Moro!!!!
Seuraavanlainen probleema:
Isoillavaihteilla vedätettäessä ja ahtopaineiden ollessa noin kilon(maksimi), satku alkaa yskiä. Joskus yskäisee tosi pahasti, mutta vain hetkelllisesti. Heti kun ahdot tippuvat tuon yskäisyn seurauksena, matka jatkuu taas ihan normaalisti, kunnes koittaa seuraava pidempi veto...
Loppuisiko muka jo kilon paineilla bensan tulo!?!? Tietysti jos tuo paineensäädin on viallinen. Alipaine/paineletkut on uusittu konerempan yhteydessä ja ne ovat ehjiä, mutta eivät ole millää klemmareilla kiinni....
Onko muilla samanlaisia yskimis kokemuksia, muistaakseni luin jonkun ratasaablaisen kirjoitelleen täällä samasta asiasta mutta en löytänyt kyseistä topickia tähän hätään.
Voiko paineensäädintä testata mitenkään...
Ja autohan oli -88 ysisatku turbolla ja k-jetillä....
Kiitooos!!!!
Menohalut loppuu keskenkaiken....
Menohalut loppuu keskenkaiken....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Epäilisin tulppia, mulla ainakin oli tulpissa syy, vaihdoin ngk platinoihin, ei ainakaan vielä ahista.
Mutta jatko kysymys tähän.
Ässässä paineet nousee hyvin nopeasti 0,8 ja siitä sitten hiljalleen tippuu 0,6 kun kierrokset nousee...
ei apc:ta ja ruuvilla nostettu paineet, voiko olla niinkin yksinkertaista, että kellon jousi on liian löysä ja ei jaksa pitää porttia kiinni ?
Mutta jatko kysymys tähän.
Ässässä paineet nousee hyvin nopeasti 0,8 ja siitä sitten hiljalleen tippuu 0,6 kun kierrokset nousee...
ei apc:ta ja ruuvilla nostettu paineet, voiko olla niinkin yksinkertaista, että kellon jousi on liian löysä ja ei jaksa pitää porttia kiinni ?
Ensinnäkin, kannattaa laittaa se nakuledi, se kertoo paljon siitä minkä takia ne ahdot tippuu jos tippuu. Helppo homma, ja nopeuttaa vianetsintää huomattavasti.
T8:ssa ilman mitään muutoksia ei soppa kyllä korkeilla kierroksilla riitä paljoa yli 1 barin, mutta ahtojen lasku nakutuksen seurauksena ei aiheuta nykimistä. Ettei kyseessä olisi ylipainekytkin? Vakio ruuvaamaton T8 ylipainekytkin ottaa kiinni juurikin n. 1 baarissa. Se aiheuttaa kyllä terävää nykimistä, kun katkaisee bensapumpulta virrat.
Jos on varma ettei ylipainekytkin aiheuta tuota nykimistä, niin seuraavaksi voisi tutkia tulppia. Liian suuri kärkiväli tai muista syistä heikko kipinä (esim. väsynyt puola, tai johdot) aiheuttaa tuota nykähtelyä korkeilla paineilla.
Tuosta ahtojen hiipumisesta kierroksilla (tosin APC:lla) taidan kirjoitella ihan oman topikin..
T8:ssa ilman mitään muutoksia ei soppa kyllä korkeilla kierroksilla riitä paljoa yli 1 barin, mutta ahtojen lasku nakutuksen seurauksena ei aiheuta nykimistä. Ettei kyseessä olisi ylipainekytkin? Vakio ruuvaamaton T8 ylipainekytkin ottaa kiinni juurikin n. 1 baarissa. Se aiheuttaa kyllä terävää nykimistä, kun katkaisee bensapumpulta virrat.
Jos on varma ettei ylipainekytkin aiheuta tuota nykimistä, niin seuraavaksi voisi tutkia tulppia. Liian suuri kärkiväli tai muista syistä heikko kipinä (esim. väsynyt puola, tai johdot) aiheuttaa tuota nykähtelyä korkeilla paineilla.
Tuosta ahtojen hiipumisesta kierroksilla (tosin APC:lla) taidan kirjoitella ihan oman topikin..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com