Töissä on (kun ajoissa ehtii) lämmin autohalli, jossa auto aikuisten oikeasti kuivaa. Siellä on myös hyvä käsinpesupalvelu. Ei ilmainen, mutta ei hinnalla pilattukaan.
Kotipihassa käytän Tokmannilta ostamaani ei-halvinta puolipeitettä, jolla saa katon vyötärilinjaa ja takaluukkua myöten suojaan. Käytän sitä ympäri vuoden, säiden mukaan. Laitan sen sateella ajon jälkeen myös märän katon päälle vähentämään katon vesikuormaa. Se on kevyt ja sateen jälkeen katto pääsee kuivumaan sen allakin, kun vähänkään tuulee. Kesällä se suojaa myös linnuilta, joilla tuntuu olevan joku fetissi paskoa just siihen rättikatolle.

Suunnitteilla on tehdä oma tukevampi kangaspeite katolle, mutta se nyt on vielä työn alla.
Kattoon olen laittanut/laitattanut vettä hylkivän käsittelyn, mikä on ihan ehdoton vaikka ajelisi vain palmujen alla.
Talviajossa NG avo on huoleton siinä missä katollinenkin. Toki olen ajotavaltanikin sellainen, etten roiku edelläajavan /Cssä keräämässä kaikkea kuraa autooni. Asiallisella turvavälillä ajaessa katto säästyy aika hyvin suolakuralta. Siinä tosin on se tunnettu haittapuoli, että joku audi tai bemari yrittää aina oikealta ohi, kun luulevat ajavansa nopeammin hengittämällä edelläajavan niskaan. Olen koittanut ymmärtää, että järki on katoava luonnonvara.
Pienenä luksuksena laitoin lohko- ja sisälämppärin lisäksi akkulaturin. Eli aina kun lämmittää autoa, myös akku latautuu. Voin lämpimästi suositella, vaikka laturin hinnassa onkin suolainen kate.