Eber ei toimi kunnolla
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: La Tammi 26, 2019 19:23
Eber ei toimi kunnolla
Suhteellisen uutena Saabin 9-3 1.9 Tid -07 omistajana kuljettimessa ilmeni nyt tämän kuuluisan eberin toimimattomuus kun kovat pakkaset alkoi... aiemmin siis (tehdasasenteinen)lisälämmitin ja ajastimella toimiva eberi toimivat kuin unelma ja auto oli lämmin kuin saharan hiekka keskipäivällä. Sitten alkoi ongelmat... laite ei lähtenyt ajastettuna päälle ja nyt tilanne on sellainen kun auton käynnistää niin lisälämmitin kyllä yrittää käydä hetken mutta sammuu sitten Ongelmana on tietysti nyt sekin että ilmeisesti moottorilämmöt on riippuvaisia tästä lisälämmittimestä kun lämpömittari roikkuilee neljännesviivan kohdilla kokoajan eikä oikein nouse... Ennen heittämällä puolessa välissä. Kysymys kuuluu että mikä vaivaa tuota eberiä? Vikakoodit sanoi että "liekki ei pala".
Re: Eber ei toimi kunnolla
Onko auton kello oikeassa ajassa.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: La Tammi 26, 2019 19:23
Re: Eber ei toimi kunnolla
Vaikuttaako se lisälämmittimen toimintaan...??
Re: Eber ei toimi kunnolla
Ajastukseen kello tietenkin vaikuttaa, mutta auton käynnistyksen jälkeinen sammuminen ei voi johtua kellosta. Oikeat vikakoodit auttaisivat pidemmälle ja ne saa selville techillä. Luultavasti eberin ohjainlaite on hajalla...
Vaihtoehtoiset ratkaisut varaosalle:
viewtopic.php?f=19&t=187636
https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... heater-376
Eski
Vaihtoehtoiset ratkaisut varaosalle:
viewtopic.php?f=19&t=187636
https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... heater-376
Eski
Re: Eber ei toimi kunnolla
Saako tuon ohjainlaitteen irroitettua ilman että pitää koko laite ottaa esille.
Hese
Re: Eber ei toimi kunnolla
Eipä oikein, ohjainkortti on käytännössä laitteen yläosa. Tuo vikakoodi ei nyt viittaa yleisimpään ohjainlaitevikaan, joka generoi paloilmapuhallinvikaa. On noissa toki muitakin vikoja ollut.
Haulla löytyy paljon tietoa aiheesta, etenkin tuolta dieselpuolelta.
Haulla löytyy paljon tietoa aiheesta, etenkin tuolta dieselpuolelta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Eber ei toimi kunnolla
Onko akussa riittävästi virtaa?
Re: Eber ei toimi kunnolla
Vahdettiin tuo ohjainlaite kunnostettuun on ainakin toistaiseksi lähtenyt käyntiin ajatuksella, mitä ei aikaisemmin tehnyt. Vanha lähti vaihdossa tekijälle. Kyseessä Aero TTID aut.
Hese
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: La Tammi 26, 2019 19:23
Re: Eber ei toimi kunnolla
Kannattaa nyt joka tapauksessa nostaa eberi pois paikoiltaan ja hommata huolto-osat valmiiksi. Jos kaikki näyttää muuten hyvältä lienee vika ohjainlaitteessa. Oireet nyt kuulostavat ohjainlaitevialta, noita on ollut paljon.
Jos ei koneen lämmöt nouse lainkaan normaaleiksi maantieajossakaan ilman eberiä niin termari vaihtoon.
Jos ei koneen lämmöt nouse lainkaan normaaleiksi maantieajossakaan ilman eberiä niin termari vaihtoon.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: La Tammi 26, 2019 19:23
Re: Eber ei toimi kunnolla
Joo jotain sen tapaista tässä nyt on meneillään kunhan saan kuljettimen aikaiseksi viedä pajalle. Mutta kyllä lämmöt nousee maantieajossa normaaleiksi kaupunki ja lyhyessä ajossa lämmöt "roikkuu"SS kirjoitti: ↑La Helmi 23, 2019 17:40Kannattaa nyt joka tapauksessa nostaa eberi pois paikoiltaan ja hommata huolto-osat valmiiksi. Jos kaikki näyttää muuten hyvältä lienee vika ohjainlaitteessa. Oireet nyt kuulostavat ohjainlaitevialta, noita on ollut paljon.
Jos ei koneen lämmöt nouse lainkaan normaaleiksi maantieajossakaan ilman eberiä niin termari vaihtoon.
Re: Eber ei toimi kunnolla
Minkälaisella ulkolämpötilalla ja ACCn asetuksilla lämpömittarin neula alkaa kaupunkiajossa roikkua? Nollakelillä pitäisi ehjällä termarilla kyllä pysyä neula vaakatasossa kaupungissakin, oli Eberiä eli ei. Ilman Eberiä se lämpöjen nousu siihen vaakatasoon voi toki kestää aika kauan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: La Tammi 26, 2019 19:23
Re: Eber ei toimi kunnolla
Joo kyllä se aika kauan kestää että nollakelin yläpuolella ollessa lämmöt nousee puoleen väliin kaupunkiajossa. Acc on siinä 23, 24AZP kirjoitti: ↑La Helmi 23, 2019 21:20Minkälaisella ulkolämpötilalla ja ACCn asetuksilla lämpömittarin neula alkaa kaupunkiajossa roikkua? Nollakelillä pitäisi ehjällä termarilla kyllä pysyä neula vaakatasossa kaupungissakin, oli Eberiä eli ei. Ilman Eberiä se lämpöjen nousu siihen vaakatasoon voi toki kestää aika kauan.
Re: Eber ei toimi kunnolla
Saabin lämppäri on melko tehokas fiatin dieselille. Jos tykkää lämpimästä kabiinista, niin neula roikkuu lämpimämmillä keleillä kuin viileämmällä ohjaamolla. Mun normiasennolla ACC 21 asteessa voi kaupungissa neula roikkua tuolla -10 asteen alapuolella, mutta ei sitä ennen. Eberillä ei ole roikkumisen kanssa tekemistä, koska se sammuu jo ennen kuin neula nousee vaaka-asentoon, ja vastaavasti koneen viilentyessä neula alkaa roikkua monta astetta ennen kuin Eberi astuu kehiin. Eberillä siis neulaa ei voi vaakatasossa pitää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: La Tammi 26, 2019 19:23
Re: Eber ei toimi kunnolla
Jaa vai Fiatin dieselit näissä onkin? Mä kuulin eräältä taholta että FordinAZP kirjoitti: ↑Su Helmi 24, 2019 14:10Saabin lämppäri on melko tehokas fiatin dieselille. Jos tykkää lämpimästä kabiinista, niin neula roikkuu lämpimämmillä keleillä kuin viileämmällä ohjaamolla. Mun normiasennolla ACC 21 asteessa voi kaupungissa neula roikkua tuolla -10 asteen alapuolella, mutta ei sitä ennen. Eberillä ei ole roikkumisen kanssa tekemistä, koska se sammuu jo ennen kuin neula nousee vaaka-asentoon, ja vastaavasti koneen viilentyessä neula alkaa roikkua monta astetta ennen kuin Eberi astuu kehiin. Eberillä siis neulaa ei voi vaakatasossa pitää.