koistha kirjoitti: ↑To Joulu 10, 2020 15:47
Tai sitten.... Näitä spekulaatioita kyllä keksisi vaikka kuinka paljon.
Yks melko realistinen on suurempi vaihdokin hyvitys. Kiva kuukausierä hervottomalla viimesellä erällä yhdistettynä viis tonnia ylihinnoteltuun hyvitykseen, niin tarjous näyttää kivalta
Toisaalta oli Astrassaki (ilman vaihdokkia) yli 10 % tinkivara. Jos on tylsää, niin voishan noiden renkaita käydä potkimas. Tosin mulla on edelleen se vika, että auto on pelkkä kuluerä eikä sillä tienata toista tiliä verovapaasti, niin ei oikeen jaksais raahautua liikkeeseen asti ilman ostoaikeita.
Rattivaihde kirjoitti: ↑To Joulu 10, 2020 15:34
Omakohtaisten kokemusten mukaan ja työmaan parkkipaikan kokoonpanon huomioiden sanonta on vanhentunut ja tulisi päivittää muotoon: ”on rahaa niin kuin rakennusammattimiehellä”.
Mun kokemuksen mukaan auton arvo on kääntäen verrannollinen tulotasoon. Toki ääripäitä on sitte narkkarin varastetusta pommista johki ison kihon kilvenkiillotus-Ferrariin, mut normaalilla työssäkäyvällä. Sääntö pätee etenki niihin, jokka ovat kasvattaneet sijotusvarallisuuttaan ikusen nousun huumassa laskien kaiken vain tuottona ja heidän taskulaskimella auto on vain persnettoa tuottava kasa rahaa.
Toinen on sitte se osuus, jotka eivät voi ostaa autoa, koska kateus. Yksikin entinen rahaa pyörittävä (nykyään vankilas tosin) sano, et Passattia kummempaa ei Suomessa saa ostaa jos meinaa bisnestä tehdä laillisesti. Ja vankilaan siis ei menny liike-elämän takia, vaan muista syistä.