No mutta mikäs sun kattis olis rikkonu jos ei ole osumaakaan saanut?Turbo Sensonic kirjoitti:Rupesin tossa miettimään, että voisko se mun auton tukkoisuus johtua sportkatista? Auto tosin meni läpi pakokaasutesteistä, joten ei luulis sen tukkoisuuden aiheuttajan olevan katissa. Ei se vika sitten loppuen lopuksi ollutkaan siinä "sinisessä dumppiventtiilissä"Vigge kirjoitti:Eräältä kaverilta kun lähti romut sport kissasta niin koko putki oli ihan valkoinen sisältä ja auto meni todella tukkeeseen.
Mielummin sininen dumppi kuin katti. Mulla toimii sama katti kuin junan vessa. No, päästöjä mittaillaan taas parin kuukauden kuluessa katsastusta varten, mutta luottavaisin mielin testiin.
Tukkoisuutta ei niinkään mulla ole ollut aikoihin sitten paskasen ilmansuodattimen, mutta pieni nykiminen hävis viriboksin mukana kaapin pohjalle! Musta tuntuu että noi SP:n viriboksit käy laihalla, oli ihan sama homma steg-1:lläkin; esim ykkösvaihteella ajettaessa tasakaasulla paria kolmee kymppiä esiintyi pientä nykimistä. Saman pystyi toteamaan niin, että kierrättää paikallaan konetta esim 2000 kierrosta tai yli. Kone kävi niin että kuului epäsäännöllisiä pätkimisiä käynnissä, toisinaan röpötti enemmän oikeen sarjana toisinaan vain vähän. Selvähän se että se nykii ajettaessakin. Lienee tunnusomaisia piirteitä laihalle seokselle? Nyt vaihdoin viikonloppuna orkkisboksin kiinni ja testasin saman kierrätyskokeen niin ei pätki yhtään ja käy kuin kello eikä oo nykimisiä.