Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6252
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:
Pe Tammi 17, 2020 11:01
Sijoituskohdetta käyttöautosta oli se Saab tai Tesla tuskin saa. Pitää hommata ihan joku muu kulkine sitä varten.
Tuskin mikään auto on "sijoituskohde". Arvo laskee kuin lehmänhäntä :roll:

Mutta onhan se sillä tavalla sijoituskohde, jos uskoo sillä säästävänsä rahaa autoilussa.
Se todennäköisesti vaatii kuitenkin sen, että dumppaa auton ennen kuin sen akkujen vaihto tulee ajankohtaiseksi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6252
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

2.polvi kirjoitti:
To Tammi 02, 2020 14:44

Kovin montaa vuotta tuskin menee siihen, että moinen käyttöautoksi tulee.
Sitä NEVSiä odotellessa... :roll:
Toivottavasti niitä alkaa pukkaamaan ulos tehtaan linjalta ensi vuonna 👍

Offtopicia: sitten täytyisi vain jotenkin hoitaa tuo latausasia kuntoon omassa kotitaloudessa.
Latauspisteen hankkiminen oli ainakin 1-2 vuotta sitten joku 3 000 € investointi.

Taloyhtiömme entinen isännöitsijä ehdotti minulle (kun olen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja), että taloyhtiömme tulisi valmistautua uuteen lakiehdotukseen, jossa kaikille halukkaille taloyhtiön osakkkaille, jotka omistavat plug-in hybridin tai sähköauton pitäisi kustantaa henkilökohtainen latauspiste taloyhtiön kustannuksella. Koska nykyiset lämmityspistokkeet ovat 1-vaihe sähköllä, 10A sulakkeella ja 2 tunnin ajastimella, oli pakko ampua alas tuo isännöitsijän ehdotus, koska lakiesitys ei ole edes vielä mennyt käsiteltäväksi.

Sen jälkeen mietin, että miten vanhemmassa kiinteistössä laskutetaan noita plug-in hybridin/sähköauton lataajia, mutta eräs rakennusalalla työskentelevä kaverini kertoi, että mm. Fortumilla on sellainen kiinteistönhallintajärjestelmä, jolla voidaan kohdistaa latauskustannukset kullekin lataajalle erikseen sen sijaan, että kuhunkin pistokkeeseen asennettaisiin vanhakantainen, pistokekohtainen sähkömittari.

No oli miten oli, niin kyllä minun mielestäni kunkin em. auton omistaja saa itse kustantaa oman latauspaikkansa. Meillä on taloyhtiössä tällä hetkellä 3 plug-in Avensista, mutta kukaan noiden autojen omistajista ei ole toistaiseksi tiedustellut latauspistoketta. Sitä odotellessa :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7024
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

EU:sta on tulossa energiatehokkuusdirektiivi 2025 mennessä voimaan parkkihalleissa. Kaikkiin uusiin ja remontoitaviin kohteisiin, joissa yli 10 pysäköintipaikkaa pitää olla valmius lataukseen. Uudessa tai remontin läpikäyneessä muussa kuin asuinrakennuksessa pitää olla 20 prosentissa paikoista latausmahdollisuus ja rakennettuna ainakin yksi latauslaite.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10433
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ke Tammi 22, 2020 07:37
Taloyhtiömme entinen isännöitsijä ehdotti minulle (kun olen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja), että taloyhtiömme tulisi valmistautua uuteen lakiehdotukseen, jossa kaikille halukkaille taloyhtiön osakkkaille, jotka omistavat plug-in hybridin tai sähköauton pitäisi kustantaa henkilökohtainen latauspiste taloyhtiön kustannuksella. Koska nykyiset lämmityspistokkeet ovat 1-vaihe sähköllä, 10A sulakkeella ja 2 tunnin ajastimella, oli pakko ampua alas tuo isännöitsijän ehdotus, koska lakiesitys ei ole edes vielä mennyt käsiteltäväksi.

Sen jälkeen mietin, että miten vanhemmassa kiinteistössä laskutetaan noita plug-in hybridin/sähköauton lataajia, mutta eräs rakennusalalla työskentelevä kaverini kertoi, että mm. Fortumilla on sellainen kiinteistönhallintajärjestelmä, jolla voidaan kohdistaa latauskustannukset kullekin lataajalle erikseen sen sijaan, että kuhunkin pistokkeeseen asennettaisiin vanhakantainen, pistokekohtainen sähkömittari.

No oli miten oli, niin kyllä minun mielestäni kunkin em. auton omistaja saa itse kustantaa oman latauspaikkansa. Meillä on taloyhtiössä tällä hetkellä 3 plug-in Avensista, mutta kukaan noiden autojen omistajista ei ole toistaiseksi tiedustellut latauspistoketta. Sitä odotellessa :roll:
Tässä on käsitetty hieman väärin, eikä se ole mikään ihme, kun laatulehdissäkin otsikointi on tätä tasoa: https://www.aamulehti.fi/a/71e50c4c-98a ... be6faa4365

Lakiesitys ei toteutuessaan velvoittaisi taloyhtiöitä kustantamaan asukkaan käyttämälle pysäköintipaikalle laturia vaikka asukas vaatisi kaikenlaista. Ainoastaan suuremman remontin yhteydessä syntyisi yhtiölle velvollisuus asentaa valmius lataukselle, eli käytännössä kaapelointi tai vain putkitus mahdollista tulevaa kaapelien vetoa varten. Ajatuksena on siis se, että tällaisen isomman remontin jälkeen taloyhtiö ei voisi enää teknisiin syihin vedoten kieltäytyä laturien asentamisesta, ja että remontin jälkeen laturin asentaminen on melko yksinkertainen operaatio, esim. ei voi vaatia enää kaivuutöitä. Laturien asentaminen jäisi joka tapauksessa edelleen parkkipaikan haltijan maksettavaksi, mikäli taloyhtiö ei niitä halua kustantaa.

Paikkakohtainen mittaus ei ole ongelma, jos taloyhtiöön hankitaan vain latureita joissa on sisäänrakennettu mittari tai vain latureita, jotka voi liittää järjestelmään, joka hoitaa paikkakohtaisen mittauksen ja mahdollisen tehontasauksen. Esimerkiksi meillä töissä on parkkihallin laturit kytketty yhteen siten että lataustehoa rajoitetaan jos aletaan mennä liittymän äärirajoilla, kun autoja on latauksessa useita yhtä aikaa. Parhaissa järjestelmissä käytettyä sähköä, tehoa, latauksen säätöä, ajoitusta yms. voi seurata ja säätää pilvipalvelun kautta vaikka kännykkäsovelluksella.

Plug-in Avensiksesta en ole kuullutkaan, olisiko ne Priuksia?

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6252
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

AZP kirjoitti:
Ke Tammi 22, 2020 08:40
Tässä on käsitetty hieman väärin, eikä se ole mikään ihme, kun laatulehdissäkin otsikointi on tätä tasoa: https://www.aamulehti.fi/a/71e50c4c-98a ... be6faa4365

Lakiesitys ei toteutuessaan velvoittaisi taloyhtiöitä kustantamaan asukkaan käyttämälle pysäköintipaikalle laturia vaikka asukas vaatisi kaikenlaista. Ainoastaan suuremman remontin yhteydessä syntyisi yhtiölle velvollisuus asentaa valmius lataukselle, eli käytännössä kaapelointi tai vain putkitus mahdollista tulevaa kaapelien vetoa varten. Ajatuksena on siis se, että tällaisen isomman remontin jälkeen taloyhtiö ei voisi enää teknisiin syihin vedoten kieltäytyä laturien asentamisesta, ja että remontin jälkeen laturin asentaminen on melko yksinkertainen operaatio, esim. ei voi vaatia enää kaivuutöitä. Laturien asentaminen jäisi joka tapauksessa edelleen parkkipaikan haltijan maksettavaksi, mikäli taloyhtiö ei niitä halua kustantaa.

Paikkakohtainen mittaus ei ole ongelma, jos taloyhtiöön hankitaan vain latureita joissa on sisäänrakennettu mittari tai vain latureita, jotka voi liittää järjestelmään, joka hoitaa paikkakohtaisen mittauksen ja mahdollisen tehontasauksen. Esimerkiksi meillä töissä on parkkihallin laturit kytketty yhteen siten että lataustehoa rajoitetaan jos aletaan mennä liittymän äärirajoilla, kun autoja on latauksessa useita yhtä aikaa. Parhaissa järjestelmissä käytettyä sähköä, tehoa, latauksen säätöä, ajoitusta yms. voi seurata ja säätää pilvipalvelun kautta vaikka kännykkäsovelluksella.
OK, kiitos selvennyksestä 👍

Se nykyään entinen isännöitsijä soitti mulle viime vuoden loppupuolella ja informoi asiasta, niin kuin sen tähän äsken kirjoitin. Itse en ole tarkistanut sitä, mutta ammuin sen heti siinä puhelun aikana alas.
AZP kirjoitti:
Ke Tammi 22, 2020 08:40
Plug-in Avensiksesta en ole kuullutkaan, olisiko ne Priuksia?
No minähän olen saabisti, niin minua ei hirveästi Toyotat kiinnosta :wink: Jos japsi, niin sitten Subaru 👍

Jotain hybridi/plugareita ne Toyotat on :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2595
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

En tiedä mitä se talonyhtiössä maksaa, mutta itselleni Teslan oma latauspiste oli 730e asennettuna, asennuksen teki tuttu sähkäri. Tässä 2kk aikana se on jo about maksanut itsentä takaisin, että ei siinä, ihan kohtuullinen kustannus. Ilman tota pömpeliä sähköautoilu olisi vaivalloista ja hankalaa, nyt se on todella helppoa ja vaivatonta, joten hintansa arvoinen laite ehdottomasti.

Ja mitä tulee noihin Teslan automaattikiihdytyksiin, niin niitähän on jo tutkittu ja mikään softassa ei viittaa siihen, että auto olisi kiihdyttänyt autopilotilla tai itsestään, vaan viittaus löytyy ihan fyysiseen polkimen painamiseen. (Tässä on muuten yksi pieni miinus Teslalle; polkimet on vähän turhan lähekkäin, ja itselläkin liikennevaloissa on tullut monta kertaa ilmoitus "both pedals pressed, power reduced" tms. )
Jännä myös, että Euroopassa ei moisia kiihdytyksiä ole havaittu, vain Jenkeissä.

Ja sopivasti tämä sattui siihen aikaan, kun Teslan osake on ennätyksessä, ja Teslan osakkeelle katastrofia ennustaneet johdannaiset ovat laukeamassa arvottomina.
Toki hyvä, että kaikki tutkitaan myös viranomaisten toimesta.
Tomppa & Tesla Model S P85D -15 & BMW 535d GT -11 & Volvo V70 2.5T -04

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9161
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tuli äsken koejattua Model 3 LR Dual Motor (neliveto), nyt vähän harmittaa ettei tullut ostettua M3 Performancea nykyisen ässän sijasta. Todella hauska auto ajaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2950
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Joko olivat Kolmosessa saaneet maalausprosessit kuntoon?
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2595
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

jcarlson kirjoitti:
Ke Tammi 29, 2020 21:32
Tuli äsken koejattua Model 3 LR Dual Motor (neliveto), nyt vähän harmittaa ettei tullut ostettua M3 Performancea nykyisen ässän sijasta. Todella hauska auto ajaa.
Itsekin meinasin kolmosen käydä koeajamassa, kun firman autopolitiikassa (jota itse olin tekemässä :lol: ) on tästä kuusta alkaen sallittu sähköautot ja
plugarit kaikilta merkeiltä, polttomoottorivehkeissä merkit on rajoitettu aika hyvin. Tämä siis perustuen siihen, että myös leasingyhtiöt uskovat käytettyjen hybridien ja sähköautojen olevan kysyttyjä merkiltä kuin merkiltä jokusen vuoden kuluttua ja näin ollen pitävän arvonsa hyvin ja näin ollen kuukausivuokrat ovat kohtuullisia.

Harmi vaan, ettei verottaja ota huomioon millään noita plugareita verotusarvoa laskettaessa toisin kuin täyssähköjä, joissa verotettava etuus on pienempi.

Toisaalta se tarkoittaa sitä, että tässähän ei jää oikein muuta fiksua vaihtoehtoa kuin Model3 :D Veikkaan vaan senkin olevan sisältä melko pieni ja toisaalta dual motor menee juuri itseltä rajan yli, niin pitäisi tinkiä myös kiihtyvyydestä nykyiseen verrattuna :)
Tomppa & Tesla Model S P85D -15 & BMW 535d GT -11 & Volvo V70 2.5T -04

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9161
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

tsaarela kirjoitti:
To Tammi 30, 2020 10:21
Joko olivat Kolmosessa saaneet maalausprosessit kuntoon?
Auto oli aivan uusi, maalipinnassa en havainnut mitään moitittavaa. Muutenkaan ei lyhyellä koeajolla silmään pistänyt mitään vikaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10433
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Teslan kolmonen oli joulukuussa Euroopan kolmanneksi myydyin auto, edellään vain Golf ja Clio:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mass ... cdc53721fa

Joo okei, mallin myyntimäärä kolminkertaistui marraskuusta todennäköisesti vuodenvaihteessa tapahtuvien veromuutosten vuoksi, mutta kyllähän tämä kertoo siitä, että Tesla tai sähköautot yleensä ei ole enää vain marginaalissa.

Norjassa viime vuonna myydyistä uusista autoista 42 % oli sähköautoja ja Tesla oli markkinakakkonen myynnin jäädessä vain 150 auton päähän ykkösestä (VW). Teslan markkinaosuus Norjan automarkkinalla oli vuonna 2019 noin 13 %:

https://www.bloomberg.com/news/articles ... ales-to-42

Joo okei, norjalaiset kylpee kultarahoissa ja huuhtelee itsensä öljyllä :mrgreen:

Joka tapauksessa mielenkiintoista nähdä missä mennään joskus viiden vuoden päästä.

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2950
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

^Nykyhallituksen kaavailuja, kun kuuntelee, niin kaikki Helsingin sisääntuloväylät on mustanaan polkupyöräilijöitä, aivan kuin Kiinassa vielä 70-80-luvulla.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2595
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

3kk takana Teslailua ja auto on kyllä itsessään edelleen mahtava, mitään teknistä vikaa tms ei ole matkalle sattunut. Noin 147tkm oli ostaessa, nyt 154359. Eli noin 7,5 tkm takana.

Mutta se mikä alkaa kyllä pikku hiljaa vähän pännimään on Teslan organisaation saamattomuus ja tavoittamattomuus. Nyt vasta tämän koko 3kk olen yrittänyt saada app:n toimimaan kunnolla. Haluaisin varata niinkin yksinkertaisen huollon, kuin yhden sivuikkunan säätö, joka on maalauksen jäljiltä huonossa asennossa ja motarilla ajoviima kuuluu turhan selvästi tuosta yhdestä ikkunasta.
Paikan päälle en ole jaksanut vielä mennä aikaa varailemaan, kun mielestäni näin yksinkertaisen asian nyt pitäisi onnistua ilman fyysistä käyntiäkin, mutta puhelimessa kerrotaan, että ei ole hätätapaus, joten tee huoltovaraus app:lla, ja kun kerron ongelmasta, niin pyydetään laittamaan viestiä asiakapalveluun. Ja sinnehän olen ilmoitellut ja heidän mukaansa kaikki kunnossa, mutta kun toi app ilmoittaa, että mulla ei olisi osoitetietoja Tesla-tilillä, niin ei anna varata mitään huoltoja. No tämän Teslan arvauspalvelun vastaus oli, että kyllä osoite on päivitetty ja kaikki ok, no mutta kun ei toimi, vaan sanoo ettei osoitetta ole päivitetty. Kauankohan tässä saa odotella, että saa näin yksinkertaiseen asiaan ratkaisun?

Tesla on kyllä onnistunut auton kanssa 100x paremmin kuin jälkimarkkinoinnin kanssa. Jotenkin tässä kohtaa tuntuu, että vanha keino olisi parempi kuin pussillinen uusia..
Tomppa & Tesla Model S P85D -15 & BMW 535d GT -11 & Volvo V70 2.5T -04

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2194
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Cona »

Ei liene enää epäselvää, että kyseessä on varsin hieno ja suorituskykyinen auto, ja luotettavakin.

Teslalla ei taida olla vanhojen merkkiorganisaatioiden painolastia, jolloin merkki/organisaatio määrittää, kuinka monta huoltoneuvojaa, asentajaa jne pitää olla minkäkin kokoisella korjaamolla.

Yleinen huomio on, että ns. vanhojen merkkien nettisivuilla löytyy kaikkien huollon, vauriokorjaamon, automyynnin jne ihmisten yhteystiedot. Teslan sivuilla ei ole oikeastaan mitään. Olipa siellä kitkerä arvostelu myös. "Pitkät jonot huoltoon ei puhelinnumeroa johon soittaa, osien kanssa odotettu pitkään, jonka jälkeen tuloksena väärät osat ja uusi säätäminen. Tesla lähti vaihtoon." :D
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2595
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Sähköistä tessuttelua (Tesla-topic)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

No maanantaina sitten luovutin Teslan asiakaspalvelun suhteen ja lompsin fyysisesti paikalle huoltoon. Huollon asiakaspalvelu paikan päällä oli kyllä oikein asiallista ja huollon sai varattua ensi viikolle jne. Heidänkään systeemi ei nähnyt mun täydellisiä tietoja jostain syystä, vaikka asiakaspalvelun mukaan ne siellä kyllä ovat, joten ottivat ihan perinteisesti kynällä ja paperilla mun tiedot ylös :lol: Jotain ihmeellistä tapahtui kuitenkin tuon käynnin jälkeen, nimittäin app:n "loot box" alkoi toimia, eli jos suosittelen jotain henkilöä, niin saan ilmasia lautauksia superchargereilta jne, no sillä ei niin väliä kun on ilmaiset lataukset joka tapauksessa.
Itse app:n huoltovaraus ei toimi edelleenkää, ja nyt alkaa olemaan 2kk mennyt, ettei ole useista yrityksistä huolimatta saanut vastausta asiakaspalvelusta. Ja olen siis ihan englanniksi lähestynyt asiassa, joten ei liene siitäkään kiinni, ettei olisi sopivaa kieltä ymmärtävää.

No sitten tänään aamulla sain soiton, jossa meinasi jo mennä kuppi nurin. Soittivat huollosta, että huoltoaikaa joudutaan siirtämään huhtikuulle. No ei siinä mitään, kunhan ennen kesää ja mökkireissuja saavat ton ikkunan linjaan, muuten en pahemmin motarilla ajele ja suhina alkaa vasta 120kmh vauhdissa.
Se varsinainen ylläri oli, että epäilivät, ettei homma menee enää takuuseen, kun takuu ehtii loppua maaliskuun loppuun. Joutui kauniisti kysymään, että mitäs pelleilyä tämä on, että te siirrätte huoltoajan kuukauden päähän takuun loppumisen jälkeiselle ajalle, ja sitten sanotte, ettei takuu korvaa korjauksia. Ja en siis tiedä meneekö toi korjaus ylipäätään takuuseen, mutta kuulosti vaan jotenkin älyttömältä. Näin se kuulemma oli, mutta sanoi vielä tarkistavansa asian. Vähän meinasi käämit palaa, mutta sanoin, että "ok, tehdään näin".

No sitten 15min päästä tuli viesti, että hän varmisti asian, ja nyt ilmoitetut korjaukset menevät takuuseen, vaikk takuu ehtisi loppumaankin, ja pyysi ilmoittamaan myös kaikki muutkin pienen jutut jos tulee mieleen, sillä tuo huoltokerta menee takuuseen.

Eli loppu hyvin ja kaikki hyvin, mutta kyllä noissa prosesseissa vielä vähän opettelua on ja olisi kiva jos tuon mobiili app:n saisi nyt vihdoinkin toimimaan jotain kautta.

Ja taas sivumennen voi mainita, että itse auto pelittää edelleen niin hyvin kuin 6v vanha auto nyt voi, mutta taisin jossain vaiheessa mainita, että tässä ei ole ollut mitään nitinöitä eikä natinoita. Ilmeisesti pakkanen sai kuitenkin a-pilan verhoilun(?) natisemaan, nyt epätasaisuuksissa kuuluu ärsyttävää narinaa. Ehkä tämän kanssa voi vielä elää... :)
Tomppa & Tesla Model S P85D -15 & BMW 535d GT -11 & Volvo V70 2.5T -04

Vastaa Viestiin