![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
viewtopic.php?f=29&t=171353
Okei, hyvä tietää. Täytyy katsoa nuo paikat vielä tarkemmin. Kiitos!petrisa kirjoitti: ↑Ma Tammi 07, 2019 11:11Ei ole herkkä ruostumaan. Kori on kokonaan sinkitty.
Lähteehän sekin tietenkin pinnan kuluessa sitten ruostumaan. Itse en kyllä muista että näissä olisi esim. pohja ollut tuosteessa.
Jos nyt jonkin paikan voi sanoa olevan "paha paikka", niin etulokasuojan kaaren takaosan alakulma. Roiskeläpät estäsisi tämän, mutta onhan ne niin rumat että...
Hiukan sama, mutta lievemin, vaivaa etulokarin etukulmaa siinä muovipuskurin saumakohdassa.
Nämä molemmat paikat on kuitenkin suhteellisen helppo korjata kuntoon, jos niissä ongelmaa on.
Aika monta vaihtokandidaattia tuli katsottua viimesyksynä autoliikkeissä, joten siltä pohjalta sanoisin, että myös takalokarin kaaret alkaa kupruamaan enemmän tai vähemmän jo facelift malleissakin. Virheettömät oli kyllä harvassa.petrisa kirjoitti: ↑Ma Tammi 07, 2019 11:11Ei ole herkkä ruostumaan. Kori on kokonaan sinkitty.
Lähteehän sekin tietenkin pinnan kuluessa sitten ruostumaan. Itse en kyllä muista että näissä olisi esim. pohja ollut tuosteessa.
Jos nyt jonkin paikan voi sanoa olevan "paha paikka", niin etulokasuojan kaaren takaosan alakulma. Roiskeläpät estäsisi tämän, mutta onhan ne niin rumat että...
Hiukan sama, mutta lievemin, vaivaa etulokarin etukulmaa siinä muovipuskurin saumakohdassa.
Nämä molemmat paikat on kuitenkin suhteellisen helppo korjata kuntoon, jos niissä ongelmaa on.
Niitä virheettömiä löytyy sitten ainakin minulta noiden takakaarien osalta. Huonolla hoidolla ei auto ole ollutkaan vaan päinvastoin esim pesujen suhteen. Joten tämä vaikuttanee tuohon.NG900T kirjoitti: ↑Pe Tammi 18, 2019 16:45
Aika monta vaihtokandidaattia tuli katsottua viimesyksynä autoliikkeissä, joten siltä pohjalta sanoisin, että myös takalokarin kaaret alkaa kupruamaan enemmän tai vähemmän jo facelift malleissakin. Virheettömät oli kyllä harvassa.
Joissakin yksilöissä lokasuojamuovi on jostain syystä lähes kiinni kaaripellissä ja väli täynnä möhnää, joten huonolla hoidolla ainakin ei ole ihme, että maali irtoaa taitoksen kohdalta ja tauti etenee.
Irtokumimaton alle vesi varmaan meneekin ja sitä en epäile.NG900T kirjoitti: ↑Pe Tammi 18, 2019 17:26Tähän hieman offtopicina vinkiksi mainittakoon, että näin talvisaikaan kantsii kuljettajan autoon istuessaan kopistella lumet hyvin pois kengistä, nimittäin kantapään kohdalta, kaasupolkimen alapuolella, vähäisetkin sulamisvedet valuu helposti kumimatolta sen alle. Ei pelkästään tuomaan kosteutta, vaan ollessaan jatkuvasti kosteana tekemään myös salakavalasti tuhojaan lattiamaton alle pohjapeltiä vasten.
Kumimattohan tuossa on ilmeisen huonosti suunniteltu kun siinä kohtaa mistä tulvii, ei näytä olevan korotettua reunaa, joka estäisi veden valumisen maton alle. Talvisaikaan myös kuivuu huonosti ja jatkuva kosteus ja likavesi haurastuttaa lattiamattoa siinä "kuopassa" ja imee vettä ja kosteutta entistä helpommin.