Wau 6 €erolla käsinpesu . Enkä jonottele, käyn silloin kun ei ole jonoja. Pesulinjan läpi menee ehkä max 5min...en ymmärrä mitä ihmettelemistä tässä on
Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Ihmettelen kovasti mikä tuo musta pyöreä härpäke tuossa renkaan takana oikein on?
Muutenkin melkoinen erikoismalli. En muista nähneeni avoissa helmoja, jotka eivät olisi korin värissä.
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/10730434
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ihmettelyketju
Oisko kaasun täyttöaukko? Linear malleissa oli mustat helmamuovit.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ihmettelyketju
Nestekaasuu kaiketi, suomes viraton...
Mut on kyl halpa.
Mut on kyl halpa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ihmettelyketju
Nyt kun tarkemmin aloin selailemaan, niin osuihan sitä muitakin avo-lineareja markkinoilta silmään, joissa nuo mustat helmat. Näkemissäni vain korin väri ollut merkittävästi tummempi eikä siten ole sattunut silmään.
Mutta edullinen kiesi ja on uskon teidän arvelleen oikein reiän käyttötarkoituksesta.
Mutta edullinen kiesi ja on uskon teidän arvelleen oikein reiän käyttötarkoituksesta.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
- Kiertomäntä
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Marras 28, 2019 11:08
- Paikkakunta: Rauma
Re: Ihmettelyketju
En voi mitään, mutta joka kerta kun näen avokolkin, takavaloumpiot tuovat mieleen ainoastaan neloskorisen Mondeon. Enkä pääse eroon mielikuvasta vaikka haluaisin.
Patavitonen - '02 9-5 SC Aero
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Re: Ihmettelyketju
No ei se ihme että tuo mondeo näyttä omaan silmään ihan mukiin menevältä
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ihmettelyketju
Viikolla töistä kotiin kävellessäni huomasin Pohjoisrannan laiturilla parkissa Dusterin.
Ei siinä, kamala kötöstys, mutta silmiin pisti se, että siinä oli normaalin näköiset kojelautakamerat sekä etu- että takaikkunalla. Siis kaksi kameraa yhdessä autossa. Tietääkö joku, onko tuollaisia saatavana yhteentoimivina eli niin, että muodostaisivat yhdessä yhden videotiedoston tms?
Ja siis toki virittämällä ja riittävillä laitteilla kaikki on mahdollista, mutta haen sellaista "piuhat vain kiinni"-tapausta.
Ei siinä, kamala kötöstys, mutta silmiin pisti se, että siinä oli normaalin näköiset kojelautakamerat sekä etu- että takaikkunalla. Siis kaksi kameraa yhdessä autossa. Tietääkö joku, onko tuollaisia saatavana yhteentoimivina eli niin, että muodostaisivat yhdessä yhden videotiedoston tms?
Ja siis toki virittämällä ja riittävillä laitteilla kaikki on mahdollista, mutta haen sellaista "piuhat vain kiinni"-tapausta.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Ihmettelyketju
Blackvuen DR900S-2CH on hyvä. Voi valita kuvakuvassa yhteen takakameran ja etukameran kuvan tai sitten erikseen molemmat. Mulla on tuollasessa tällä hetkellä kiinni 512G muistikortti, johon mahtuu noin kolmen viikon ajonaikaiset tallennukset plus parking modessa muutama tunti pysäköinnin jälkeen "time laps" -modessa (parking mode vaatii joko lisäakun tai erillisen virtalähteen kytkennän auton sulakkeille). Jos laittaa autoon wifi-hotspotin, voi seurata livenä missä auto kulkee ja millä nopeudella kotoa käsin läppärillä tai puhelimella. Samoin voi päivitellä softia, ladata tallennuksia, muuttaa kameran setuppia yms.yms. ja nämä siis vaikka etänä.
EDIT: siis blackvuen kameroissa etukamera kytketään auton virtoihin tupakansytyttimeen ja takakamera kytketään etukameraan. Muistikortti on vain etukamerassa.
EDIT: siis blackvuen kameroissa etukamera kytketään auton virtoihin tupakansytyttimeen ja takakamera kytketään etukameraan. Muistikortti on vain etukamerassa.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ihmettelyketju
^
Iso kiitos
Tästä en tiennytkään. Olen jo pidempään käyttänyt ja ollut tyytyväinen DOD LS460W:hen, mutta olen ajatellut, että parannusta voisi tulla toisen liitetyn kameran ja tallennusten paremman hallinnoinnin muodossa.
Iso kiitos
Tästä en tiennytkään. Olen jo pidempään käyttänyt ja ollut tyytyväinen DOD LS460W:hen, mutta olen ajatellut, että parannusta voisi tulla toisen liitetyn kameran ja tallennusten paremman hallinnoinnin muodossa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Ihmettelyketju
Onko nyt meneillään joku Kanuunankuularalli?
Re: Ihmettelyketju
Miksiköhän isojen teiden yli rakennetaan siltoja ei minnekään? Luulis että sillan rakentaminen on sen verran kallista, että sellaista ei rakenneta ellei sille ole selkeää tarvetta. Tässä tänä kesänä käynyt fillarilla ja moottoripyörällä tutustumassa muutamaan tällaiseen laitokseen Turun seudulla.
Kaarinassa on Lakimiehenkadun risteyssilta, joka vie metsään. Silta rakennettu joskus 90-luvulla kun tuo moottoritie tehtiin. Sillan itäpäuolella lienee joku kiinteistö, mutta sinne olisi voinut järjestää ajelun ilman siltaa Kaarinantieltä varmasti pienemmillä kuluilla ja vaivalla. Sillan itäpuolella on vain ulkoilureittejä, joille johtaa Ykköstien yli erillinen kevyen liikenteen silta vain noin 300 metrin päässä. Tämä ihmettelemäni silta on ihan leveä silta, johon mahtuu kaksi autokaistaa ja leveä kevyenliikenteen väylä, itse asiassa sillalle johtava tie on kapeampi kuin itse silta. SIllan pohjoispäässä oleva tie on sen sijaan kärrypolky.
Samoin Kaarinan puolella on Turun Kehätien ylittävä Kiveläntien silta. Tuli tästä ajettua viime viikolla fillarilla, ja en ymmärrä miksi tuollainen iso silta on tehty. Sillan pohjoispuolella oikealle kaartava tie kulkee vain hetken pellonlaitaa ja loppuu siihen. Kiveläntien pohjoispäässä en ole käynyt, mutta ei siellä karttojen ja ilmakuvan perusteella ole mitään, tie loppuu peltoon. Ainoa syy mitä keksin on, että kehätien eteläpuolella asuvan maajussin pitää päästä kehätien pohjoispuolella oleville pelloilleen, mutta onko sitten vain sen takia rakennettu veronmaksajien rahoilla silta?
Myös Mathilda Wreden Katu Turussa ylittää Kehätien. Tämäkin silta on leveämpi kuin sille johtava tie kummastakaan suunnasta. Orhikujanne on rakennettu yhdistämään Vanha Tampereentie ja Mathilda Wreden Katu myöhemmin kuin silta on tehty, eli sillalle on sen puolesta ollut järkisyy, kun tuolla kuitenkin sijaitsee muutama rakennuskin. Mutta miksi aikanaan tehtiin kallis silta Kehätien yli eikä heti tuota Orhikunetta, joka on vieläpä loogisempi reitti kyseiseen paikkaan, ainakin kaupungista päin katsottuna?
Nämä kehätien sillat on rakennettu kai joskus 90-luvun alussa kun Kehätie nelikaistaistettiin. Onkohan niitä pitkin ajanut sen jälkeen montaakaan sata autoa? Aika kalliita ajometrejä tullut. Ja pianhan noilla on edessä jonkinalinen peruskunnostusikä, paljonko laitetaan massia näiden siltojen kunnostamiseen?
Kaarinassa on Lakimiehenkadun risteyssilta, joka vie metsään. Silta rakennettu joskus 90-luvulla kun tuo moottoritie tehtiin. Sillan itäpäuolella lienee joku kiinteistö, mutta sinne olisi voinut järjestää ajelun ilman siltaa Kaarinantieltä varmasti pienemmillä kuluilla ja vaivalla. Sillan itäpuolella on vain ulkoilureittejä, joille johtaa Ykköstien yli erillinen kevyen liikenteen silta vain noin 300 metrin päässä. Tämä ihmettelemäni silta on ihan leveä silta, johon mahtuu kaksi autokaistaa ja leveä kevyenliikenteen väylä, itse asiassa sillalle johtava tie on kapeampi kuin itse silta. SIllan pohjoispäässä oleva tie on sen sijaan kärrypolky.
Samoin Kaarinan puolella on Turun Kehätien ylittävä Kiveläntien silta. Tuli tästä ajettua viime viikolla fillarilla, ja en ymmärrä miksi tuollainen iso silta on tehty. Sillan pohjoispuolella oikealle kaartava tie kulkee vain hetken pellonlaitaa ja loppuu siihen. Kiveläntien pohjoispäässä en ole käynyt, mutta ei siellä karttojen ja ilmakuvan perusteella ole mitään, tie loppuu peltoon. Ainoa syy mitä keksin on, että kehätien eteläpuolella asuvan maajussin pitää päästä kehätien pohjoispuolella oleville pelloilleen, mutta onko sitten vain sen takia rakennettu veronmaksajien rahoilla silta?
Myös Mathilda Wreden Katu Turussa ylittää Kehätien. Tämäkin silta on leveämpi kuin sille johtava tie kummastakaan suunnasta. Orhikujanne on rakennettu yhdistämään Vanha Tampereentie ja Mathilda Wreden Katu myöhemmin kuin silta on tehty, eli sillalle on sen puolesta ollut järkisyy, kun tuolla kuitenkin sijaitsee muutama rakennuskin. Mutta miksi aikanaan tehtiin kallis silta Kehätien yli eikä heti tuota Orhikunetta, joka on vieläpä loogisempi reitti kyseiseen paikkaan, ainakin kaupungista päin katsottuna?
Nämä kehätien sillat on rakennettu kai joskus 90-luvun alussa kun Kehätie nelikaistaistettiin. Onkohan niitä pitkin ajanut sen jälkeen montaakaan sata autoa? Aika kalliita ajometrejä tullut. Ja pianhan noilla on edessä jonkinalinen peruskunnostusikä, paljonko laitetaan massia näiden siltojen kunnostamiseen?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Johtuu siitä että kun valtio pakkolunastaa maita mootoriteidenrakentamiseen niin esim. maajussit tai metsän omistaja täytyy päästä omille maille jotka ei ole pakkolunastettu. Traktorilla on vähän huono vetää 120 km/h ellei satu olemaan pullingmalli .
Porvoon motarilla näitä on varmaan 4-5 kpl.....
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: Ihmettelyketju
Mutta tarviiko sinne päästä siitä mistä sinne on aina ajettu tai suoraan omilta mailta? Näissäkin esimerkeissä toimiva reitti järjestyisi muuta kautta kuin mainituilla silloilla. Kaikissa tapauksissa löytyy toinen tien yli menevä siltä 500 m päästä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Tiedä häntä, voit olla oikeassa mutta ainakin täällä on kohta jossa tien alta menee tunneli ja silta tien yli! Voihan se tulla kalliimmaksi pudottaa moottoritie nopeuksia 40km/h niiltä kohtaa mistä yli pitää päästä ja lietepannu traktorin perässä vähän valuttaa sian paskaa ja kusta tielle....
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R