Ongelma ilmeisesti selvisi jo, mutta onko arvon veljillä ja sisarilla käsitystä tuon koneen sielunelämästä sen verran, että mitä oikein tapahtui? Autossa on ollut pieniä ongelmia käynnistyä kun tankissa on about 10 litraa tankissa ja seisoo vaikkapa työpäivän. Epäilin että vuotaa linjaston tyhjäksi, joten tankin päälle hommiin siis. Ja tietysti heti ekana paluupuolen liitintä irroittaessa liitin poikki. No, siihen tuli viriteltyä yhtä sun toista, oikeaa osaa odotellessa, mutta tässä samalla tuli käytettyä koko pumppu irti, putsasin sieltä kaiken ja tsekkasin että tankin puolella kaikki on ok. No niin, sitten itse ongelmaan.
Kun kasasin kaiken uudelleen nippuun, eli linjasto varmasti tyhjänä, ei sitten millään käyntiin. Ei edes luvannut. Koitin pyöritellä pumppua ulkoisella virralla, näytti ettei paluupuolelle oikein tule edes virtausta. Koitin irrottaa painepuolen liittimen, bensat naamalle

Pumppu siis toimi hienosti, tuntui vaan ettei koneelle asti mene millään bensaa. Useampia kertoja pyörittelin käytin pumppua minuuttikaupalla ulkoisella virralla. sitten liitin kiinni ja startti. Eikä vaan lupaakaan. Kunnes yhden kerran, starttasin tuon niin että oli tuo ulkoinen virta kiinni, ja pumppu valmiiksi käynnissä. Ja kas, lähti käyntiin. Vähän ontuen mutta pikkuhiljaa tasaantuen. Kun käynti tasaantui, sammutin, laitoin liittimen kiinni, ja uusi yritys. Ja kas, käyntiin. Käyttelin sitä pitkään tuossa, sammuttelin ja kokeilin, ja toimii nyt just niinkuin pitääkin. Toki paluupuoli on viritetty nyt letkulla suoraan tankin kannen liittimeen, joten takaiskua ei ole joten pitänee pitää reilummin bensaa tankissa uutta osaa odotellessa.
Mutta kuitenkin ... mikä juoni siinä voi olla, että kone piti kerran saada käyntiin vippaskonsteila, ja sen jälkeen koko ongelma poistui?