9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
shaaka
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Elo 15, 2020 09:18
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.

Viesti Kirjoittaja shaaka »

Tooni kirjoitti:
To Elo 20, 2020 19:19
Eipä se mulla omassa sytyttänyt/antanut rikkinäisestä puolasta mitään vikakoodia/vikavalo, vasta sitten kun se hajosi lopullisesti ja alko käymään 3:lla pytyllä... Peruslukijoilla kun et näe mitään sytkäkatkoksia käsittääkseni? Ja IMM-liitin irrallaan ei kuulukkaan toimia jos ahtopaineet ym säätyy ilmamassan kautta, joku viisaampi sen osaa ehkä selittää sen paremmin, mutta niin olen ymmärtänyt :mrgreen:

Edit:Ja eikö sen pitäisi sammua kun nyppäät massamittarista johdon irti.... 8O
Nyppäsin IMM:n liittimen irti ennen käynnistystä ja ajoin noin 6-7km, jolloin tuo ei enään nykinyt yhtään, mutta ei ollut tehojakaan kaikkia.
Avatar
Tooni
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2020 23:15
Paikkakunta: Inkoo

Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.

Viesti Kirjoittaja Tooni »

Ok... En ymmärrä vaan että mitä sen pitäisi kertoa jos ajat ilman ilmamassan mittausta, ei kai se silloin kuuluis toimiakkaan normaalisti :roll: lähtisin ite niistä puolista liikkeelle ja tietysti jos mahdollista niin asiansa osaava foorumilainen tietotaito kokemuksella sekä tech tai opcom vehkeellä saisi katottua tarpeelliset siitä mikä vaivaa, säästyisi aikaakin, ettei arvaamalla tarvi osia alkaa ostelemaan :wink:
shaaka
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Elo 15, 2020 09:18
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.

Viesti Kirjoittaja shaaka »

Tooni kirjoitti:
Pe Elo 21, 2020 11:22
Ok... En ymmärrä vaan että mitä sen pitäisi kertoa jos ajat ilman ilmamassan mittausta, ei kai se silloin kuuluis toimiakkaan normaalisti :roll: lähtisin ite niistä puolista liikkeelle ja tietysti jos mahdollista niin asiansa osaava foorumilainen tietotaito kokemuksella sekä tech tai opcom vehkeellä saisi katottua tarpeelliset siitä mikä vaivaa, säästyisi aikaakin, ettei arvaamalla tarvi osia alkaa ostelemaan :wink:
Ymmärrän täysin, ettei se normaalisti toimikkaan ilman IMM, mutta saab ei myöskään pätki vaikka ajaa kaasu pohjassa ilman IMM. Eli kulku "parani" vaikka luonnollisestikaan kaikkia tehoja ei ole, kun liitin on irti. Sitä tässä hainkin, että voiko tuosta päätellä mitään tuon IMM suhteen vai onko edelleen puolat pääsyylliset?
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5815
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ei, et voi päätellä siitä mitään tässä tapauksessa, jos ajat ilmamassamittarin johto irti.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4811
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Pakari kirjoitti:
Pe Elo 21, 2020 11:34
Ei, et voi päätellä siitä mitään tässä tapauksessa, jos ajat ilmamassamittarin johto irti.
Se on juuri näin.

Trionic 8 on ilmamassaan perustuva ja mikäli ilmamassa mittari on irti auto toimii vikatilassa varaohjelmalla. Tällöin ilmamassa arvioidaan mm. imusarjan paineanturin ja kaasuläpän asennon mukaan. Ei ole riittävän tarkka, joten auto on varaohjelmalla rajoitetussa tilassa.
Kun tähän lisätään, että tuo puolavika ensialkuun oireilee vain kovemmilla ahdoilla ja ilmamassoilla, jotka nyt ovat puuttuneet, niin ei ala pätkiä vaikka puola onkin vialla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
shaaka
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Elo 15, 2020 09:18
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.

Viesti Kirjoittaja shaaka »

petrisa kirjoitti:
Pe Elo 21, 2020 14:21
Pakari kirjoitti:
Pe Elo 21, 2020 11:34
Ei, et voi päätellä siitä mitään tässä tapauksessa, jos ajat ilmamassamittarin johto irti.
Se on juuri näin.

Trionic 8 on ilmamassaan perustuva ja mikäli ilmamassa mittari on irti auto toimii vikatilassa varaohjelmalla. Tällöin ilmamassa arvioidaan mm. imusarjan paineanturin ja kaasuläpän asennon mukaan. Ei ole riittävän tarkka, joten auto on varaohjelmalla rajoitetussa tilassa.
Kun tähän lisätään, että tuo puolavika ensialkuun oireilee vain kovemmilla ahdoilla ja ilmamassoilla, jotka nyt ovat puuttuneet, niin ei ala pätkiä vaikka puola onkin vialla.
Selvä. Nyt voidaankin siis rajata aika hyvin sytytyspuoliin tuo ongelma, kun tulpatkin on vaihdettu ngk bkr7esc‑11. Mahtaako olla fiksuinta ostaa käytetty, mutta alkuperäinen sytytyspuola ja käydä tuolla läpi pytyt ensin?
Avatar
Tooni
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2020 23:15
Paikkakunta: Inkoo

Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.

Viesti Kirjoittaja Tooni »

No eipä ole kovin järkevää ostaa vanhoja puolia :facepalm_man: mulla on kaksi vanhaa ehjää mitä voisin lainata en myy niitä, riippuu tietysti missäpäin suomea olet.... Moponetissa uus puola maksaa n.100e ja on originelliä vastaava jos ei jopa alkuperäiset, osanumero ainakin täsmää, ainakin mulla toiminut puoli vuotta jo hyvin...

Edit:Ja edelleenkin helpottaisi kun katsois Tech tai opcom testerillä mistä pytystä se sytkäkatkos tulee jos kerran ei anna vikakoodia normaali lukijalla :wink:
shaaka
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Elo 15, 2020 09:18
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.

Viesti Kirjoittaja shaaka »

Jyväskylässä asun. Täytyy koittaa ettiä joku, keltä löytyisi jokin noista. Ei huvita hirveästi ajatus laittaa 100e per puola, kun kyseessä on kumminkin halpa käyttöauto.
Avatar
Tooni
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2020 23:15
Paikkakunta: Inkoo

Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.

Viesti Kirjoittaja Tooni »

Ihan miten vain haluaa tehdä, jyväskylässäkin luulis jonkun omistavan techin, mutta jos et sillä halua katsoa niin eipä voi mitäön :lol:
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.

Viesti Kirjoittaja aero »

Onko se satku nyt ihan kauheesti halpaankaan käyttöautoon, kun saa osan jolla on takuu ja jonka tietää toimivan vielä pitkään?`

Toki sieltä menee toinen puola vielä jossain vaiheessa ja loputkin ajallaan, sinällään vanha kunnon DI-kasetti oli kätevä että vaihtui kaikki kerralla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
shaaka
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Elo 15, 2020 09:18
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.

Viesti Kirjoittaja shaaka »

Tooni kirjoitti:
Pe Elo 21, 2020 17:35
Ihan miten vain haluaa tehdä, jyväskylässäkin luulis jonkun omistavan techin, mutta jos et sillä halua katsoa niin eipä voi mitäön :lol:
Öö, tuossa edellisessä viestissä nimenomaan sanon, että täytyy etsiä joku kellä on jokin noista lukulaitteista. Otin jo yhteyttä pro-carservice.com ja ensviikolla katsotaan heillä, että mikä meno.
shaaka
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Elo 15, 2020 09:18
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.

Viesti Kirjoittaja shaaka »

aero kirjoitti:
Pe Elo 21, 2020 17:44
Onko se satku nyt ihan kauheesti halpaankaan käyttöautoon, kun saa osan jolla on takuu ja jonka tietää toimivan vielä pitkään?`

Toki sieltä menee toinen puola vielä jossain vaiheessa ja loputkin ajallaan, sinällään vanha kunnon DI-kasetti oli kätevä että vaihtui kaikki kerralla.
Annoin ehkä ymmärtää vähän väärin, jos yksi puola menee vaihtoon niin ostan sen alkuperäisen uutena, mutta jos täytyy useampia vaihtaa, niin täytyy katsoa taloudellisempi vaihtoehto.
Avatar
Tooni
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2020 23:15
Paikkakunta: Inkoo

Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.

Viesti Kirjoittaja Tooni »

Tooni kirjoitti:
Pe Elo 21, 2020 17:35

Öö, tuossa edellisessä viestissä nimenomaan sanon, että täytyy etsiä joku kellä on jokin noista lukulaitteista. Otin jo yhteyttä pro-carservice.com ja ensviikolla katsotaan heillä, että mikä meno.
Aa joo kappas, perjantai töhinöissään ei osaa lukea kuin sanan sieltä täältä :facepalm_man: :lol:
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Sulla kun tuolla toisaalla softakysely nosto stage1 niin en mikäli softaat laittas yhtään vanhaa puolaa vaikka useammankin tai jopa kaikki joutuisi uusimaan.

Di-kasetti on kätevä, tosin kertahinta vajaa 300€ eli kolmen normaalin irtopuolan hinta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Avatar
Tooni
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2020 23:15
Paikkakunta: Inkoo

Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.

Viesti Kirjoittaja Tooni »

Saako T8 b207e koneeseen DI-kasetin vai olenko "perjantai" höpöissä? Ja miten se olisi patempi kuin 4puolan systeemi 8O
Vastaa Viestiin