aylaoutinen kirjoitti:- Onnistuuko koko operaatio ilman sitä ryöstöhintaista ajoitus/lukitussettiä? Ei taas yhden vaihdon takia viitsisi useamman sadan euron erikoistyökaluja ostaa.
Oisin voinut lainata, mutta hajosi kampuran lukitus/ajoituskalu viime rempassa
aylaoutinen kirjoitti:
- Motonetistä ilmeisesti saa ihan laadukkaan jakohihnasetin, mutta mikähän ero näillä kahdella käytännössä on (30euroa?):
Jakohihna+rullasrj Opel V6 99- 25-9265 3,0V6t 99->moottno08578511 "EB" (?99->00?) 219.90 €
Jakohihna+rullasrj Opel V6 01- 25-9266 3,0V6t moottno08578512->03 (?01->03?) [1998 - 2003] 189.90 €
Sarjat on Gatesin tekeleitä molemmat, erot on fyysisiä ja riippuu vuosimallista kuten MOtonetin listakin kertoo.
Tuo vanhempi ja kalliimpi sarja sopii suoraan uudempaan moottoriin, koska rullien runkolevy pienempi vanhassa. Uudempi (halvempi) sarja EI mene vanhan mallin (MY99 ja MY00) moottoriin suoraan, mutta jos vaihtaa siihen vanhaan levyyn uuden sarjan mukana tulleet rullat ja heittää sen uudemman mallin levyn näreikköön, niin sitäkin pystyy käyttämään. Eli periaatteessa tuo "halvempi" sarja käy kaikkiin, mutta MY99 ja 00 kanssa joutuu siirtämään rullat levystä toiseen (about 3min homma).
aylaoutinen kirjoitti:
Onko Motonetin vesipumpuista kokemuksia?
On. Yhdessä itse vaihtamassani tapauksessa oli pumppu hajonnut (alkanut pitää meteliä) reilun 30tkm jälkeen. Muut ovat kestäneet. Myös orkkispumppuja on hajonnut fooruminjuttujen perusteella pienehköillä kilometreillä. Motonetin pumppu on "merkitön", mutta näytti kyllä identtiseltä GM-leimoilla varustetun kanssa. En tiedä paljon orkkispumppu maksaa, mutta jos se on paljonkin kalliimpi mitä tuo Motonet-pumppu, niin ostaisin ihan hyvillä mielin Motonetistä.