Käytin autoani, OG-900 -87, käsijarru etupyöriin, katsastuksessa:
Käsijarrun arvot oli vasen 1,2 ja oikea 0,7 kN.
Katsastusmies hylkäsi ja sanoi, että liian huonot arvot: pitää korjata.
Mielestäni käsijarru toimii riittävästi, jopa hyvinkin.
Olihan epätasapainoa eri puolilla, mutta liekö tuosta seisotettaessa haittaakaan?
Mitenkähän pykälät menevät, kuinka paljon jarrutusvoiman tulee olla?
Miten saisi tehoa lisää?
Itse käyttöjarrut toimivat (myös) moitteettomasti.
Käsijarrun teho, jarrutusvoima ?
Käsijarrun teho, jarrutusvoima ?
Suap, jos suap.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8098
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Seisontajarrun kokonaisjarruvoima pitää olla vähintään 18% auton kokonaismassasta. Puoltamista sallitaan 70% seisontajarrulle.
Väittäisin, että noilla arvoilla olisit kyllä jossain vähän vähemmän nipolla katsastusasemalla päässyt läpi, jos ei muuta vikaa havaittu...
Väittäisin, että noilla arvoilla olisit kyllä jossain vähän vähemmän nipolla katsastusasemalla päässyt läpi, jos ei muuta vikaa havaittu...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kiitos tiedoista
Ei ollut ainoa vika, joten ei niin harmittanut.
Tosin ainoa sellainen vika, jonka korjaaminen ei itseltä mahdollisesti onnistu.
18 % kokonaismassa on siis jotain 0,18 x 1700 kg = 300 kg eli 3 kN.
Tuo tuntuu aika kovalta.
Tosin ainoa sellainen vika, jonka korjaaminen ei itseltä mahdollisesti onnistu.
18 % kokonaismassa on siis jotain 0,18 x 1700 kg = 300 kg eli 3 kN.
Tuo tuntuu aika kovalta.
Suap, jos suap.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.
Saab OG 9-3, 1998 ja 2000.
Saab NG 9-3 2008.
Saab 9-5 Aero, 2004.
Peräkärryn taka-akseli Saab 95, vm. 1971.
Omaa kokemusta malleista 99,900 og, 900 ng, 9000 cd ja 9-3 og(/ng) ja 9-5 og.