CIM/virtalukko vika?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Kassu62
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2020 10:51

CIM/virtalukko vika?

Viesti Kirjoittaja Kassu62 »

Sain jo aiemmin muutaman kerran vikailmoituksen rattilukon toimettomuudesta. Vika ilmestyi joka kerta matkan päätepisteessä auton olessa jo pysähdyksissä.

Viikko sitten autoni “kuoli” ensimmäisen kerran. Silloin huono akku oli ainakin osasyyllinen. Akun jännite oli vain 12.2 Volttia eikä se tuntunut pitävän varausta. Auto heräsi kun irrotan akun hetkeksi. Nyt akku on vaihdettu uuteen.

Eilen, ajettuani sitä ennen noin 100 km, moottorin sammutuksen yhteydessä tuli vaikka mitä vikailmoituksia tuon rattilukkovian lisäksi.

Nyt olen sellaisessa tilanteessa, että auton ovi pitää Joka kerta avata avaimella koska keskuslukko ei reagoi mitenkään. Virtalukossa avain herättää auton. Otan avaimen pois lukosta ja keskuslukko tottelee avainta. Avain takaisin virtalukkoon ja kaikki toimii normaalisti. Mutta, vikatila menee uudelleen päälle kun matkan päätteksi lukitsen ovet...
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5815
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: CIM/virtalukko vika?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Eikai autoon annettu apuvirtaa toisesta autosta?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: CIM/virtalukko vika?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tarkistappa että laturi lataa akkua riittävästi....
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: CIM/virtalukko vika?

Viesti Kirjoittaja AZP »

Bensa vai diesel? Dieseleissä tyyppimurheena akunkenkien huono liitos, jolloin latausjännite häviää kuumeneviin akunkenkiin ja seurauksena akku ei lataudu kunnolla. Lisäksi aiheuttaa mitä ihmeellisempiä sähköhäiriöitä ja vikatiloja.

Tämän diagnosointi aloitetaan mittaamalla jännite akun navoista auton käydessä, sen jälkeen mitataan jännite laturin plussaliitoksen ja laturin rungon väliltä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin