Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Klonkswagenin automaattiparkkeeraus.
Tänään päiväkodin eteen taskuparkkeeratessa annoin taas auton veivailla puolestani. Kun olin päässyt n. 45' kulmaan tiehen nähden veti auto yhtäkkiä jarrut lukkoon. Ensimmäinen ajatus oli, että meinasiko joku lapsi juosta alle tms. Pitkän piippauksen säestämänä kojelaudassa komeili teksi "Jarruta!"
Hetken aikaa tähystelin näkyykö takana natiaisia mutta ei, ei mitään tai ketään. Takana ollut auto lähti hetken meikäläisen touhuja ihmeteltyään ja veivasin ihan itse auton jalkakäytävän suuntaisesti.
Tänään päiväkodin eteen taskuparkkeeratessa annoin taas auton veivailla puolestani. Kun olin päässyt n. 45' kulmaan tiehen nähden veti auto yhtäkkiä jarrut lukkoon. Ensimmäinen ajatus oli, että meinasiko joku lapsi juosta alle tms. Pitkän piippauksen säestämänä kojelaudassa komeili teksi "Jarruta!"
Hetken aikaa tähystelin näkyykö takana natiaisia mutta ei, ei mitään tai ketään. Takana ollut auto lähti hetken meikäläisen touhuja ihmeteltyään ja veivasin ihan itse auton jalkakäytävän suuntaisesti.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Ihmettelyketju
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yli ... #gs.meks4v
Kohta alkaa käytettyjen autojen vienti vetää , Suomesta Saksaan päin
Kohta alkaa käytettyjen autojen vienti vetää , Suomesta Saksaan päin
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Ihmettelyketju
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ihmettelyketju
Aikani kuluksi naksuttelen Skodia, ja lisävarustelistalla on myös monen hintasta lisäturvatyynyä, joita saa rahalla. On taakse sivulle sekä myös jotain keskiturvatyynyjä. Mihin on mennyt turvallisuusajattelu? Eikö noiden luulisi olevan vakiovarusteita, jotta päästään paukuttelemaan henkseleitä huikeilla turvallisuusvarusteilla? Vai onko tää nyt vain jotain Euro NCAP -optimointia, että tähtiä saa kusettamalla mutta oikeaa turvallisuutta vain rahalla?
Sinänsä ymmärrettävää, mutta pakko kyllä myöntää, että jos ostaisin uuden Skodan, niin pakkohan tollaset olis ruksia mukaan, koska sitä muutaman satasen säästöä ei saisi koskaan nieltyä jos noiden takia joku kuolis kyydis tms. Miksei siis kerrasta voi olla kaikki Skodat samalla viivalla
Sinänsä ymmärrettävää, mutta pakko kyllä myöntää, että jos ostaisin uuden Skodan, niin pakkohan tollaset olis ruksia mukaan, koska sitä muutaman satasen säästöä ei saisi koskaan nieltyä jos noiden takia joku kuolis kyydis tms. Miksei siis kerrasta voi olla kaikki Skodat samalla viivalla
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ihmettelyketju
Sitäpä juuri. Turvavarusteita laitetaan vakiona juuri sen verran kuin hyvä NCAP-pisteytys vaatii.
Emännälle hommasin (liisasin) uuden karvalakki-clion ja siinäkin on kaikenlaista hitekkiturvavarustetta vakiona, mutta mukavuusvarusteet karsittu minimiin. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ihmettelyketju
Nooh, onneksi sen Octavian hinta pomppas 40 k€ nurkille, niin jatkan tuolla turvattomalla 20 vuotta vanhaa perussuunnittelua edustavalla Saabilla edelleen. Palataan sitte asiaan, kun muksut on muuttanu pois kotoa ja asuntolaina maksettu, niin on rahaa niinku rakennusmestarilla
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ihmettelyketju
Tällä hetkellä taitaa saada Seat Leonia suhteellisesti halvemmalla kuin Octaviaa. Ja pidemmällä takuulla.
On vissiin Helkaman neuvotteluasetelmat heikentyneet tehtaaseen päin.
On vissiin Helkaman neuvotteluasetelmat heikentyneet tehtaaseen päin.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Ihmettelyketju
On muuten huomattavasti halvempi, tosin viimesiä varuste-eroja en kaiva. Tosin voiko Skodassa olla jo vakiasiakkaiden lisää? Kun myynti vetää, niin miksei sitte ottais laakista hiukan enemmän per auto? Ja jos kansa tuulipuvuista pikkupomoihin haluaa Skoodaa, niin ei ne Seattia osta muutaman tonnin takia.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ihmettelyketju
Merkittävin ero (jos olen oikein ymmärtänyt) on se, ettei Leoniin saa Matrix-ledejä. Toinen ero tuntuu olevan tehdasasenteisen vetokoukun saanti plugariin, Sheattiin saa, Skeidaan ei.
Ja joku varmaan korjaa tämänkin tiedon kun olen kuitenkin väärässä tälläkin kertaa.
Ja joku varmaan korjaa tämänkin tiedon kun olen kuitenkin väärässä tälläkin kertaa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Ihmettelyketju
Kyllä voisin kuvitella, että Helkamalla härskisti hyödynnetään merkin suosiota verrattuna Seatiin, joka on muihin vaggineisiin nähden jäänyt kyllä aika heikkoon markkina-asemaan Suomessa.JP_Vette kirjoitti: ↑To Joulu 10, 2020 14:16On muuten huomattavasti halvempi, tosin viimesiä varuste-eroja en kaiva. Tosin voiko Skodassa olla jo vakiasiakkaiden lisää? Kun myynti vetää, niin miksei sitte ottais laakista hiukan enemmän per auto? Ja jos kansa tuulipuvuista pikkupomoihin haluaa Skoodaa, niin ei ne Seattia osta muutaman tonnin takia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Omakohtaisten kokemusten mukaan ja työmaan parkkipaikan kokoonpanon huomioiden sanonta on vanhentunut ja tulisi päivittää muotoon: ”on rahaa niin kuin rakennusammattimiehellä”.JP_Vette kirjoitti: ↑To Joulu 10, 2020 12:15Nooh, onneksi sen Octavian hinta pomppas 40 k€ nurkille, niin jatkan tuolla turvattomalla 20 vuotta vanhaa perussuunnittelua edustavalla Saabilla edelleen. Palataan sitte asiaan, kun muksut on muuttanu pois kotoa ja asuntolaina maksettu, niin on rahaa niinku rakennusmestarilla
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Voi olla mutta kannattaa huomioida se, että Sheatin tuo maahan K-kauppa ja Skeidan Helkama.
Jonkin verran pyörii huhuja siitä, että Volkkarit ovat oikeassa kaupankäynnissä suht samanhintaisia kuin vastaavat Skeidat tällä hetkellä, joten joko Kesko on alentanut katettaan tai sitten Helkama joutuu ostamaan autot kalliimmalla. Tai sitten Helkaman volyymit ovat pienentyneet tai/ja halutaan kasvattaa puskureita uuden tekniikan riskien vuoksi. Tai sitten.... Näitä spekulaatioita kyllä keksisi vaikka kuinka paljon.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Ihmettelyketju
Miksi uuessa verokortissa on tuloraja pienempi kuin arvio koko vuoden tuloista, eroa monta tonnia ja sama veroprosentti kuin tänä vuonna ei ymmärrä täytyy varmaan tehä ite uus taas ensi vuonna
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Re: Ihmettelyketju
Yks melko realistinen on suurempi vaihdokin hyvitys. Kiva kuukausierä hervottomalla viimesellä erällä yhdistettynä viis tonnia ylihinnoteltuun hyvitykseen, niin tarjous näyttää kivalta
Toisaalta oli Astrassaki (ilman vaihdokkia) yli 10 % tinkivara. Jos on tylsää, niin voishan noiden renkaita käydä potkimas. Tosin mulla on edelleen se vika, että auto on pelkkä kuluerä eikä sillä tienata toista tiliä verovapaasti, niin ei oikeen jaksais raahautua liikkeeseen asti ilman ostoaikeita.
Mun kokemuksen mukaan auton arvo on kääntäen verrannollinen tulotasoon. Toki ääripäitä on sitte narkkarin varastetusta pommista johki ison kihon kilvenkiillotus-Ferrariin, mut normaalilla työssäkäyvällä. Sääntö pätee etenki niihin, jokka ovat kasvattaneet sijotusvarallisuuttaan ikusen nousun huumassa laskien kaiken vain tuottona ja heidän taskulaskimella auto on vain persnettoa tuottava kasa rahaa.Rattivaihde kirjoitti: ↑To Joulu 10, 2020 15:34Omakohtaisten kokemusten mukaan ja työmaan parkkipaikan kokoonpanon huomioiden sanonta on vanhentunut ja tulisi päivittää muotoon: ”on rahaa niin kuin rakennusammattimiehellä”.
Toinen on sitte se osuus, jotka eivät voi ostaa autoa, koska kateus. Yksikin entinen rahaa pyörittävä (nykyään vankilas tosin) sano, et Passattia kummempaa ei Suomessa saa ostaa jos meinaa bisnestä tehdä laillisesti. Ja vankilaan siis ei menny liike-elämän takia, vaan muista syistä.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09