99/90/900 -mallien painoerot?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

99/90/900 -mallien painoerot?

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Ihan mielenkiinnosta olisin udellut, mahtaako joku tietää noiden mallien painoeroja? Tietysti mallin ja varusteiden mukaan vaihtelua mutta ainakin voisi olettaa satkun olevan selvästi painavin.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Esitteistä luetut omapainot:

900 GL -82: 1155-1180 kg
900 Turbo -82: 1225-1265 kg

99 EMS -76: 1160 kg

96 GL Super -80: 960 kg
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Saab 900 1987-1993:
Omapaino 1200 - 1450 kg

Saab 900 -1986:
Omapaino 1200-1350 kg

Cabriolet (1987-1993) on tietysti painavin:
Omapaino 1420-1480 kg

Jari laittoikin jo 99/90 painot.
:)
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Paljonkos se H-kone olikaan B-konetta kevyempi?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

jariha kirjoitti:Paljonkos se H-kone olikaan B-konetta kevyempi?
H-koneiden tietoja:

B201 painaa 140 kg
B202 ja B212 painaa 150 kg.

B-moottorista mulla ei tähän hätään ole varmaa tietoa.
Muistaisin painoeron olleen luokkaa 70 kg. B-kone on siis tuon verran painavampi.
Esim. apuakselin poisto kevensi moottoria.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja orava »

Teemu kirjoitti:
jariha kirjoitti:Paljonkos se H-kone olikaan B-konetta kevyempi?
H-koneiden tietoja:

B201 painaa 140 kg

B202 ja B212 painaa 150 kg.

B-moottorista mulla ei tähän hätään ole varmaa tietoa.
Muistaisin painoeron olleen luokkaa 70 kg. B-kone on siis tuon verran painavampi.
Esim. apuakselin poisto kevensi moottoria.
No ei kyllä ole ero 70 kiloa. 10 kiloa väittää ysisatkun korjaamokäsikirjat B-konetta painavammaksi.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

orava kirjoitti:
Teemu kirjoitti:
jariha kirjoitti:Paljonkos se H-kone olikaan B-konetta kevyempi?
H-koneiden tietoja:

B201 painaa 140 kg

B202 ja B212 painaa 150 kg.

B-moottorista mulla ei tähän hätään ole varmaa tietoa.
Muistaisin painoeron olleen luokkaa 70 kg. B-kone on siis tuon verran painavampi.
Esim. apuakselin poisto kevensi moottoria.
No ei kyllä ole ero 70 kiloa. 10 kiloa väittää ysisatkun korjaamokäsikirjat B-konetta painavammaksi.

Kiitos oikaisusta, kuten sanoinkin tuo oli hatara veikkaus.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin