Edit: En nyt tiedä tuliko tämä oikeaan paikkaan mutta siirtäkää jos tuli?
Otsikossa oleellinen, kiinnostaisi tietää miten moisen tehomäärän saisi aikaan?
Kysymys heräsi kun kamun kanssa oltiin Kauhavalla katsomassa katuautokisoja lauantaina ja me alettiin miettiä jotain "outoa" tekniikka/kori yhdistelmää millä vois rällätä lentokenttäkisoissa. Eli joku kevyt takavetoinen laitos mihin sovittaisi Saabin koneen ja sen perään jonkun laatikon, ehkä jenkkiautomaatin. H-kaavio askilla kiihdyttely on ollut aina vähän niin ja näin, ajat heittelee 5 sekuntia lähtöjen välillä.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Suorakytkentälaatikot maksaa maltaita, ei nekään kiinnosta sen vuoksi.
Tehomäärä nyt on hihasta repäisty, mietittiin vaan että mitä paikalla olleet 4 pyttyiset turboautot tuottaa, taisi muutamalla tehot mennä tuonkin yli.
Käsittääkseni vanhempi B2x4 lohko ja osat on melko umpirautaa jotka kestäisi enemmänkin rääkkiä?
Ja tätä konetta löytyy viimeisistä 9000 malleista? Onko näissä kampuran öljynkierrossa joku ongelma, tuntuu että jos joku Saabin koneista leipoo niin kampuran laakerit on yksi vika?
Vaihtoon menisi männät, veivit, suuttimet ja turbo nyt ainakin, mitä muuta?
Ja tarkennan nyt vielä, etten ole uhoamassa täällä että "tämmösen mä rakennan", mutta ihan aidosti kiinnostaa että miten toi olis mahdollista.