Mitkä öljyt lootassa.

Ja käsittääkseni loota on sama ZF4HP18 ja samoilla välityksillä. (Ei ole kuitenkaan varmaa tietoa) mutu tuntuma.

ONNEKSI olkoon.ng900aero kirjoitti:JABADABADUU![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Filtteri vaihdettu ja ajettu 70 km:n koeajo, kulutus: mittarin mukaan 103km/h 7.7-7.8L, 90km/h 7.4L, 80km/h 7.2L, ja taajamassa 62km/h 6.3-6.5LJa kun mittarissa oli 120km/h niin kulutus oli 8.2-8.3L
Ja sitten kun ajelin loppupätkän vähän huolimattomasti, välittämättä kulutuksesta niin mittariin tuli lukema 8.4L, eli nuo ovat jo normaaleja lukemia ja täysin hyväksyttäviä, ottaen huomioon että on talvi ja alla nastarenkaat.
Vanhasta filsusta tuli jotain mustaa liejua, koska ties vaihdettu. Eli kulutus tippui lähes 2 litraa, uskomatonta, suosittelen filtterin vaihtoa varauksetta.
Nyt vielä pitäisi saada tuo "saabille tyypillinen huurtumisongelma" kuriin, täytyy tsekata ekaksi raitisilmasuodatin ja sisäilmankierron läppä.
Joissakin suodattimissa on aktiivihiili kerros mukana, se tuntuu aika tahmealta siinä pinnassa.ng900aero kirjoitti:Kyllä kannattaa vaihtaa, itse nostin oikeaa takakulmaa 20 cm ylöspäin ja vaihdoin sen tuossa pihassa, kumimatto polvien alla, meni 15min.
Sisäilmankierto pelasi, läppä kääntyi kuten pitikin, mutta se raitisilmasuodatin![]()
en ole noin likaista ennen nähnyt, ei yksinomaan likainen, vaan siinä oli 2mm kerros mustaa töhnää päällä.. epäilin sisäilmankierron jumittuneen koska ei ollut vaikutusta oliko päällä vai ei, nyt on erona se että kun on auki niin kabiiniin tulee raitista ilmaa. Jäähdytysnestettä ei oikeastaan ollut mennyt, oli samassa kuin viikko sitten, mutta saattaa se kenno pikkuisen päästää läpi, nyt kuitenkin mukavampi ajella kun ei meinaa tukehtua