strömbergin kalvojen laatuerot?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

strömbergin kalvojen laatuerot?

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ostin motonetista kourallisen kaasarin kalvoja. tuntuvat jotenkin heiveröisiltä. kannattaako mun vaihtaa "varmuuden vuoksi"? mitä jos nää tarvikekalvot onkin vaan jotain puoli vuotta kestäviä, sitten tuottaa itselleen turhaan ongelmia jos sellaisen vaihtaa?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Motonetin kalvoilla minä ajelen ja kerran vuodessa vaihdan :D
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mie vaihdoin omaan kaasarisatkuun 10tkm välein samalla ku vaihtu öljyt. halpojahan nuo motonetin kalvot ovat
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

no mä olen sinisellä ajanut nyt 30tkm eikä ole kalvon vaihtaminen käynyt mielessäkään??

tota just pelkään, etten haluais vaihtaa tilalle mitään kalvoa jota tarttee sit joka 10tkm vaihtaa (itselläni kun 10tkm täyttyy neljässä kuukaudessa). eihän se iso juttu ole mutta....olisi kuitenkin kiva tietää onko merkkiosana tuo kalvo kestävämpi, kenelläkään kokemusta?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

no, päätin sitten kurkistaa kummankin auton kalvotilanteen. sinisessä oli hiukan lötsö, reuna nousi parista kohtaa ylös kun kannen nosti pois. vaihtoon. punaisessa oli selvästi ryhdikkäämmän olonen joten annoin olla.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kalvot on vähän mitä sattuu saamaan. Kerran oli omasta mielestä kallis kalvo joka kesti puoli vuotta, hintaa en tälle muista. Nyt Vianorilta ostettu puoli toista vuotta vanha ja samanlainen takakontissa varana, hintaa 2€/kpl. Tuo 2€ kalvo on vielä hyvässä kondiksessa. Eilen tarkistin, kun tarkistelin miksi auto käy huonosti.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Kun on kalvo ja järjetönsytty-yksikkö hanskiksessa, niin ainahan kaasarikone menee :)
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Kun on kalvo ja järjetönsytty-yksikkö hanskiksessa, niin ainahan kaasarikone menee :)
Näin on! Itsellä on tosin takakontissa kalvo ja Ignitorin laukeamista varten Boschin uudet konkka ja kärjet. Ja sytytyksen noin säätöä varten valokynä :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Vesan vinkistä mullakin , nyt pysyvästi aina mukana :wink:
Vastaa Viestiin