Millä osilla Saabin koneesta saa yli 600hv?
Millä osilla Saabin koneesta saa yli 600hv?
Moro.
Edit: En nyt tiedä tuliko tämä oikeaan paikkaan mutta siirtäkää jos tuli?
Otsikossa oleellinen, kiinnostaisi tietää miten moisen tehomäärän saisi aikaan?
Kysymys heräsi kun kamun kanssa oltiin Kauhavalla katsomassa katuautokisoja lauantaina ja me alettiin miettiä jotain "outoa" tekniikka/kori yhdistelmää millä vois rällätä lentokenttäkisoissa. Eli joku kevyt takavetoinen laitos mihin sovittaisi Saabin koneen ja sen perään jonkun laatikon, ehkä jenkkiautomaatin. H-kaavio askilla kiihdyttely on ollut aina vähän niin ja näin, ajat heittelee 5 sekuntia lähtöjen välillä.
Suorakytkentälaatikot maksaa maltaita, ei nekään kiinnosta sen vuoksi.
Tehomäärä nyt on hihasta repäisty, mietittiin vaan että mitä paikalla olleet 4 pyttyiset turboautot tuottaa, taisi muutamalla tehot mennä tuonkin yli.
Käsittääkseni vanhempi B2x4 lohko ja osat on melko umpirautaa jotka kestäisi enemmänkin rääkkiä?
Ja tätä konetta löytyy viimeisistä 9000 malleista? Onko näissä kampuran öljynkierrossa joku ongelma, tuntuu että jos joku Saabin koneista leipoo niin kampuran laakerit on yksi vika?
Vaihtoon menisi männät, veivit, suuttimet ja turbo nyt ainakin, mitä muuta?
Ja tarkennan nyt vielä, etten ole uhoamassa täällä että "tämmösen mä rakennan", mutta ihan aidosti kiinnostaa että miten toi olis mahdollista.
Edit: En nyt tiedä tuliko tämä oikeaan paikkaan mutta siirtäkää jos tuli?
Otsikossa oleellinen, kiinnostaisi tietää miten moisen tehomäärän saisi aikaan?
Kysymys heräsi kun kamun kanssa oltiin Kauhavalla katsomassa katuautokisoja lauantaina ja me alettiin miettiä jotain "outoa" tekniikka/kori yhdistelmää millä vois rällätä lentokenttäkisoissa. Eli joku kevyt takavetoinen laitos mihin sovittaisi Saabin koneen ja sen perään jonkun laatikon, ehkä jenkkiautomaatin. H-kaavio askilla kiihdyttely on ollut aina vähän niin ja näin, ajat heittelee 5 sekuntia lähtöjen välillä.
Suorakytkentälaatikot maksaa maltaita, ei nekään kiinnosta sen vuoksi.
Tehomäärä nyt on hihasta repäisty, mietittiin vaan että mitä paikalla olleet 4 pyttyiset turboautot tuottaa, taisi muutamalla tehot mennä tuonkin yli.
Käsittääkseni vanhempi B2x4 lohko ja osat on melko umpirautaa jotka kestäisi enemmänkin rääkkiä?
Ja tätä konetta löytyy viimeisistä 9000 malleista? Onko näissä kampuran öljynkierrossa joku ongelma, tuntuu että jos joku Saabin koneista leipoo niin kampuran laakerit on yksi vika?
Vaihtoon menisi männät, veivit, suuttimet ja turbo nyt ainakin, mitä muuta?
Ja tarkennan nyt vielä, etten ole uhoamassa täällä että "tämmösen mä rakennan", mutta ihan aidosti kiinnostaa että miten toi olis mahdollista.
Re: Millä osilla Saabin koneesta saa yli 600hv?
Mulla on sellainen mielikuva, että B204 koneesta olisi nokkakeppejä, venttiilinjousia ja porttausta lukuun ottamatta irrotettu yli 600hp vakio sisuskaluilla.
En nyt vaan millään muista kenen auto oli kyseessä, taisi olla '99 9-3 jolla ajettu mailin vetoja.
muoks: video lisätty
En nyt vaan millään muista kenen auto oli kyseessä, taisi olla '99 9-3 jolla ajettu mailin vetoja.
muoks: video lisätty
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Millä osilla Saabin koneesta saa yli 600hv?
Oho?!
Kuinkahan pitkäikäinen toi on ollut?
Pakko nostaa hattua.
Kuinkahan pitkäikäinen toi on ollut?
Pakko nostaa hattua.
Re: Millä osilla Saabin koneesta saa yli 600hv?
Tuosta saattaa saada ideaa:
http://www.serioussaab.co.uk/articles_p ... ibute.html
http://www.serioussaab.co.uk/articles_p ... ibute.html
900 T8 vm. 1987
9-3 2.0t vm. 2000
9-3 2.0t vm. 2000
Re: Millä osilla Saabin koneesta saa yli 600hv?
Onkohan herra tällä foorumilla?subzer0 kirjoitti: ↑Ma Elo 19, 2019 09:51Tuosta saattaa saada ideaa:
http://www.serioussaab.co.uk/articles_p ... ibute.html
Hitto, tossa on jo voimaa.
Suoritus kestää tuossa lajissa pidempään, mutta tiedä sitten miten erilaiset rasitukset tulee kun slickseillä lähdetään liimaradalla?
Kai ne voimat kuitenkin enempi rikkoo voimansiirtoa, ainakin kamuilla on kertynyt vuosien aikana kallista romua hyllyihin.
Re: Millä osilla Saabin koneesta saa yli 600hv?
Itellä selviää jos aikataulut ei kuse niin syksyllä penkkiin ja sitä yli kuuttasataa jahdataan..Voin laittaa tänne infoa ja käppyrää..
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Millä osilla Saabin koneesta saa yli 600hv?
Toivotaan että saat pelit dynotettua ja kaikki speksit kiinnostaisi tietää.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Millä osilla Saabin koneesta saa yli 600hv?
mä muistan sen maptunin penkitystapahtuman silloin aikoinaan lappeenrannassa ku eka oma tuning tonnari ajettiin penkkiin kiinni ja vakio ilmanputsari kiinni yli 500 heppaa. Siin penkin omistajakin ihmetteli et mitä hittoa . .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Millä osilla Saabin koneesta saa yli 600hv?
Mitäs sille oli tehty?
Ja ei ne kartiosuodattimet taida lisätä kuin ääntä?
Ja ei ne kartiosuodattimet taida lisätä kuin ääntä?
Re: Millä osilla Saabin koneesta saa yli 600hv?
Ng900 muinoin 2006-2007 pienemmillä 297hv/ ( rajoitetulla väännöllå) 495Nm paras penkkitulos tuli orkkissuodattimella, sitten liki sama vv-paneeli ja huonoin oli vv-kartio konehuoneessa. Noissa tuosta ylöspäin tehoista ei tietoa onko joku vertaillut. Suurin moka tuossa vehkeessä oli decat.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Millä osilla Saabin koneesta saa yli 600hv?
Pitää muistaa että niitä kartiosuodattimia ja vv-paneeleja on montaa eri valmistajaa ja valmistajilla monta eri mallia. On tiheää,ei tiheää ja eri materiaaleja.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Millä osilla Saabin koneesta saa yli 600hv?
https://www.instagram.com/p/B1ZLBLUH-64 ... amjnt5w1je
Tos o toi kyseinen pata. 100% ehjänä purettu.
jeeeeeee!
Re: Millä osilla Saabin koneesta saa yli 600hv?
Katos vaan!
Melkoinen osoitus osien kestosta.
Just näinkin facessa sun päivityksen, nyt vasta yhdistin nimimerkin.
Jään seuraamaan tilannetta.
Melkoinen osoitus osien kestosta.
Just näinkin facessa sun päivityksen, nyt vasta yhdistin nimimerkin.
Jään seuraamaan tilannetta.
Re: Millä osilla Saabin koneesta saa yli 600hv?
Olen toinen videon auton rakentajista ja artikkelin kirjoittaja. Myin auton nyt keväällä pois niiki riku rikhardille ja tallin periltä osia vähän sinne ja tänne, mm ex alakerta päätyi kemelle, mikä taannoin sai väistyä jykevämmän tieltä (takomännät/h-profiili yms).
Mitäkö kesti?
Rikki tätä pataa ei ajamalla saatu aikana kun oli autossa kiinni. Yrityksen puutteesta ei voi syyttää kun padalla vedetty mailivetoja toistakymmentä yhteensä neljässä eri tapahtumassa ja säätövetoja siinä määrin mitä harvaan autoon tulee elinkaarensa aikana
Kovakantinen takopatti 9k+ kiekkarajalla sen sijaan sanoi kukkuu (käkikello) muutaman kymmenen täysteho säätövedon jälkeen, minkä jälkeen kiekkaraja tuli palautettua takaisin 8k rpm tasoon.
#1730
500whp.net member
500whp.net member