Sen rajan saa kohtalaisen huomaamattomaksi. En lakannu koko siipeä, sehän jatkuu a-pilariin astiCona kirjoitti:Saako lakkarajan myllytettyä huomaamattomasti vai vedätkö koko siipeen lakan?
Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Nyt maallit on kuivuneet jo sen verran kauan että uskalsin kiinnittää puskurin, helman ja tiivisteet takaisin paikalleen. Sitten otin auton tallista ulos pestäväksi. Pesun jälkeen näkee maalinsumut parhaiten kun ei ole muuta pölyä pinnassa. Uskon että nuo sumut saadaan hyvin pois kiillottamalla.
Maalipinnan kiilloitukseen käytän suht mietoa Dodo Lime Prime viimeistelyainetta, koska kori myllytettiin huolella vuosi sitten. Sen perään laitan pintaan Soft99 Fusson. Lähdin kokeilemaan Lime Prime:ä konepeltiin ja huomasin että mustan sävy syvenee hienosti sillä. On kuin pinnassa olisi ollut harmaa kalvo joka nyt lähtee pois. Perään vahasin koenpellin Fussolla, tulee kyllä ihan hyvä. Maalinsumut vaativat vähän vahvempia aineita, mutta ensin käyn muun korin läpi jotta maali saa rauhassa kovettua kunnolla ennen kiilloitusta.
Maalipinnan kiilloitukseen käytän suht mietoa Dodo Lime Prime viimeistelyainetta, koska kori myllytettiin huolella vuosi sitten. Sen perään laitan pintaan Soft99 Fusson. Lähdin kokeilemaan Lime Prime:ä konepeltiin ja huomasin että mustan sävy syvenee hienosti sillä. On kuin pinnassa olisi ollut harmaa kalvo joka nyt lähtee pois. Perään vahasin koenpellin Fussolla, tulee kyllä ihan hyvä. Maalinsumut vaativat vähän vahvempia aineita, mutta ensin käyn muun korin läpi jotta maali saa rauhassa kovettua kunnolla ennen kiilloitusta.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Jos kokeilunhalua/uskallusta riittää vesihio 800-2000 paperilla sumuraja mataksi yltäen hiukan vanhan maalipinnan puolelle. Näin saa pinnat "samalle" tasolle. Tämän jälkeen vasta jälkeen koneellinen myllytys. Jos ei ole värisävyissä eroa tulee kohdasta huomaamaton ->
varsinkin mustalla sävyllä.
varsinkin mustalla sävyllä.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Tota olikin tarkoitus kokeillapatu kirjoitti:Jos kokeilunhalua/uskallusta riittää vesihio 800-2000 paperilla sumuraja mataksi yltäen hiukan vanhan maalipinnan puolelle. Näin saa pinnat "samalle" tasolle. Tämän jälkeen vasta jälkeen koneellinen myllytys. Jos ei ole värisävyissä eroa tulee kohdasta huomaamaton ->
varsinkin mustalla sävyllä.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Musta on kiitollinen väri, ainakin tuossa 170-perussävyssä, jota Saabilla ollut kolkissa. Toki siinä ei ole lakkaa pinnassa.
Laita ihmeessä kuvia, miten myllytys onnistui ja kuinka huomaamattomaksi rajan sai. Kiinnostaa varmasti monia!
Laita ihmeessä kuvia, miten myllytys onnistui ja kuinka huomaamattomaksi rajan sai. Kiinnostaa varmasti monia!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Tää onkin Jet Black mutta hyvin sain edellisestä sumut pois.Cona kirjoitti:Musta on kiitollinen väri, ainakin tuossa 170-perussävyssä, jota Saabilla ollut kolkissa. Toki siinä ei ole lakkaa pinnassa.
Laita ihmeessä kuvia, miten myllytys onnistui ja kuinka huomaamattomaksi rajan sai. Kiinnostaa varmasti monia!
Kuvia tulee kun sit mukaa kun edistyn...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Vähän aiheesta ohitse.. Onko tuo Fusson vaha hyvää? (ei syötynä). Pitäisi tilalla omaan perusmustaan vahaa ja olen pyöritellyt sitä seuraavaksi vahaksi. Alkaa Dodon purkki loppumaan..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Kyllä oon itte tykännyt Fussosta. Dodon vahaa en ole kokeillut joten verrata en osaa, sekään ei kuullema huonoa ole
Mutta etenkin kesto Fussossa ollut hyvä, mulla pysynyt pinnassa yli 6 kk. Eikä se kiiltokan huono ole.
Mutta etenkin kesto Fussossa ollut hyvä, mulla pysynyt pinnassa yli 6 kk. Eikä se kiiltokan huono ole.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Fusso on ok kesällä ja erityisesti kun vahauksen jälkeen pesee auton. Viime syksynä ja alkutalvesta itsellä ainakin imi itseensä kiinni sen mustan paskan/suolan mistä oli lehdissäkin juttua. Onneksi kaikki irtosi hiilivetypohjaisella liuotinpesuaineella.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Mä luin kanssa tosta samasta ilmiöstä, sitä tosin ilmeni muillakin kun Fusson käyttäjillä. Viime talvena otettiin kuullema käyttöön jokin uusi aine liukkauden torjunnassa joka on tuon ilmiön taustalla. Itsellä ei ilmennyt tota onglmaa missän vaiheessa.jjasco kirjoitti:Fusso on ok kesällä ja erityisesti kun vahauksen jälkeen pesee auton. Viime syksynä ja alkutalvesta itsellä ainakin imi itseensä kiinni sen mustan paskan/suolan mistä oli lehdissäkin juttua. Onneksi kaikki irtosi hiilivetypohjaisella liuotinpesuaineella.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Aloitin kiilloittamaan kuskin puolen kylkeä edestä alkaen, homman edetessä törmäsin takakaaressa muutamiin ruostekukkasiin. Yön yli mietin miten ne parhaiten saisin hoidettua ja tlin siihen lopputulokseen että ainoastaan hiekkapuhallus ja hionta on oikea ratkaisu. Kun kaikki ruoste oli varmasti poissa pohjamaalasin lokasuojan kaaren ruosteenestopohjamaalilla.
Pohjamaalin kuivuttua ruiskutin pintaan kaksi kerrosta Jet Black mustaa värimassaa ja kaksi kerrosta kirkasta lakkaa. Ero vanhaan ei ole merkittävä mutta paljon parempi nyt kun ruostetta ei enään ole. Maalien kuivuttua kiillooitan maalinsumut vielä pois.
Nyt oikean puolen takalokasuojan maalaus on kuivunut viikon. Uskallan lopultakin ryhtyä kiilloittamaan sitä. Ensimmäisenä hion maalien sauman p1200-p2000 vesihiomapapreilla tasaiseksi. sitten kiilloitin koneella ja tahnalla alueen hiolellisesti. Maalin sauma on 99% huomaamaton. Sitten jatkoin kiilloittamalla koko oikean puolen kyljen. Nyt auto alkaa jo näyttään paljon paremmalta.
Pohjamaalin kuivuttua ruiskutin pintaan kaksi kerrosta Jet Black mustaa värimassaa ja kaksi kerrosta kirkasta lakkaa. Ero vanhaan ei ole merkittävä mutta paljon parempi nyt kun ruostetta ei enään ole. Maalien kuivuttua kiillooitan maalinsumut vielä pois.
Nyt oikean puolen takalokasuojan maalaus on kuivunut viikon. Uskallan lopultakin ryhtyä kiilloittamaan sitä. Ensimmäisenä hion maalien sauman p1200-p2000 vesihiomapapreilla tasaiseksi. sitten kiilloitin koneella ja tahnalla alueen hiolellisesti. Maalin sauma on 99% huomaamaton. Sitten jatkoin kiilloittamalla koko oikean puolen kyljen. Nyt auto alkaa jo näyttään paljon paremmalta.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Nyt vasemman takalokasuojan paikkamaalaus on nyt kuivunut riittävän kauan jotta uskalsin hioa sauman vesihionnalla tasaiseksi ja kiilloittaa sauman. Samalla kiilloitin koko kyljen uudestaan jotta kaikki sinne laskeutuneet maalinsumut lähtevät pois. Nyt myös vasen kylki alkaa näyttämään hyvältä. Kohtahan pääsee jo vahaamaan auton.
Jatkoin kiilloittamista auton peräpäässä, takaluukku ja takapuskuri sai aivan uudenlaisen kiillon kun jaksoi hetken verran hieroa.
Nyt on enään katon kiilloittaminen jäljellä. Sitten pääsee vahaamaan korin ja sne jälkeen on vuorossa sisustan pesu ja siivous. Saan nähdä kuinka kauan tässä vielä menee
Käsi pystyy kaikki jotka tekee vastavaa jotta kehtaa laittaa auton edes myyntiin #hullusaabisti
Jatkoin kiilloittamista auton peräpäässä, takaluukku ja takapuskuri sai aivan uudenlaisen kiillon kun jaksoi hetken verran hieroa.
Nyt on enään katon kiilloittaminen jäljellä. Sitten pääsee vahaamaan korin ja sne jälkeen on vuorossa sisustan pesu ja siivous. Saan nähdä kuinka kauan tässä vielä menee
Käsi pystyy kaikki jotka tekee vastavaa jotta kehtaa laittaa auton edes myyntiin #hullusaabisti
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Ensin kova työ ja sitten uusi omistaja naarmuttelee pesemällä väärin ja hinkkaa lumiharjalla lakkapinnan naarmuisen himmeäksi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Älä pelotteleramba kirjoitti:Ensin kova työ ja sitten uusi omistaja naarmuttelee pesemällä väärin ja hinkkaa lumiharjalla lakkapinnan naarmuisen himmeäksi
Toivottavasti auto saa uuden omistajan joka arvostaa häntä kuten mekin olemme tehneet
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
12h saa kevyesti menemään myllytyksessä Vielä mattamustat kumimaalit takapuskurin "alaosaan".
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)