9-5 Öljyvuoto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
latejii
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Syys 11, 2004 09:36
Paikkakunta: oulu

9-5 Öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja latejii »

Lohko märän näköinen vaihdelaatikon ja moottorin liitoskohdasta. Liekkö samaa vikaa kuin tonnarissa?? Entäpä lääke? muutama tippa löytyy yön jälkeen auton alta. :cry:
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ettei vaan vuoda vetoakselin/laatikon stefan välistä? Itselläni korjattiin tuo vuoto ihan äskettäin stefa + uusiholkki laatikon päähän.
latejii
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Syys 11, 2004 09:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja latejii »

Tarvii käyttää montun päällä, että pääsis näkemään paremmin mistä se öjy tulee..
samppe
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 11:24
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja samppe »

Itse huomasin samanlaista vuotoa oman autoni alla kun vaihdoin öljyjä. Tod. näk. vuotaa juuri tuolta vetoakselin juuresta. Mitäs maksaa osat kyseiseen remppaan ja onko iso töinen? Jos vaikka onnistuis itse vaihtaa.
9000 CD 2.0i -95
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mulle soittivat tuolta Mäkelän autosta että stefat olivat pikkasen falskanneet, uusittiin kytkinremontin yhteydessä, samoin molempien puolien koiranluut pistettiin uusiksi, tais olla syy pieneen naputukseen montuissa, kumma kun ei nuo "luut" vaikuttaneet ajettavuuten kovinkaan häiritsevästi :?:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

ng900aero : Oliko kallis hinta noilla koiranluiden vaihdolla? Olis itelläkin niiden vaihto edessä kun montoissa tuppaa kolahtelemaan.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Haen auton huomenissa, katsotaan mitä laskuerittelyssä lukee, pelkkä kytkinremontti oli kuitenkin 300, ja kokonaissumma oli 565, sisältäen lootan öljynvaihdon, koiranluut ja nuo stefat vaihdettuna.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Wheelspin
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 15:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Wheelspin »

Kallistuksenvakaajan yhdystankoja, noita ns. "koiranluita" saa Motonetistä muistaakseni noin 17 €/kappale (sama Opelin osa, joka B mallin Vectrassa). Kyseiset osat voi hyvin vaihtaa vaikka itse. Ei muuta kun pyörä pois alta ja kiintoavain kouraan...

Rutina johtunee siitä, että koiranluussa oleva nivel on päässyt kuivumaan ja tiukemmassa töyssyssä vähän rutisee (pakkasilla alkaa äänni ensin kuulumaan). Tässä vaiheessa ei nivel varmaankaan ole vielä niin väljä, että ajettavuuteen vaikuttaa. Tosin on siellä etupäässä muitakin mahdollisia rutinan lähteitä...
9-5 Aero
#2047
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Joo tiesin nuo motonetin luiden hinnat, mahtavatko olla alkuperäisosia? Saabilla luut maksoivat about 40 euroa kappaleelta. En viitsinyt alkaa itse tuota räpläämään ahtaassa tallissa, ja saivat tutkittua koko etu -ja takapään samalla kun auto oli ylhäällä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin