Nyppäsin IMM:n liittimen irti ennen käynnistystä ja ajoin noin 6-7km, jolloin tuo ei enään nykinyt yhtään, mutta ei ollut tehojakaan kaikkia.Tooni kirjoitti: ↑To Elo 20, 2020 19:19Eipä se mulla omassa sytyttänyt/antanut rikkinäisestä puolasta mitään vikakoodia/vikavalo, vasta sitten kun se hajosi lopullisesti ja alko käymään 3:lla pytyllä... Peruslukijoilla kun et näe mitään sytkäkatkoksia käsittääkseni? Ja IMM-liitin irrallaan ei kuulukkaan toimia jos ahtopaineet ym säätyy ilmamassan kautta, joku viisaampi sen osaa ehkä selittää sen paremmin, mutta niin olen ymmärtänyt
Edit:Ja eikö sen pitäisi sammua kun nyppäät massamittarista johdon irti....![]()
9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Ok... En ymmärrä vaan että mitä sen pitäisi kertoa jos ajat ilman ilmamassan mittausta, ei kai se silloin kuuluis toimiakkaan normaalisti
lähtisin ite niistä puolista liikkeelle ja tietysti jos mahdollista niin asiansa osaava foorumilainen tietotaito kokemuksella sekä tech tai opcom vehkeellä saisi katottua tarpeelliset siitä mikä vaivaa, säästyisi aikaakin, ettei arvaamalla tarvi osia alkaa ostelemaan 


Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Ymmärrän täysin, ettei se normaalisti toimikkaan ilman IMM, mutta saab ei myöskään pätki vaikka ajaa kaasu pohjassa ilman IMM. Eli kulku "parani" vaikka luonnollisestikaan kaikkia tehoja ei ole, kun liitin on irti. Sitä tässä hainkin, että voiko tuosta päätellä mitään tuon IMM suhteen vai onko edelleen puolat pääsyylliset?Tooni kirjoitti: ↑Pe Elo 21, 2020 11:22Ok... En ymmärrä vaan että mitä sen pitäisi kertoa jos ajat ilman ilmamassan mittausta, ei kai se silloin kuuluis toimiakkaan normaalistilähtisin ite niistä puolista liikkeelle ja tietysti jos mahdollista niin asiansa osaava foorumilainen tietotaito kokemuksella sekä tech tai opcom vehkeellä saisi katottua tarpeelliset siitä mikä vaivaa, säästyisi aikaakin, ettei arvaamalla tarvi osia alkaa ostelemaan
![]()
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Ei, et voi päätellä siitä mitään tässä tapauksessa, jos ajat ilmamassamittarin johto irti.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Se on juuri näin.
Trionic 8 on ilmamassaan perustuva ja mikäli ilmamassa mittari on irti auto toimii vikatilassa varaohjelmalla. Tällöin ilmamassa arvioidaan mm. imusarjan paineanturin ja kaasuläpän asennon mukaan. Ei ole riittävän tarkka, joten auto on varaohjelmalla rajoitetussa tilassa.
Kun tähän lisätään, että tuo puolavika ensialkuun oireilee vain kovemmilla ahdoilla ja ilmamassoilla, jotka nyt ovat puuttuneet, niin ei ala pätkiä vaikka puola onkin vialla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Selvä. Nyt voidaankin siis rajata aika hyvin sytytyspuoliin tuo ongelma, kun tulpatkin on vaihdettu ngk bkr7esc‑11. Mahtaako olla fiksuinta ostaa käytetty, mutta alkuperäinen sytytyspuola ja käydä tuolla läpi pytyt ensin?petrisa kirjoitti: ↑Pe Elo 21, 2020 14:21Se on juuri näin.
Trionic 8 on ilmamassaan perustuva ja mikäli ilmamassa mittari on irti auto toimii vikatilassa varaohjelmalla. Tällöin ilmamassa arvioidaan mm. imusarjan paineanturin ja kaasuläpän asennon mukaan. Ei ole riittävän tarkka, joten auto on varaohjelmalla rajoitetussa tilassa.
Kun tähän lisätään, että tuo puolavika ensialkuun oireilee vain kovemmilla ahdoilla ja ilmamassoilla, jotka nyt ovat puuttuneet, niin ei ala pätkiä vaikka puola onkin vialla.
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
No eipä ole kovin järkevää ostaa vanhoja puolia
mulla on kaksi vanhaa ehjää mitä voisin lainata en myy niitä, riippuu tietysti missäpäin suomea olet.... Moponetissa uus puola maksaa n.100e ja on originelliä vastaava jos ei jopa alkuperäiset, osanumero ainakin täsmää, ainakin mulla toiminut puoli vuotta jo hyvin...
Edit:Ja edelleenkin helpottaisi kun katsois Tech tai opcom testerillä mistä pytystä se sytkäkatkos tulee jos kerran ei anna vikakoodia normaali lukijalla

Edit:Ja edelleenkin helpottaisi kun katsois Tech tai opcom testerillä mistä pytystä se sytkäkatkos tulee jos kerran ei anna vikakoodia normaali lukijalla

Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Jyväskylässä asun. Täytyy koittaa ettiä joku, keltä löytyisi jokin noista. Ei huvita hirveästi ajatus laittaa 100e per puola, kun kyseessä on kumminkin halpa käyttöauto.
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Ihan miten vain haluaa tehdä, jyväskylässäkin luulis jonkun omistavan techin, mutta jos et sillä halua katsoa niin eipä voi mitäön 

Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Onko se satku nyt ihan kauheesti halpaankaan käyttöautoon, kun saa osan jolla on takuu ja jonka tietää toimivan vielä pitkään?`
Toki sieltä menee toinen puola vielä jossain vaiheessa ja loputkin ajallaan, sinällään vanha kunnon DI-kasetti oli kätevä että vaihtui kaikki kerralla.
Toki sieltä menee toinen puola vielä jossain vaiheessa ja loputkin ajallaan, sinällään vanha kunnon DI-kasetti oli kätevä että vaihtui kaikki kerralla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Öö, tuossa edellisessä viestissä nimenomaan sanon, että täytyy etsiä joku kellä on jokin noista lukulaitteista. Otin jo yhteyttä pro-carservice.com ja ensviikolla katsotaan heillä, että mikä meno.
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Annoin ehkä ymmärtää vähän väärin, jos yksi puola menee vaihtoon niin ostan sen alkuperäisen uutena, mutta jos täytyy useampia vaihtaa, niin täytyy katsoa taloudellisempi vaihtoehto.aero kirjoitti: ↑Pe Elo 21, 2020 17:44Onko se satku nyt ihan kauheesti halpaankaan käyttöautoon, kun saa osan jolla on takuu ja jonka tietää toimivan vielä pitkään?`
Toki sieltä menee toinen puola vielä jossain vaiheessa ja loputkin ajallaan, sinällään vanha kunnon DI-kasetti oli kätevä että vaihtui kaikki kerralla.
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Aa joo kappas, perjantai töhinöissään ei osaa lukea kuin sanan sieltä täältä


Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Sulla kun tuolla toisaalla softakysely nosto stage1 niin en mikäli softaat laittas yhtään vanhaa puolaa vaikka useammankin tai jopa kaikki joutuisi uusimaan.
Di-kasetti on kätevä, tosin kertahinta vajaa 300€ eli kolmen normaalin irtopuolan hinta.
Di-kasetti on kätevä, tosin kertahinta vajaa 300€ eli kolmen normaalin irtopuolan hinta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Saako T8 b207e koneeseen DI-kasetin vai olenko "perjantai" höpöissä? Ja miten se olisi patempi kuin 4puolan systeemi 
