Jonteri kirjoitti:Jääkö muilla kolkin takaluukun sisälle vettä? Eli jos sateella/sen jälkeen avaa kontin niin luukun sisältä valuu vettä pois niin että pulputus kuuluu ?
Vaikka avon luukku hiukan erilainen niin sama ilmiö. Mulla ei niinkään sateella mutta pesun jälkeen kyllä kun avaa luukun niin jostain sitä valuu pilaamaan pesun tuloksen Vettä menee sisään luukussa olevien takavalojen tai kahvan nurkilta.
- Eihän :saab:ismiin sisälly todellakaan mitään vikoja, koskaan ei oo mitään ollu... tosin työllistäviä ei-toivottuja ominaisuuksia sitten senkin edestä näissä paskoissa...
Saab 9-3 SE 2,0i Cab -98, Opel Kapitän P 2,6 -63 + aina luotettavat Made in Japan (!!) Toyotat Previa -00 & Corolla -05
Jokerman kirjoitti:Mitäs tuollanen vakio 2000 vm 154hp 9-3 vaatis jos haluisi Stage 1,löytyykö Salo/varsinais-suomi alueella osaavia henkilöitä?
Softaajista löytyy lista jostain päin foorumia. Sitten tarvitset autoosi magneettiventtiilin, kannattaa käydä ostamassa marmoritiskiltä t7 magneettiventtiili. Käytännössä ikuinen ja 3 kertaa halvempi kuin t5 magneettiventtiili. Osaava softaaja osaa tehdä ecuun muutokset t7 magneettiventtiiliä varten.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Tarvii Jonterin mainitsemisen lisäksi myös t7 magneettivenalle adapterijohdot liittimillä. Uskaltaa venan ostaa käytettynäkin ja noita t7 vena ja adapterijohdot on foorumillakin välillä myynnissä.tai tekee niistä ostoilmoituksen.
Myös joillain softaajilla löytyy myydä sekä t7 vena että adapteri samalla jos ostaa softauksen ja tekevät sen t7 lisäyksenkin ecuun. Tuota koko paketitia osineen voi kysyä kun löytyy mistä kysellä, muistaakseni ainakin aikaisemmin esim kangasalassa nimimerkki vesa67 sai koko satsin samalla kerralla.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Kuvan vasemmassa yläreunassa näkyy laipallinen 13mm kantilla varustettu pultin kanta.
Onko tuo jonkin sortin tulppa,ihmettelin eilen pultin päässä olevia öljytippoja.
Kyseessä og kolkin vaihteisto
9-3 2001 149hp ilmastointilaitteen kompura leikkasi kiinni ja moniurahihna katkesi. Ei jaksaisi laittaa kuntoon vaan ohittaisin kompuran. Onnistuuko pelkällä lyhyemmällä hihnalla?
juu kyllä pitäis onnistua. Mulla tehtiin aikoinaan niin, ennen kuin saatiin kompura vaihettua uuteen.
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
kävi sitten niin, että 2-tulpan sytytys katosi kokonaan.
OG-93 vm 00. punakasetillinen 2.0T.
Tulpat tarkistettu/vaihdettu. Samoin kasetti. ongelma pysyy samana ja moottori laulaa kolmiäänisenä.
Torque Lite ei ilmoittanut vikakoodia mutta tämä voi olla ko. ohjelman vika.
Esim
Lisääntynyt huohotus-mäntäpistiäinen ( männän ohivuoto )
Polttaa pako tai imusarjassa-venttiilivika. ( auto "yskii" startatessa )
Ylimääräinen kolina-kiertokanki poikki ( yhdessä ex kulkineessa kävi näin, FxxT )
Saako tuohon ng900sen vaihdelaatikkoon tai vaihtimeen osia erikseen? ei lähde pakki enää pois päältä. Siinä on se valkoinen muoviosa joka siirtää vaihdetta katkennut, eli jos nostaa sen vaihdekepin pussin pois niin oikealla puolella oleva valkoinen lärpyke.
Olisko kellään tietoa mikä osanumero olisi kyseessä ja voiko sen vaihtaa mahdollisesti hytin kautta?