Menohalut loppuu keskenkaiken....

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Menohalut loppuu keskenkaiken....

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Moro!!!!


Seuraavanlainen probleema:

Isoillavaihteilla vedätettäessä ja ahtopaineiden ollessa noin kilon(maksimi), satku alkaa yskiä. Joskus yskäisee tosi pahasti, mutta vain hetkelllisesti. Heti kun ahdot tippuvat tuon yskäisyn seurauksena, matka jatkuu taas ihan normaalisti, kunnes koittaa seuraava pidempi veto...

Loppuisiko muka jo kilon paineilla bensan tulo!?!? Tietysti jos tuo paineensäädin on viallinen. Alipaine/paineletkut on uusittu konerempan yhteydessä ja ne ovat ehjiä, mutta eivät ole millää klemmareilla kiinni....

Onko muilla samanlaisia yskimis kokemuksia, muistaakseni luin jonkun ratasaablaisen kirjoitelleen täällä samasta asiasta mutta en löytänyt kyseistä topickia tähän hätään.

Voiko paineensäädintä testata mitenkään...



Ja autohan oli -88 ysisatku turbolla ja k-jetillä....


Kiitooos!!!!
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Epäilisin tulppia, mulla ainakin oli tulpissa syy, vaihdoin ngk platinoihin, ei ainakaan vielä ahista.

Mutta jatko kysymys tähän.

Ässässä paineet nousee hyvin nopeasti 0,8 ja siitä sitten hiljalleen tippuu 0,6 kun kierrokset nousee...

ei apc:ta ja ruuvilla nostettu paineet, voiko olla niinkin yksinkertaista, että kellon jousi on liian löysä ja ei jaksa pitää porttia kiinni ?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ensinnäkin, kannattaa laittaa se nakuledi, se kertoo paljon siitä minkä takia ne ahdot tippuu jos tippuu. Helppo homma, ja nopeuttaa vianetsintää huomattavasti.

T8:ssa ilman mitään muutoksia ei soppa kyllä korkeilla kierroksilla riitä paljoa yli 1 barin, mutta ahtojen lasku nakutuksen seurauksena ei aiheuta nykimistä. Ettei kyseessä olisi ylipainekytkin? Vakio ruuvaamaton T8 ylipainekytkin ottaa kiinni juurikin n. 1 baarissa. Se aiheuttaa kyllä terävää nykimistä, kun katkaisee bensapumpulta virrat.

Jos on varma ettei ylipainekytkin aiheuta tuota nykimistä, niin seuraavaksi voisi tutkia tulppia. Liian suuri kärkiväli tai muista syistä heikko kipinä (esim. väsynyt puola, tai johdot) aiheuttaa tuota nykähtelyä korkeilla paineilla.

Tuosta ahtojen hiipumisesta kierroksilla (tosin APC:lla) taidan kirjoitella ihan oman topikin..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin