3.0t V6 jakohihnan vaihto
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti Maalis 20, 2012 16:28
3.0t V6 jakohihnan vaihto
Mitäpä parempaakaan tekemistä sitä voisi kesälomille suunnitella kuin Griffinin jakohihnan vaihto-operaation, joten asiaan liittyen muutama kyssäri:
- Fyysisessä purkamisessahan ei varmaan mitään ihmeellisyyksiä ole? Moniurahihna tuli tuossa jokin aika sitten vaihdettua, niin eihän siitä olisi enää pitkä matka ollut jakohihnan esiinsaamiseksi.
- Onnistuuko koko operaatio ilman sitä ryöstöhintaista ajoitus/lukitussettiä? Ei taas yhden vaihdon takia viitsisi useamman sadan euron erikoistyökaluja ostaa.
- Motonetistä ilmeisesti saa ihan laadukkaan jakohihnasetin, mutta mikähän ero näillä kahdella käytännössä on (30euroa?):
Jakohihna+rullasrj Opel V6 99- 25-9265 3,0V6t 99->moottno08578511 "EB" (?99->00?) 219.90 €
Jakohihna+rullasrj Opel V6 01- 25-9266 3,0V6t moottno08578512->03 (?01->03?) [1998 - 2003] 189.90 €
Onko Motonetin vesipumpuista kokemuksia?
Puoli päivää ja lavan asennuskaljaa tuohon saanee varata.
- Fyysisessä purkamisessahan ei varmaan mitään ihmeellisyyksiä ole? Moniurahihna tuli tuossa jokin aika sitten vaihdettua, niin eihän siitä olisi enää pitkä matka ollut jakohihnan esiinsaamiseksi.
- Onnistuuko koko operaatio ilman sitä ryöstöhintaista ajoitus/lukitussettiä? Ei taas yhden vaihdon takia viitsisi useamman sadan euron erikoistyökaluja ostaa.
- Motonetistä ilmeisesti saa ihan laadukkaan jakohihnasetin, mutta mikähän ero näillä kahdella käytännössä on (30euroa?):
Jakohihna+rullasrj Opel V6 99- 25-9265 3,0V6t 99->moottno08578511 "EB" (?99->00?) 219.90 €
Jakohihna+rullasrj Opel V6 01- 25-9266 3,0V6t moottno08578512->03 (?01->03?) [1998 - 2003] 189.90 €
Onko Motonetin vesipumpuista kokemuksia?
Puoli päivää ja lavan asennuskaljaa tuohon saanee varata.
9-3SS -03 2.0T Aero
9-3SC -07 2.0T
9-3SS -08 1.9Tids (ex)
95 Griffin -01 (ex)
9-3SC -07 2.0T
9-3SS -08 1.9Tids (ex)
95 Griffin -01 (ex)
Re: 3.0t V6 jakohihnan vaihto
Helposti onnistuu ilman työkalusarjaa ja paljon saa kaljaa juoda että hommas puol päivää saa tuhrattua. Tilaahan tuossa on sen verran että meinaa mahtua koko asentaja konehuoneeseen
Minkä merkkistä sarjaa ja vesipumppua motonet myy?
Minkä merkkistä sarjaa ja vesipumppua motonet myy?
Re: 3.0t V6 jakohihnan vaihto
Youtubesta löytyy video jossa kaveri tekee koko vaihdon. Halullakin linkki videoon löytyy.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: 3.0t V6 jakohihnan vaihto
Hyvin tilaa jos moottori on näin esillä.
http://cl.ly/0v0C1839382g
http://cl.ly/0v0C1839382g
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti Maalis 20, 2012 16:28
Re: 3.0t V6 jakohihnan vaihto
Videon katselin "pikakelauksella" läpi. Tuossa videossahan kaveri käyttää juuri tuota erikoistyökalusettiä, mutta ilmeisesti ilmankin noita lukitus- ja kireydentarkastustyökaluja pärjää? Wissikin neuvoo hihnan säädön työkalun "KM-800-20" merkkien avulla.eklunto1 kirjoitti:Youtubesta löytyy video jossa kaveri tekee koko vaihdon. Halullakin linkki videoon löytyy.
Motonetin hihnasetti on ilmeisesti Gates/SKF/Bosch.
9-3SS -03 2.0T Aero
9-3SC -07 2.0T
9-3SS -08 1.9Tids (ex)
95 Griffin -01 (ex)
9-3SC -07 2.0T
9-3SS -08 1.9Tids (ex)
95 Griffin -01 (ex)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 3.0t V6 jakohihnan vaihto
Oisin voinut lainata, mutta hajosi kampuran lukitus/ajoituskalu viime rempassaaylaoutinen kirjoitti:- Onnistuuko koko operaatio ilman sitä ryöstöhintaista ajoitus/lukitussettiä? Ei taas yhden vaihdon takia viitsisi useamman sadan euron erikoistyökaluja ostaa.
Sarjat on Gatesin tekeleitä molemmat, erot on fyysisiä ja riippuu vuosimallista kuten MOtonetin listakin kertoo.aylaoutinen kirjoitti: - Motonetistä ilmeisesti saa ihan laadukkaan jakohihnasetin, mutta mikähän ero näillä kahdella käytännössä on (30euroa?):
Jakohihna+rullasrj Opel V6 99- 25-9265 3,0V6t 99->moottno08578511 "EB" (?99->00?) 219.90 €
Jakohihna+rullasrj Opel V6 01- 25-9266 3,0V6t moottno08578512->03 (?01->03?) [1998 - 2003] 189.90 €
Tuo vanhempi ja kalliimpi sarja sopii suoraan uudempaan moottoriin, koska rullien runkolevy pienempi vanhassa. Uudempi (halvempi) sarja EI mene vanhan mallin (MY99 ja MY00) moottoriin suoraan, mutta jos vaihtaa siihen vanhaan levyyn uuden sarjan mukana tulleet rullat ja heittää sen uudemman mallin levyn näreikköön, niin sitäkin pystyy käyttämään. Eli periaatteessa tuo "halvempi" sarja käy kaikkiin, mutta MY99 ja 00 kanssa joutuu siirtämään rullat levystä toiseen (about 3min homma).
On. Yhdessä itse vaihtamassani tapauksessa oli pumppu hajonnut (alkanut pitää meteliä) reilun 30tkm jälkeen. Muut ovat kestäneet. Myös orkkispumppuja on hajonnut fooruminjuttujen perusteella pienehköillä kilometreillä. Motonetin pumppu on "merkitön", mutta näytti kyllä identtiseltä GM-leimoilla varustetun kanssa. En tiedä paljon orkkispumppu maksaa, mutta jos se on paljonkin kalliimpi mitä tuo Motonet-pumppu, niin ostaisin ihan hyvillä mielin Motonetistä.aylaoutinen kirjoitti: Onko Motonetin vesipumpuista kokemuksia?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 3.0t V6 jakohihnan vaihto
Motonetissä ilmeisesti tavaraa tulee useammalta toimittajalta ja tästä riippuu millaisen pumpun saa. Itse kävin katsomassa Motonetin pumppua, siinä oli muovinen juoksupyörä ja laakeri tuntui pyörivän vähän nykimällä. Kyseinen pumppu ei oikein vakuuttanut minua ja ostin tarvikeliikkeestä pumpun joka tehty samassa tehtaassa kuin alkuperäinen ja hinta oli alle 50. Itse en halunnut muovijuoksupyörällä olevaa pumppua koska kaverilla sellaisesta murtui siivet mutta nämä on tietenkin maku asioita.
Hihnan vaihto onnistuu kyllä ilman lukitussettiä.
-Jeppe
Hihnan vaihto onnistuu kyllä ilman lukitussettiä.
-Jeppe
Re: 3.0t V6 jakohihnan vaihto
Varastan ketjua, mutta homma sama -v6t jakohihnan vaihto.
Mutta mutta - en ole vielä ottanut pois ja auto on suoraan ajosta. Nokkien merkit menee nätisti paikoilleen mutta kampuran hihnapyörän merkki on oikein kunnolla metsässä - siis jotain 130 astetta. Taidan laittaa tässä vaiheessa merkin hihnapyörään missä tuo kopan merkki on nyt. Saan ainakin saamaan. Mutta, onko mitään haisua missä paikassa edellinen asentaja on saanut tuon tehtyä noin pieleen? Toki, ajattelin ottaa nyt myös kannet pois niin samalla näkee missä kohdassa männät on. Kuitenkin, saako tuon alapään hihnahampaan noin paljoa sivuun?
T/Pekka
Mutta mutta - en ole vielä ottanut pois ja auto on suoraan ajosta. Nokkien merkit menee nätisti paikoilleen mutta kampuran hihnapyörän merkki on oikein kunnolla metsässä - siis jotain 130 astetta. Taidan laittaa tässä vaiheessa merkin hihnapyörään missä tuo kopan merkki on nyt. Saan ainakin saamaan. Mutta, onko mitään haisua missä paikassa edellinen asentaja on saanut tuon tehtyä noin pieleen? Toki, ajattelin ottaa nyt myös kannet pois niin samalla näkee missä kohdassa männät on. Kuitenkin, saako tuon alapään hihnahampaan noin paljoa sivuun?
T/Pekka
9-5 SE 3.0t -99
9-5 Griffin 3.0t -99
Tech2
9-5 Griffin 3.0t -99
Tech2
Re: 3.0t V6 jakohihnan vaihto
ja jatkan vielä - öljypohja on auki ja 1:n on ylhäällä - miten voi kampuran merkki olla 130-150 astetta pielessä????? onko tuo öljypumppu ja ratas mahdollista laittaa noin pieleen vai miten - ei käsitä.
9-5 SE 3.0t -99
9-5 Griffin 3.0t -99
Tech2
9-5 Griffin 3.0t -99
Tech2
Re: 3.0t V6 jakohihnan vaihto
Kaivoin wisin esiin ja homma valjeta. Kampuran hihnapyörän viivat ei merkkaa mitään? Vaan luetaan suoraan laipasta? Jos näin niin sitten moi taitaa täsmätä.
9-5 SE 3.0t -99
9-5 Griffin 3.0t -99
Tech2
9-5 Griffin 3.0t -99
Tech2
Re: 3.0t V6 jakohihnan vaihto
Aseta moottori nollamerkin kohdalle. Nollamerkki tarkoittanee ykkösen yläkuolokohtaa.. Ja nokkamerkit kohilleen. Näinhän siellä lukee. Eli kampuran päässä on merkki, vai kiila merkkinä..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333