Firges9000 kirjoitti:Tonnarissa kiva ominaisuus, kun vauhti kasvaa pysyy aina vain paremmin tiessä ja on vakaa ajettava
Tarkoitatko "Firges-mallia", vai ihan noin niinkuin yleensä ?
230 km/h omalla Saballa, mutta ensi kesänä meinaan mennä Saksan Kansainväliseen Saab tapahtumaan, niin eiköhän sitä voisi kokeilla
samalla hiukka rajoja autobahnilla.
Firges9000 kirjoitti:Tonnarissa kiva ominaisuus, kun vauhti kasvaa pysyy aina vain paremmin tiessä ja on vakaa ajettava
Tarkoitatko "Firges-mallia", vai ihan noin niinkuin yleensä ?
230 km/h omalla Saballa, mutta ensi kesänä meinaan mennä Saksan Kansainväliseen Saab tapahtumaan, niin eiköhän sitä voisi kokeilla
samalla hiukka rajoja autobahnilla.
Tarkoitan noin yleensä, tai ootas.
Jaapen tonnarissa oli ne levikkeet, ennen kuin teki omat . Kumpikin versio toimii.
Firges on pudotettu ja jäykistetty. valoissa kun seisoo vakion vierellä, saa katsoa ylöspäin.
Kumpikin kulkee kuin juna, mitä kovempaa päästelee.
TM:n porukka testas -85 sta Tonnaria euroopan turneella, joskus 85-86. Mukana monta muutakin merkkiä. Toivosen Kari-vainaan mukaan, testiajajat tappelivat Tonnarin ajovuoroista.
( Kari kuoli hiljattain, saappaat jalassa, kesken euroopan työ-matkalla)
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
itse sain tuollaiseen 240. tähän väliin on kyllä pakko sanoa että kyllä ysiysilläkin lähtee, on tossa hämeenlinna motarilla tullut kuitattua yksi audi TT, ja yksi keltainen ferrari (no joo, eihän ne lähteneet edes kilpasille )
Nomadd kirjoitti:
Yksin nuo kaikki...en vaaranna kyydissä olevia jos haluun vaarantaa oman henkeni.
nimenomaan, ja jos vielä suoralla tyhjällä tiellä, kyseessä tapahtuva "hengenvaarantuminen" on moninkerroin vähäisempää kun se mitä tapahtuu talvisin säännöllisesti kun pisnismiähet ajaa liisingautoillaan huonossa kelissä toisen puskurissa kiinni moottoritiellä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
omalla autolla ollaan päästy sen 180km/h ja aina joku on vastustanu ettei mee kovempaa. ja viimesellä yrittämällä päästiin motarilla 160 ja sit kone leikkas. oltiin pelleilty vähä ahtopaineilla..meni ilmeisesti laihalle ja kone ei oikeen tykänny siitä. nyt on auto projektina tuola tallissa ja uus kone odottaa pääsyä pellin alle.
itse sain tuollaiseen 240. tähän väliin on kyllä pakko sanoa että kyllä ysiysilläkin lähtee, on tossa hämeenlinna motarilla tullut kuitattua yksi audi TT, ja yksi keltainen ferrari (no joo, eihän ne lähteneet edes kilpasille )
Kyllä se ottaa mittariin varmastikin yli 250, kun V40 T4:nen ottaa hieman yli 250 mittariin kanssa.
Heh juu kyllähän se varmaan ois kulkenu kovempaaki, mutta eipä kestäny kantti ajaa nopeempaa, alko tulemaan sen verran liikennettä. (huonot on selitykset)