Venäläisten autot, huh!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Mertmi
"Saabisti"

Venäläisten autot, huh!

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Olipa yllätys: :D

Kuva

(kuvattu Petroskoissa)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kaide
"Hölösuu"

Re: Venäläisten autot, huh!

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Niin, tai sitten tällänen paikallisella AVK.lla :

http://www.cars.auto.ru/sale/GQ70041/437935/
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Uskomatonta :roll:
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Minulla jäi se yllätys ymmärtämättä :oops:

Vierailin Kostamuksessa parikin kertaa vuosi sitten ja silloin katseeni kiinnittyi parkissa olevaan kuuppaan ja liikkuvaan hienoon 70-luvun 99:iin, joka oli todennäköisesti joko turbo tai ems. Näin vain pikaisesti edestä päin ja keulalla oli lisävaloja, spoileria ja venäjän kilvet. Auto vaikutti varsin hienolta.

Ymmärrän täysin, miksi venäjällä Lada on niin suosittu, sillä kun se tiestö (ja väestö) on mitä on, niin en kyllä viittis 9-5:sta sinne ostaa... mutta olenkin liikkunut vain muutaman kymmenen kilometrin tieosuudella ja pohjoisessa pikkukaupungissa...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
gis
Matalapaineturbo

Lada

Viesti Kirjoittaja gis »

Täytyy myöntää, että ymmärrys (vanhoja) Ladoja kohtaan on kasvanut kummasti kun on joutunut Venäjän puolella koluamaan metsäautoteitä... tai mitä lienevät kinttupolkuja. Eli auto, jota voi itsekin korjailla ja jossa on korkea maavara, lyhyt keula ja lyhyt perä on noilla teillä ihan paikallaan. Ihme paikkoihin tunkevat Ladoineen... Muuten tienpito kuuluu noilla teillä kuulemma sille, joka tietä sattuu tarvitsemaan. No, kyllä meilläkin on yleensä lapioita ja kirveitä matkassa ihan varoiksi, ja läheltä on pitänytkin muutaman kerran ettei niitä ole tarvittu, vaikka ajokkina on useinmiten ollut Nissan Terrano (tjaah, siis 2 kertaa kolmesta ettei tule nyt ihan liioiteltua)
Mertmi
"Saabisti"

jariha kirjoitti:Minulla jäi se yllätys ymmärtämättä :oops:

Vierailin Kostamuksessa parikin kertaa vuosi sitten ja silloin katseeni kiinnittyi parkissa olevaan kuuppaan ja liikkuvaan hienoon 70-luvun 99:iin, joka oli todennäköisesti joko turbo tai ems. Näin vain pikaisesti edestä päin ja keulalla oli lisävaloja, spoileria ja venäjän kilvet. Auto vaikutti varsin hienolta.

Ymmärrän täysin, miksi venäjällä Lada on niin suosittu, sillä kun se tiestö (ja väestö) on mitä on, niin en kyllä viittis 9-5:sta sinne ostaa... mutta olenkin liikkunut vain muutaman kymmenen kilometrin tieosuudella ja pohjoisessa pikkukaupungissa...
Njaa, no Kostamus on jotekin eri asia, eikös se ole hyvin pitkälti suomalaisten rakentama paikka? Eiköhän siellä asustane suomalaisia ihan huomattavan paljon, joten en olisi yhtään yllättynyt, jos se 96 tai 900 saabin omistaja olisikin suomalainen työmies, joka nauttii suomalaista eläkettä ja elää halvalla rajan toisella puolella. :)

Tuo minun yllätys perustui siihen, että venäläisten ajokalusto on on niin vaihtelevaa. Joskus on nähty täällä Joensuussa paketti UAZeja ja toisinaan taas jotakin Mersun huippumalleja, Audeja jne. Saab oli mulle tosi positiivinen ylläri. Autosta pompannut kaveri ei ollut mikään käyhän näköinen. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Mertmi kirjoitti:
Tuo minun yllätys perustui siihen, että venäläisten ajokalusto on on niin vaihtelevaa. Joskus on nähty täällä Joensuussa paketti UAZeja ja toisinaan taas jotakin Mersun huippumalleja, Audeja jne. Saab oli mulle tosi positiivinen ylläri. Autosta pompannut kaveri ei ollut mikään käyhän näköinen. :)
Nykyään Tsadissa kun näkee jonkun kalliin auton, niin se on lähes poikkeuksetta Venäjän rekkarissa :roll:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
metallivihreä
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja metallivihreä »

Niin oliko tuo kuva siis Venäjällä vai Suomessa otettu..? En saanut noista kylteistä selvää, mutta kuvassa näkyvien autojen (siis taustalla olevien) perusteella kuva voisi olla kummasta maasta hyvänsä. Rakennuksista päätellen veikkaisin Venäjää..? Jos oli Venäjällä napattu kuva niin eipä siinä autokannassa nykyään taida olla kauheasti eroa esim. Suomeen verrattuna, kaupungeissa ainakaan. Jos taas oli Suomessa kuvattu niin eipä näytä olevan tuo karvalakkiporukka sen tyylikkäämpää täällä kuin Venäjällä. Että oli miten oli, aika samanlaista taitaa meninki olla.

Kun elintaso nousee niin kyllähän se itse kullakin aika äkkiä myös kulkupeleissä näkyy. Ja täytyy muistaa että on Suomessakin aika säälittävä autokanta moneen muuhun maahan verrattuna. Kyllä täälläkin ilmasto ja olosuhteet vähän rajoittaa (paitsi Saabikuskeja tietysti).
metallivihreä
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja metallivihreä »

No lukeehan siinä missä se on kuvattu... En äsken huomannut.
Isolohko
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Rommitommi kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:
Nykyään Tsadissa kun näkee jonkun kalliin auton, niin se on lähes poikkeuksetta Venäjän rekkarissa :roll:

Niin, Venäjällä on enemmän uusrikkaita kuin Suomessa asukkaita...
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Mertmi
"Saabisti"

No, eka ryssäkilpinen saabi toi silti oli meikän nähden...
# 1771 - Mikko Mertanen
TuuSaR
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

MOSCOW. March 17 (Interfax) - According to one of the investigation's theories, Thursday's assassination attempt on UES CEO Anatoly Chubais may have been organized by a former serviceman, a sabotage operations expert.
Law enforcement sources told Interfax that the investigation has determined the license number of the Saab vehicle the attackers allegedly used to escape from the crime scene.
Ruosteruisku
"Tuplakaasari"

ryssien autot

Viesti Kirjoittaja Ruosteruisku »

Kun olin asentajana Saabilla, sattu keväällä 2000 tapaus jossa ryssä oli uudella 95:sella vetäny kaasupohjassa "pieneen routamonttuun".( Tulva vienyt asfaltin ja tienpohjan aika pitkältä matkalta) Tämä '99 vuosimalli sai uudet aluvanteet eteen, iskarit, pakarin alkupään. Pohja oli puoleenväliä autoa kolhuilla, öljypohja raavittu syville urille. Omistajalla oli suurimpana huolen aiheena saada uudet saabin roiskeläpät eteen. :roll:
Venäläinen hellä huolenpito pitää sikäläisten autojen kilometrit vähäisinä. :?
'87 900i Satan
+Iso läjä 900:ien osia
'68 Plymouth Fury III
'67 Plymouth Valiant 100
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tässä paikallista kalustoa...ennen ja jälkeen duunauksen..
Kuva

Tarinaa aiheesta täällä..
http://images.google.fi/imgres?imgurl=h ... Fq%3Dvolga*
car%26hl%3Dfi%26lr%3D%26sa%3DG
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

On muistaaksen ollut täälläkin noi kuvat , jälkimmäinen viehättää minua enempi.
Vastaa Viestiin