Sytytysennakosta
Sytytysennakosta
Olen ajellut talven ohjearvon mukaisella 17 eykk sytytysennakolla. Aiemmin olen ajellut 19eykk ennakolla ja meno on ollut vauhdikasta.
Nyt on auton syttö muuttunut niin, että pellin alla tämmöinen ja ko. puolalla 17 eykk on parempi. Tänään säädätin sytön 19eykk ja parannus ei ollut samaa luokkaa kuin vanhalla puolalla. Huomenna käyn säädättämässä siis ennakon takaisin 17eykk ja alan säästämään omaa strobolamppua varten niin voi hakea sen optimiennakon.
Jos muilla on näitä suurtehopuolia niin pistäkäähän kokemuksia.
Nyt on auton syttö muuttunut niin, että pellin alla tämmöinen ja ko. puolalla 17 eykk on parempi. Tänään säädätin sytön 19eykk ja parannus ei ollut samaa luokkaa kuin vanhalla puolalla. Huomenna käyn säädättämässä siis ennakon takaisin 17eykk ja alan säästämään omaa strobolamppua varten niin voi hakea sen optimiennakon.
Jos muilla on näitä suurtehopuolia niin pistäkäähän kokemuksia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kyllä se räväkämmin starttaa ja imun voi laittaa pois aikaisemmin. Nyt on tosin tuo aiemmin paremmaksi todettu 19eykk ennakko ja se on tuolla kokoonpanolla (FlameTrhower-puola, Ignitor-sytkä, Boucgord-johdot ja NGK-tulpat) huononpi kuin ohjearvo 17eykk. Tuo 17eykk vetää paremmin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
(Mcfeast se tykkää varmaan, kun tarinoitiin tästä IRC:ssä). Meikäläinen säätää näistä vanhoista autoista sytytyksen korvakuulolta. Ei noihin tarkkoihin lukemiin välttämättä kannata aina tuijotella, vaan kääntelee sitä jakajaa siinä strobolla asetetun arvon molemmilla puolilla pienin muutoksin ja käy koeajamassa, missä kohtaa se tuntui parhaalta. Vaparikoneessa nakutuksen uskaltaa vielä korvakuuloltakin antaa rilahtaa, ja säätää sytkää vähän myöhäisemmälle, jos se moottori rupea kilkattamaan. Näin se homma pelaa. Moottorin puristussuhteen muutokset, koneen tiiveys, nokka-akseli, nokka-akselin ajoitus, polttoaine jne jne seikat vaikuttaa siihen parhaaseen ennakkoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Turbomyllyssä ja kireässä vaparissa nakurajalla sytkä. Löysävireisessä vaparissa sen voi vetää liiankin aikaiselle, jolloin palotapahtuman paine nousee liikaa ennen kuin mäntä ehtii yläkuolokohtaansa ja sehän ei tehojen kannalta ole hyvä..mcfeast kirjoitti:Voisiko joku sytkäteoriaa tunteva selittää miksi aikaisempi sytkä voi vetää huonommin, maalaisjärjellä ajateltuna sytkän tulisi olla aina nakurajalla, vai?
Aki Peltola #1132
En tiä mikä tuossa autossa nyt on. Tänään se meni paljon paremmin tuolla 19eykk ennakolla kuin eilen, vai opinkohan taas ajamaan sillä?
Vaihdoin tosin eilen uudet öljyt kaasuttimeen. Pintakaasulla ajaessa pikku nykiminen loppu uusien öljejen laiton jälkeen ja tyhjäkäynti tasoittu hieman. Harmi samperi, kun meni opintolainan lyhennys tililtä (en muistanut
) niin pitää se ajoituslamppu ostaa vasta ensi viikolla
No, siihen asti kovaa ajoa.
Vaihdoin tosin eilen uudet öljyt kaasuttimeen. Pintakaasulla ajaessa pikku nykiminen loppu uusien öljejen laiton jälkeen ja tyhjäkäynti tasoittu hieman. Harmi samperi, kun meni opintolainan lyhennys tililtä (en muistanut


No, siihen asti kovaa ajoa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Paikallinen varaosaliike Auto-center ja hintaa oli 36€. Perusmalli ilman mitään säätönupikoita.
Säädettävämalli oli yli 50€, jossa tuolla säädöllä voidaan hakea esim. nollamerkki vauhtipyörältä eli myöhäistää ajoituslampun valon syttymistä. Jos on samanlainen kuin isällä on.
Säädettävämalli oli yli 50€, jossa tuolla säädöllä voidaan hakea esim. nollamerkki vauhtipyörältä eli myöhäistää ajoituslampun valon syttymistä. Jos on samanlainen kuin isällä on.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001