Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Voisiko tähän vaikuttaa paniikki? Hiha-arvioni nimittäin on, että avojen tarjonta on vähentynyt radikaalisti muutamassa vuodessa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
No se on totta, mutta miksi sitä NG9-3 avoa pitäisi säästellä toisin kuin Sedania tai Combia?repa kirjoitti: ↑La Joulu 21, 2019 20:54Niin kuin kirjoitin, se suolapaska kyllä iskee kaikkiin autoihin, merkistä ja mallista riippumatta.
Luullaan että kun alusta on suojattu muovilla, että se on ruostevapaa ja siihen ei hapan iske.
Mutta jokainen tulee omalla uskollaan autuaaksi, joten kiitos ja näkemiin.
Ajettavaksihan nuo autot on tehty, eikä olemaan koristeena.
Jos tuolla ajatusmaailmalla ajateltaisiin, että autoa pitäisi säästellä, niin sitten ei kannattaisi ajaa talvella laisinkaan, vaan käyttää julkisia liikennevälineitä
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Ei varmaan paniikki, mutta nyt nuo NG9-3 avot alkavat olla hintojensa puolesta lähes normaalin suomalaisen autonostajan (tällä hetkellä Suomen teillä olevien autojen keskihinta on 3 600 €) saavutettavissa/ostettavissa.
Kyllä noita avoja on tarjolla lähes kiitettävästi, jos katsoo esimerkiksi AutoUnclen, AutoScout24:n ja Mobile.de:n sivuja.
Sitten on vain kyse siitä, mikä on budjetti, mistä saakka autoa jaksaa lähtee hakemaan/järjestää hakemisen, ja mitkä ovat auton varusteet.
Jos auton arvo on esimerkiksi 3 000 - 8 000 €, niin ei oikein kannata maksaa millekään ammattimaisesti autoja Suomeen tuovalle firmalle 1 500 - 2 500 € tuollaisen auton maahantuonnista, vaan hoitaa asia itse.
Lisäksi täällä Etelä-Suomessa alkavat talvikelitkin olla pikkuhiljaa sellaiset, että avolla voi vaivattomasti ajaa läpi vuoden. Tätä kirjoittaessa Helsingissä ei ole lainkaan lunta, kun taas Lahden pohjoispuolelle mentäessä sitä alkaa jo olla.
Mutta tuohon paniikkiin vielä liittyen: eräs brittiläinen NG9-3 vm. 2009 avon omistaja oli paalaamassa autoaan moottorivaurion vuoksi, mutta päätyi sitten myymään auton osina. Ei tuo moottori niin kallis ole etteikö sitä voisi vaihtaa, jos on todellinen Saabisti ja pitää autostaan, mutta jos se on vain auto muiden autojen joukossa, niin sitten jotenkuten ymmärrän asian
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Harva Suomessakaan jaksaa alle tonnin helmeen konetta vaihtaa
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Riippuu siitä, kuinka kova fani ja omistautunut on jollekin tietylle automerkille.
Jollekin toiselle se moottorivikainen auto saattaa olla aarre, kun taas joku toinen voisi olla jo paalaamassa sitä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Liittyen vielä tuohon aiempaan kommenttiini, että NG9-3 avojen hinnat ovat nykyään "normaaleille suomalaisille autonostajille" sopivammalla tasolla:
tuosta lähtisi budjettihintaan NG9-3 CV 1.9TiD jollekin vaikka kohtuuhintaiseksi kesäautoksi. Ajettu 225 000 km, speksien mukaan ollut vain yhdellä omistajalla:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... um=android
Jos minulla ei olisi tuota nykyistä cabbea, hakisin todennäköisesti tuon "pois kuleksimasta", koska sen loppuhinta täällä Suomessa olisi todennäköisesti jossain 4 500 € paikkeilla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Aikamoista kun projektiketjussa on 82 viestiä jo ennen kuin autoa on edes saatu kotiin asti. Tää foorumi on selvästi vielä hyvissä voimissa, vaikka toisinaan muuta väitetäänkin.
Hyvää joulua projektipajalle Sipooseen!
Hyvää joulua projektipajalle Sipooseen!
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Tänäänhän se auton pitäisi tulla Sipooseen. Täällä odotellaan ensi kokemuksia fiilistelystä
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Tänään hän saapuu lopultakin kotiin! Matka oli oli pitkä ja niin oli odottajan aikakin. Aamulla suuntasin ensimmäisenäkäymään katsastuskonttorilla hakemaan tarrakilvet jotta pääsemme ajelemaan avolla saman tien. Ensimmäisenä otin avon talliin ja tein perus tarkistuksia, öljynmäärä, jäähdytinnesteen pakkasen kestävyys ym. Samalla vaihdoin alle myöskin talvirenkaat.
Kun kaikki tarkistukset oli tehty lähdimme koeajolle. Ajoimme lenkin Kerava-Tuusula-Paippinen ja kaikki tuntui autossa toimivan kuten pitääkin. Kun pääsimme kotiin oli auto sen verran kuraantunut että päätin vielä pestä auton ja samalla puhdistaa ja suojata rättikaton joka oli jo alkanut kasvaa sammalta. Pesuun käytin Pro Kleen vaahtopesua esipesuun, Q2M Bathe+ shampoota ja viimeistelin Q2M Wet coat:lla. Katon pesin ja suojasin Valet Pro:n kangaskaton aineilla.
Kun kaikki tarkistukset oli tehty lähdimme koeajolle. Ajoimme lenkin Kerava-Tuusula-Paippinen ja kaikki tuntui autossa toimivan kuten pitääkin. Kun pääsimme kotiin oli auto sen verran kuraantunut että päätin vielä pestä auton ja samalla puhdistaa ja suojata rättikaton joka oli jo alkanut kasvaa sammalta. Pesuun käytin Pro Kleen vaahtopesua esipesuun, Q2M Bathe+ shampoota ja viimeistelin Q2M Wet coat:lla. Katon pesin ja suojasin Valet Pro:n kangaskaton aineilla.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Onnittelut! Kokemusasiantuntijana oletan, että fiiliksesi lienee aika messevä!
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Nyt on nättiä, onnittelut! Jos ois mun kiesi niin eka modaus ois mallitekstit pois.
Saitko nuo sammalet pois? Mä olen kokeillut useampia aineita ja sitkeimpiin vihreisiin läntteihin ei tunnu tehoavan mikään.
Saitko nuo sammalet pois? Mä olen kokeillut useampia aineita ja sitkeimpiin vihreisiin läntteihin ei tunnu tehoavan mikään.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Kiitoksia
Kaikkia en saanut pois, joutuu toistaa pesun vielä uudestaan että saisi loput pois...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Sammaleet lähti kun toisti puhdistuksen, käytin ihan harjaa jotta kaikki orgaaninen lähti pois.
Katto vaatii selvästi useamman käsittelyn suoja-aineella koska ensimmäisen jälkeen vesi ei vielä pisaroitunut katolla. Otin auton takaisin talliin ja suojasin katon ympäristön, sitten suihkutin katon suoja-ainetta vielä kahdesti peräkkäisinä päivinä antaen katon kuivua välissä yön yli. Käsittelyyn meni nyt siis koko pullo suoja-ainetta, jos tulos ei vieläkään ole haluttu joudun hankkimaan toista suoja-ainetta.
Katto vaatii selvästi useamman käsittelyn suoja-aineella koska ensimmäisen jälkeen vesi ei vielä pisaroitunut katolla. Otin auton takaisin talliin ja suojasin katon ympäristön, sitten suihkutin katon suoja-ainetta vielä kahdesti peräkkäisinä päivinä antaen katon kuivua välissä yön yli. Käsittelyyn meni nyt siis koko pullo suoja-ainetta, jos tulos ei vieläkään ole haluttu joudun hankkimaan toista suoja-ainetta.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
On tuossa kova homma, mutta kannattaa tehdä tuo huolella! Hieno auto ja Sinun käsissäsi vain komistuu! Hyvää Tapania!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Saab 9³ 1.8t Cabriolet My09
Hyvää työtä!
Siinä saattaisi olla jonkin verran menekkiä, jos joku suunnittelisi tähän facelift -malliin passelit roiskeläpät.
Siinä saattaisi olla jonkin verran menekkiä, jos joku suunnittelisi tähän facelift -malliin passelit roiskeläpät.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621