitsailla ja tarkkailla kuluuko rengas epätasaisesti.
On se 99 vaan kova peli jäisillä pikkuteillä näin talvisaikaan, nyt täytyy tyytyä tuohon ysisataseen kun en raaski ennen korjausta tuolla ajaa.
Tämänpäiväisten testien jälkeen on pakko todeta, että satkussa ei ole minkäänlaisia ajo-ominaisuuksia 99:n verrattuna, eihän tuolla edes uskalla pikkuteille eksyä, kun tuntuu niin pirun kömpelöltä.
On se 99 vaan kova peli jäisillä pikkuteillä näin talvisaikaan, nyt täytyy tyytyä tuohon ysisataseen kun en raaski ennen korjausta tuolla ajaa.

Tämänpäiväisten testien jälkeen on pakko todeta, että satkussa ei ole minkäänlaisia ajo-ominaisuuksia 99:n verrattuna, eihän tuolla edes uskalla pikkuteille eksyä, kun tuntuu niin pirun kömpelöltä.

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Eli hitsaus homma pitäisi olla helppo homma jos siinä on jälki missä on ollut.lefa42 kirjoitti:Kyllähän tuossakin hyvät jäljet on siitä missä kohtaa on ollut, pitänee hitsailla ja tarkkailla kuluuko rengas epätasaisesti.
On se 99 vaan kova peli jäisillä pikkuteillä näin talvisaikaan, nyt täytyy tyytyä tuohon ysisataseen kun en raaski ennen korjausta tuolla ajaa.![]()
Tämänpäiväisten testien jälkeen on pakko todeta, että satkussa ei ole minkäänlaisia ajo-ominaisuuksia 99:n verrattuna, eihän tuolla edes uskalla pikkuteille eksyä, kun tuntuu niin pirun kömpelöltä.
Hmm, Ei tuo Satku Jäällä ainakaan Kömpelöltä tuntunut

Mutta perässä tulevat vanhat Ratsunien romut olivat kömpelöitä

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Ainakin tuo mun satku tuppaa puskemaan, eikä muutenkaan tunnu "hyvältä" päästää lujaa muualla kuin tasaisella, 99:llä sensijaan tuntuu jäiset ja mutkaiset pätkät mahtavilta päästää menemään, kääntyy eri tavalla ja tarjoaa perää sivulle sensijaan että puskisi.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Alustan kunto, jousien jäykkyys, iskarit, renkaat. Tässä ne tärkeimmät, mitkä vaikuttaa. Talvipäivillä tuli se nähtyä. Muutamilla kavereilla oli huonot talvirenkaat, niin ei niillä autoilla ollut mitään asiaa radalle ajamaan. Yksinkertaisesti ne joutui ajamaan niin hitaasti, ettei siinä mitään hupia ollut.
Kyllä satkukin lähtee peräluisuun, kun tarpeeksi lujaa ajaa. Liukkaalla tiellä huonoilla renkailla ei tarvitse lujaakaan vauhtia. Ajaa kurviin ja nostaa jalan kaasulta väärällä hetkellä, niin jopa ollaan peräsladissa. Ainakin talvipäivillä kruisaillessa kaasun käyttö tolla mun satkulla oli se avain sana, millä päätettiin puskeeko vai meneekö peräluisussa. Yllättävän hyvin peräluisukin oikeaa, kun tajuaa antaa kenkää.
Kyllä satkukin lähtee peräluisuun, kun tarpeeksi lujaa ajaa. Liukkaalla tiellä huonoilla renkailla ei tarvitse lujaakaan vauhtia. Ajaa kurviin ja nostaa jalan kaasulta väärällä hetkellä, niin jopa ollaan peräsladissa. Ainakin talvipäivillä kruisaillessa kaasun käyttö tolla mun satkulla oli se avain sana, millä päätettiin puskeeko vai meneekö peräluisussa. Yllättävän hyvin peräluisukin oikeaa, kun tajuaa antaa kenkää.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Joo, tuolla jäällä huomas kans että kyllä se Satkukin komiasti peräsladia menee. On muuten mahtava auto Satku viedä sladissa. Tosin nuo kaikista jyrkimmät mutkat on pirullinen mennä, kun PUSKEE 

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Kylläpä noi satkut kohtuullisesti mutkiin taittuu.Soralla on ihan kiva auto laskea t8:lla.Puutteitakin on,ahdot ovat hitaat nousemaan jollei tarjoa vasemman jalan jarrutusta että saa ahdot pysymään ylhäällä.Mutta se ohjaus-aika hirvee toi tehostus-ei ole oikein tuntoa.Juuri siksi en laita tuohon -79 turboprojektiin tehostusta.Mielummin ohjaus saa olla hieman hidas kuin tunnoton.Mitä olen ajanut noilla tehostamattomilla satkuilla niin niiden ohjaus pesee 10-0 tehostetun.Kaupunki ajo on sitten taasen eri luku.
Noniin, pala tuli haettua motonetistä, ja tuttava laittoi mokoman paikalleen tuossa yöllä, äsken hain luottopelin kotiin. Nyt on taas hyvä.
Kai tuossa mun satkussa sitten on jotain vikaa kun on niin kömpelö rallipeliksi, tai sitten en vaan osaa, pääasia että 99 on taas pelissä jotta voi päästellä
Kai tuossa mun satkussa sitten on jotain vikaa kun on niin kömpelö rallipeliksi, tai sitten en vaan osaa, pääasia että 99 on taas pelissä jotta voi päästellä

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI